Μάλιστα, όπως τονίζει στον Ελεύθερο Τύπο ο πρόεδρος των εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ, Λευτέρης Ρενιέρης, οι υπάλληλοι μεταφέρουν από τον ένα σταθμό στον άλλο τα εναπομείναντα εισιτήρια για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όλοι οι πολίτες. Την ίδια ώρα, οι περισσότεροι ελεγκτές έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τους ελέγχους και απασχολούνται σε άλλα πόστα αφού το επιβατικό κοινό δεν έχει εναρμονιστεί ακόμα με τα νέα δεδομένα. Ολα αυτά, βέβαια, γίνονται τη στιγμή που οι εκτιμήσεις για την οικονομική τρύπα του ΟΑΣΑ, μόνο για το 15ήμερο Νοεμβρίου που είχε δοθεί η παράταση για τα χάρτινα εισιτήρια, υπολογιζόταν σε 7 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Ρενιέρη.
Σε αντίλογο όλων των παραπάνω, πάντως, το υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι ο αρχικός προγραμματισμός για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ήταν για τον Δεκέμβριο του 2017 και, εφόσον οι μπάρες θα κλείσουν τον Φεβρουάριο, η απώλεια εσόδων -την οποία παραδέχεται ο κ. Σπίρτζης- θα είναι μικρότερη από τους υπολογισμούς και το μεγαλύτερο μέρος της πρόκειται να καλυφθεί από τις πωλήσεις των προσωποποιημένων καρτών.
Εκδοση καρτών
Οπως είχε αποκαλύψει πρώτος ο «Ε.Τ.», για την έναρξη έκδοσης ηλεκτρονικών καρτών για ανέργους και ΑμεΑ, η διαδικασία φαίνεται πως έχει αρχίσει να προκαλεί πονοκέφαλο τόσο στους επιβάτες όσο και στους εργαζομένους. Αν και υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται και ηλεκτρονικά, δεν είναι τελικά η επιλογή που προτιμούν οι επιβάτες μιας και το σύστημα συχνά πυκνά «κολλάει». Ετσι, αναγκάζονται να μεταβαίνουν στο πλησιέστερο εκδοτήριο για να βγάλουν την ηλεκτρονική κάρτα, που είναι ακριβώς ίδια με αυτή που χρησιμοποιούν οι πολίτες που δεν ανήκουν σε κάποια ειδική κατηγορία. Μέχρι να κλείσουν οι μπάρες αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα, όμως όταν θα κατέβουν τα «ρολά» όλοι οι επιβάτες ειδικών κατηγοριών θα πρέπει να φέρουν από την αρχή τα στοιχεία τους και να πιστοποιήσουν ότι είναι πράγματι άνεργοι ή ΑμεΑ κ.ο.κ., όπως σημειώνει ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό.
Εχουν μειωθεί σημαντικά οι έλεγχοι που πραγματοποιούν οι 110 ελεγκτές των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και αυτό γιατί είναι απαραίτητοι σε άλλα «πόστα». Η ελλιπής ενημέρωση των επιβατών αλλά και η μη συνεργασία των ιδίων σε βασικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα ότι το εισιτήριο επαναφορτίζεται και δεν πρέπει να πετιέται, έχουν αναγκάσει τους ελεγκτές να δουλεύουν στο κομμάτι τού να δίνουν περισσότερο χρηστικές οδηγίες. Οι υπόλοιποι απασχολούνται στους επιτόπου ελέγχους, δηλαδή στους επτά σταθμούς όπου έχουν κλείσει οι μπάρες.
Καθηγητής ΕΜΠ: «Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν της Βαλένθια»
400.000 κάρτες
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 400.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ το 80% των εισιτηρίων που πουλιούνται είναι αυτά της μίας διαδρομής. Αξίζει να σημειωθεί ότι το καθένα από αυτά κοστίζει 25 λεπτά, πράγμα που σημαίνει ότι το καθαρό κέρδος για την εταιρία ανέρχεται στο 1,15 ευρώ. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν πολλά ηλεκτρονικά εισιτήρια στη διάθεσή τους και καταφεύγουν σε ακραίες διαδικασίες προκειμένου να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό, καθώς και ότι τα 250.000 εισιτήρια που πρόσφατα διέθεσε ο ΟΑΣΑ προς τα εκδοτήρια έχουν εξαντληθεί, το αλαλούμ και η τρύπα στα έσοδα μάλλον συνεχίζονται.
Υπενθυμίζεται πως ο κ. Ρενιέρης είχε κάνει γνωστό τον Νοέμβριο ότι ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατ. ευρώ, χρήματα δηλαδή που δεν έχουν εισπραχθεί. Ταυτόχρονα, είχε υπολογιστεί ότι, μόνο για το 15ήμερο που δόθηκε παράταση στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα είχε υπάρξει απώλεια εσόδων έως και 7 εκατ. ευρώ.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
[email protected]
Από την έντυπη του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]