Κοινοτικά κονδύλια, ΜΚΟ, ευρωπαϊκές τράπεζες είναι μόνο μερικές από τις πόρτες που έχει χτυπήσει το υπουργείο Παιδείας για να μπορέσει να υλοποιήσει το μεγαλόπνοο σχέδιό του για εκπαίδευση των προσφυγόπουλων από τον Σεπτέμβρη κιόλας, παράλληλα με το άνοιγμα των σχολείων. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας -τουλάχιστον στο πολιτικό κομμάτι- έχει ποντάρει σε αυτή την πρωτοβουλία καθώς έσπευσε να δείξει άμεσα αντανακλαστικά -στις εξαγγελίες- και πλέον το ρολόι μετράει ανάποδα για την παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου.
Για 20.000 προσφυγόπουλα αναμένεται να ιδρυθούν περίπου 400 επιπλέον τάξεις υποδοχής (σ.σ.: με 350 ήδη υπάρχουσες), ενώ σύμφωνα και με τους πρώτους υπολογισμούς των στελεχών του υπουργείου που ασχολούνται με το συγκεκριμένο ζήτημα, περίπου 800 εκπαιδευτικοί θα εργαστούν στην ένταξη των προσφύγων στην ελληνική εκπαίδευση. Αγκάθι στο φιλόδοξο σχέδιο της ηγεσίας είναι τα οικονομικά, καθώς χείρα βοηθείας έχει ζητηθεί ήδη από το υπουργείο Οικονομικών, που ανταποκρίθηκε σε πρώτο στάδιο με κονδύλι 7 εκατ. ευρώ από κοινοτικά κονδύλια και από το Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ). Στη λίστα των εθελοντών έχουν μπει και οι ΜΚΟ, με τους αρμόδιους του υπουργείου να προσπαθούν να περιορίσουν τις δράσεις τους στην εκμάθηση της μητρικής γλώσσας των παιδιών.
Παρά τις ενδοεπικοινωνίες μεταξύ αρμόδιων υπουργείων, τις νομοθετικές πρωτοβουλίες και μια σειρά υπουργικών αποφάσεων που περιμένουν να δημοσιευθούν, ο φόβος ότι όλα αυτά δεν είναι παρά ασκήσεις επί χάρτου ελλοχεύει. Ο ακριβής αριθμός των προσφύγων που αυξομειώνεται και η μεταφορά τους σε άλλους χώρους που καθυστερεί σε πολύ μεγάλο βαθμό πιθανόν να λειτουργήσουν ανασταλτικά στο σχεδιασμό για την εκπαίδευση των ανήλικων προσφύγων.
Πηγές του υπουργείου πάντως ξεκαθαρίζουν στον «Ε.Τ.» ότι ο σχεδιασμός αφορά τα επίσημα στοιχεία των 20.000 ανηλίκων και βασίζεται πάνω σε ένα ευέλικτο πλάνο που εκμεταλλεύεται οποιαδήποτε δομή μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Αν και δεν γίνεται κοινά παραδεκτό, το ρευστό τοπίο της διαχείρισης του μεταναστευτικού έχει οδηγήσει το υπουργείο Παιδείας στην τακτική τού «βλέποντας και κάνοντας».
Οι αναπληρωτές
Με τη συνδρομή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα αφορά τέσσερις ώρες διδασκαλίας που θα περιλαμβάνει ελληνική γλώσσα, ξένη γλώσσα και Μαθηματικά. «Οι αναπληρωτές που θα προσληφθούν για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν ήδη υπολογιστεί στο συνολικό αριθμό», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής. Οι πρώτοι υπολογισμοί κάνουν λόγο για 800 αναπληρωτές, όμως οι υπεύθυνοι που ασχολούνται με το σχεδιασμό σημειώνουν ότι ο επίσημος αριθμός των προσφυγόπουλων δεν είναι απαραίτητα και ο ακριβής αριθμός των μαθητών, καθώς υπολογίζεται ότι θα υπάρχουν αρκετοί γονείς που δεν θα θέλουν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν αυτές τις τάξεις.
Αυτό μοιραία επηρεάζει και τον αριθμό των αναπληρωτών που αφορά κυρίως φιλολόγους, μαθηματικούς, ενώ αναμένονται στο άμεσο μέλλον και ειδικές προσκλήσεις σε εκπαιδευτικούς φιλολόγους που διδάσκουν τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα. Μετέωρο είναι ακόμα το πώς θα διαχειριστεί το υπουργείο την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας των προσφυγόπουλων. Εχει γίνει πρόταση συνεργασίας στις ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στις δομές φιλοξενίας ώστε να βρεθούν άτομα με προσόντα, ενώ υπάρχει και πρόταση για σπουδαστές του Διδασκαλείου που διδάσκονται αυτές τις γλώσσες.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
[email protected]
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου