Ο εκπρόσωπος του ψευδοκράτους στη Νέα Υόρκη, Ισμέτ Κορούκογλου, σε επιστολή του προς τον Γ.Γ., την οποία προώθησε –όπως γίνεται συνήθως– ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Τουρκίας, ανακοίνωσε πως προχωρεί σε σεισμικές έρευνες (γίνονται από «Μπαρμπαρός», που κινείται νοτίως) και στη συνέχεια σε γεωτρήσεις στα θαλασσοτεμάχια F και G, τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με την επιστολή, το κατοχικό καθεστώς έχει ζητήσει από την τουρκική εταιρεία ΤΡΑΟ, με την οποία έχει συνάψει «συμφωνία», να υλοποιήσει την απόφασή του. Με βάση τον χάρτη του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, οι περιοχές F και G, όπως βαφτίστηκαν από την τουρκική πλευρά, καλύπτουν τα θαλασσοτεμάχια 1, 2, 8, 9, μέρος του 13, 12 (όχι την Αφροδίτη). Πρόκειται για αδειοδοτημένα από την Κυπριακή Δημοκρατία θαλασσοτεμάχια σε εταιρείες και είναι προφανές πως επηρεάζει περισσότερο εκείνα στα οποία δραστηριοποιείται η ιταλική ΕΝΙ.
Η κίνηση αυτή της Άγκυρας γίνεται, όπως συναφώς ισχυρίζεται, ως απάντηση σε «μονομερείς ενέργειες» της Κυπριακής Δημοκρατίας, με τις γεωτρήσεις που διενεργούνται από εταιρείες. Σύμφωνα με την επιστολή, η τουρκική πλευρά επικαλείται ιδέα του Γ.Γ. του ΟΗΕ, που περιλαμβάνεται στην έκθεσή του, η οποία υποβλήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, για ανάπτυξη μηχανισμών μείωσης της έντασης. Το κατοχικό καθεστώς συνδέει τους μηχανισμούς αυτούς με το θέμα των υδρογονανθράκων.
Παράλληλα, συντηρεί στο προσκήνιο παλαιότερες προτάσεις που κατατέθηκαν για το θέμα της συνδιαχείρισης του φυσικού αερίου από «τις δύο πλευρές στην Κύπρο». Προτάσεις που είχε υποβάλει ο Ντερβίς Έρογλου, οι οποίες αφορούσαν στη δημιουργία τεχνικής επιτροπής για τους υδρογονάνθρακες. Δηλαδή, ένταξη του θέματος αυτού στα πλαίσια του δικοινοτικού διαλόγου και την προώθηση των σχεδιασμών για συνδιαχείριση στη βάση αυτή. Είναι μια φόρμουλα για αξιοποίηση του φυσικού αερίου είτε λυθεί το Κυπριακό είτε όχι.
Η Τουρκία διά του ψευδοκράτους έχει ενημερώσει τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, ότι θα προχωρήσει σε γεωτρήσεις σε τεμάχια της κυπριακής ΑΟΖ, νοτίως του νησιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Άγκυρα προχωρεί ένα ακόμη βήμα στις προσπάθειες κλιμάκωσης της έντασης και αμφισβήτησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθορίζοντας τεμάχια για δικές της γεωτρήσεις.
Ο εκπρόσωπος του ψευδοκράτους στη Νέα Υόρκη, Ισμέτ Κορούκογλου, σε επιστολή του προς τον Γ.Γ., την οποία προώθησε- όπως γίνεται συνήθως- ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Τουρκίας, απαντά σε καταγγελίες της Κυπριακής Δημοκρατίας για την παράνομη παρουσία του «Μπαρμπαρός» στην κυπριακή ΑΟΖ. Στην επιστολή, που διανεμήθηκε σε όλα τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας, η τουρκική πλευρά αντεπιτίθεται με προκλητικότητα και θρασύτητα ζητώντας και τα ρέστα!
Καταγγέλλει μονομερείς, δήθεν, πράξεις της Κυπριακής Δημοκρατίας και προαναγγέλλει πως θα προχωρήσει σε ενέργειες που θα προστατεύουν τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων. Παραπέμποντας στη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ του ψευδοκράτους και της τουρκικής κρατικής εταιρείας ΤΡΑΟ, ανακοινώνει στον Γενικό Γραμματέα, Αντόνιο Γκουτέρες, και τον Διεθνή Οργανισμό εν γένει ότι θα προχωρήσει σε σεισμικές έρευνες (γίνονται από «Μπαρμπαρός») και στη συνέχεια σε γεωτρήσεις στα θαλασσοτεμάχια F και G, τις επόμενες ημέρες. Η κίνηση παρουσιάζεται ως απόφαση του ψευδοκράτους που διαβιβάσθηκε στην ΤΡΑΟ για να την υλοποιήσει. Τα F και G καλύπτουν τα θαλασσοτεμάχια 1, 2, 8, 9, μέρος του 13, 12 (όχι την Αφροδίτη). Πρόκειται για αδειοδοτημένα από την Κυπριακή Δημοκρατία θαλασσοτεμάχια σε εταιρείες και είναι προφανές πως επηρεάζει περισσότερο εκείνα στα οποία δραστηριοποιείται η ιταλική ΕΝΙ.
Στο μεταξύ, την ώρα κατά την οποία το καθεστώς Ερντογάν επιχειρεί να επιβάλει τετελεσμένα με τη διενέργεια των γεωτρήσεων, αφήνει ως «εναλλακτική» οδό τη συνεκμετάλλευση και συνδιαχείριση του φυσικού αερίου. Στα πλαίσια αυτά και ενώ έχουν δοθεί οι οδηγίες στην ΤΡΑΟ, η τουρκική πλευρά αξιοποιεί μια αναφορά του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, σε έκθεσή του τον περασμένο Ιανουάριο, για ανάπτυξη μηχανισμών μείωσης της έντασης, τους οποίους συνδέει για ευνόητους για αυτή λόγους με το θέμα των υδρογονανθράκων.
Παράλληλα συντηρεί στο προσκήνιο παλαιότερες προτάσεις που κατατέθηκαν για το θέμα της συνδιαχείρισης του φυσικού αερίου από «τις δυο πλευρές στην Κύπρο». Υπενθυμίζεται συναφώς ότι κατατέθηκαν δυο πανομοιότυπες προτάσεις, τον Σεπτέμβριο του 2011 και τον Σεπτέμβριο του 2012, στη Νέα Υόρκη, από τον τότε κατοχικό ηγέτη, Ντερβίς Έρογλου. Πρόκειται για πρόταση η οποία προέβλεπε τη δημιουργία τεχνικής επιτροπής για τους υδρογονάνθρακες. Δηλαδή, ένταξη του θέματος αυτού στα πλαίσια του δικοινοτικού διαλόγου και την προώθηση των σχεδιασμών για διαχείριση στη βάση αυτή. Κοντολογίς, διαχείριση των υδρογονανθράκων πριν από τη λύση. Ή, καλύτερα, είτε λυθεί είτε όχι το Κυπριακό, που έρχεται σε δεύτερη μοίρα, το θέμα του φυσικού αερίου να συζητηθεί και να τύχει από κοινού διαχείρισης.
Σημειώνεται συναφώς ότι σε πρόσφατη επιστολή του Τούρκου Μόνιμου Αντιπροσώπου της Τουρκίας στη Νέα Υόρκη, Feridun H. Sinirlioğlu, ημερομηνίας 22 Μαρτίου, τίθεται το θέμα της οριοθέτησης ΑΟΖ με γειτονικά παράκτια κράτη. Ξεκαθαρίζει, ωστόσο, χωρίς να την κατονομάζει, πως δεν πρόκειται να συζητήσει με την Κυπριακή Δημοκρατία, την οποία δεν αναγνωρίζει. Η αναφορά αυτή προφανώς και συνιστά απάντηση σε πρόταση του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Χριστοδουλίδη, για έναρξη συζητήσεων μεταξύ Κυπριακής Δημοκρατίας και Τουρκίας για οριοθέτηση της ΑΟΖ τους. Στην επιστολή του προς τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, ο Τούρκος διπλωμάτης αναφέρει πως «η Τουρκία είναι έτοιμη σήμερα, όπως και στο παρελθόν, να υποστηρίξει πλήρως την εξασφάλιση δίκαιης και ειρηνικής επίλυσης όλων των εκκρεμών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης οριοθέτησης των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας με όλα τα σχετικά παράκτια κράτη που αναγνωρίζει και με τις οποίες έχει διπλωματικές σχέσεις, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, προκειμένου να συμβάλει περαιτέρω στη σταθερότητα και την ευημερία ολόκληρης της λεκάνης της Μεσογείου».
Στην ίδια επιστολή, που έφερε στο φως της δημοσιότητας o δημοσιογράφος Νίκος Μελέτης, παραπέμπει σε προηγούμενες ρηματικές διακοινώσεις της στον ΟΗΕ, βάσει των οποίων δηλώνει ότι έχει ipso facto et ab initio νόμιμα και κυριαρχικά δικαιώματα σε όλες τις θαλάσσιες ζώνες της Ανατολικής Μεσογείου, που κείνται δυτικά του Μεσημβρινού 32ο 16’ 18΄ Ε ( που συμπίπτει με το όριο των κυπριακών χωρικών υδάτων των 12 ν.μ., στα ανοικτά του Ακάμα). Στην ίδια γραμμή κινήθηκε, καταθέτοντας τις ίδιες θέσεις, και στο Συμβούλιο Σύνδεσης Τουρκίας-Ε.Ε.
Είναι προφανές πως η Άγκυρα δεν εγκαταλείπει ποσώς τις επεκτατικές της βλέψεις και επιδιώξεις και στο πλαίσιο αυτό προωθεί σχεδιασμούς, οι οποίοι στοχεύουν στην αποτροπή των ενεργειακών προγραμμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας και την επιβολή νέων τετελεσμένων. Στη Λευκωσία παρακολουθούν από κοντά τις τουρκικές κινήσεις σε όλα τα επίπεδα και ενεργούν προς διάφορες κατευθύνσεις.
Στην επιμονή του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, να μην εγκαταλείψει τις προσπάθειες για επίτευξη συμφωνίας στο Κυπριακό, έγκειται το γεγονός ότι στην έκθεση του προς το Συμβούλιο Ασφαλείας δεν κήρυξε τέλος παιχνιδιού. Παρόλα αυτά, είναι προφανές πως από την έκθεση εξάγονται δύο βασικά συμπεράσματα.
-Πρώτο, μέχρι να επαναρχίσει η προσπάθεια θα πρέπει να προωθηθούν και εφαρμοσθούν ήδη συμφωνηθέντα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Προτεραιότητα το θέμα της κινητής τηλεφωνίας.
-Δεύτερο, στην περίπτωση που θα επαναρχίσουν οι διαπραγματεύσεις αυτές θα είναι μικρής διάρκειας. Όπως συναφώς αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα προετοιμασίας, θα συγκληθεί νέα πενταμερής διάσκεψη. Εκεί είτε θα επιτευχθεί συμφωνία είτε θα κηρυχθεί αδιέξοδο.
Την ίδια ώρα, είναι σαφές πως το πλαίσιο έξι σημείων που είχε καταθέσει στο Κραν Μοντάνα, προφορικά, εξακολουθεί να είναι στο τραπέζι για να διευκολύνει τους εμπλεκόμενους. Αυτό δεν σημαίνει πως μπορεί να αλλάξει, αν και στα Ηνωμένα Έθνη θεωρούν τούτο δύσκολο.
Είναι, επίσης, σαφές πως μέσα από την έκθεση υποβαθμίστηκε ο πρωταρχικός στόχος που είχε τεθεί για τη διαμόρφωση όρων αναφοράς. Ενόψει του γεγονότος ότι η κ. Τζέιν Χολ Λουτ διαπίστωσε πως τούτο δεν ήταν εφικτό, εγκατέλειψε την προσπάθεια επί του παρόντος και ως εκ τούτου υποβάθμισε το στόχο.
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες.
«28 Μαρτίου 2019,
Κατόπιν οδηγιών της κυβέρνησής μου, γράφω απαντώντας στην επιστολή της 19ης Φεβρουαρίου 2019 που σας απηύθυνε ο Ελληνοκύπριος αντιπρόσωπος στη Νέα Υόρκη και κυκλοφόρησε ως έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης και του Συμβουλίου Ασφαλείας (A/73/753-S/2019/160).
Αντιμέτωποι με τις διαστρεβλώσεις και παραμορφώσεις που περιέχονται στην εν λόγω επιστολή όσον αφορά τόσο την πολιτική κατάσταση όσο και τους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί, είμαι υποχρεωμένος να αναφέρω τα ακόλουθα γεγονότα και προβληματισμούς της Τουρκοκυπριακής πλευράς…
Πρώτα απ ‘ όλα, θα ήθελα να αναφερθώ στην αποφασιστικότητά σας στην πιο πρόσφατη έκθεσή σας σχετικά με την ειρηνευτική δύναμη των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο (UNFICYP), με ημερομηνία 11 Ιανουαρίου 2019 (S/2019/37), που επίσης αντανακλώνται στο ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας 2453 (2019), με ημερομηνία 30 Ιανουαρίου 2019, με την αναφορά “Ενθαρρύνω τις πλευρές να εξετάσουν το ενδεχόμενο ανάπτυξης, με την υποστήριξη της UNFICYP, των δικών τους μηχανισμών για την ελάφρυνση των εντάσεων, είτε πρόκειται για στρατιωτικού ,αστυνομικού η πολιτικού χαρακτήρα”.
Στην πραγματικότητα, το ζήτημα των πηγών υδρογονανθράκων σε όλο το νησί αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για να θέσουμε σε ισχύ την πρότασή σας για τη θέσπιση ενός μηχανισμού συνεργασίας, όπου οι αποφάσεις όσον αφορά τους εν λόγω πόρους θα λαμβάνονται από τις δύο πλευρές.
Όπως επισημάνθηκε από εσάς σχετικά με τους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί, ένας τέτοιος μηχανισμός θα μας επέτρεπε να “δημιουργήσουμε βαθύτερη συνεργασία προς όφελος όλων των Κυπρίων και των ενδιαφερομένων στην περιοχή” και “για την επιδίωξη διαλόγου” για το θέμα αυτό, το οποίο δημιουργεί “κίνδυνο περαιτέρω εντάσεων” (βλέπε εκθέσεις S/2018/25, S/2018/919 Και S/2019/37, αντίστοιχα), συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και στη δημιουργία αλληλεξάρτησης μεταξύ των δύο πλευρών του νησιού, καθώς και στην ειρήνη, την σταθερότητα και την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή.
Εν προκειμένω, θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω την αναφορά στην έκθεσή σας S/2012/507, με ημερομηνία 29 Ιουνίου 2012, “των φυσικών πόρων, που ανήκουν σε όλους τους Κύπριους”, γεγονός που αναγνώρισε επίσης η διεθνής κοινότητα, καθώς και η Ελληνοκυπριακή Διοίκηση της Νότιας Κύπρου.
Οι μονομερείς δραστηριότητες της Ελληνοκυπριακής πλευράς όσον αφορά τους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί, οι οποίοι αποκλείουν την συναίνεση και την συμμετοχή της τουρκοκυπριακής πλευράς στη λήψη αποφάσεων, είναι εντελώς παράνομες και δημιουργούν τετελεσμένα γεγονότα στην Ανατολική Μεσόγειο εις βάρος των Τουρκοκυπρίων.
Αυτό που είναι πιο ανησυχητικό και υποκριτικό είναι η θέση της διεθνούς κοινότητας, η οποία, αφενός, αναγνωρίζει τους Τουρκοκυπρίους ως συνιδιοκτήτες των πόρων υδρογονανθράκων γύρω από το νησί, και, αφετέρου, αποδέχεται τα παράνομα βήματα που έκανε η Ελληνοκυπριακή διοίκηση, ενισχύοντας την απροθυμία τους να συνεργαστούν με την τουρκοκυπριακή πλευρά ή να εγκαταλείψουν το απαράδεκτο status quo, το οποίο ωφελεί τους ίδιους , το κύριο εμπόδιο στην πορεία προς μια λύση μετά από διαπραγμάτευση στο νησί…
Ως εκ τούτου, η απόρριψη εκ μέρους της Ελληνοκυπριακής πλευράς των δύο προτάσεων που έγιναν από την τουρκοκυπριακή πλευρά σχετικά με τους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί μέσω υμών, στις 24 Σεπτεμβρίου 2011 και στις 29 Σεπτεμβρίου 2012, αντίστοιχα.
Εάν αυτές οι προτάσεις, οι οποίες καθοδηγήθηκαν από τον στόχο της δημιουργίας συνεργασίας και της δημιουργίας αλληλεξάρτησης μεταξύ των δύο πλευρών σε αυτόν τον τομέα, είχαν γίνει δεκτές εκείνη την εποχή, τότε η ελληνοκυπριακή πλευρά θα ήταν πιθανόν έτοιμη να μοιραστεί την εξουσία και την ευημερία με την τουρκοκυπριακή πλευρά, οδηγώντας έτσι σε Λύση και όχι σε κατάρρευση στην Διάσκεψη για Κυπριακό στο Κραν Μοντάνα στην Ελβετία, τον Ιούλιο του 2017.
Με βάση τα παραπάνω, ελπίζω και πιστεύω ότι θα καθοδηγήσετε τις δύο πλευρές για τη δημιουργία ενός μηχανισμού συνεργασίας για τους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί. Θα είναι θετική ώθηση από αυτή την άποψη για τις εταιρείες ενέργειας, που μονομερώς αδειοδοτήθηκαν από την ελληνοκυπριακή Διοίκηση, για να αναγνωρίσουν ότι, ως συνιδιοκτήτες, η συναίνεση των Τουρκοκυπρίων και η αποτελεσματική συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων όσον αφορά την εξερεύνηση, εκμετάλλευση και εξαγωγή των εν λόγω πόρων αποτελούν ουσιώδεις προϋποθέσεις και διατηρούν όλα τα δικαιώματα που διαθέτουν στους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί.
Αισθάνομαι υποχρεωμένος επίσης να επισημάνω ότι τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν στην προαναφερθείσα επιστολή του Ελληνοκύπριου εκπροσώπου δεν αντικατοπτρίζουν ούτε τη νομική ούτε την πολιτική πραγματικότητα στο νησί, καθώς βασίζονται στην ψευδή πρόφαση ότι η Ελληνοκυπριακή διοίκηση της Νότιας Κύπρου έχει το νομικό, πολιτικό ή ηθικό δικαίωμα ή την εξουσία να εκπροσωπεί ή να ενεργεί εξ ονόματος του Τουρκοκυπριακού λαού ή του νησιού στο σύνολό του.
Όπως είναι γνωστό σε εσάς, η τουρκοκυπριακή πλευρά έχει κάνει πολλές γραπτές παραστάσεις στα Ηνωμένα Έθνη και έχει καταγράψει ότι αυτές οι μονομερείς ενέργειες της Ελληνοκυπριακής πλευράς, που πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη συγκατάθεση και την κοινή συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων της Τουρκοκυπριακής πλευράς, είναι παράνομες και δεν δεσμεύουν με κανέναν τρόπο τον Τουρκοκυπριακό λαό.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, στον πυρήνα του Κυπριακού προβλήματος και στα θέματα που σχετίζονται με αυτό, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων έρευνας και εκμετάλλευσης πετρελαίου/φυσικού αερίου, είναι η παράνομη αξίωση της Ελληνοκυπριακής πλευράς ότι αποτελεί την “αποκλειστική κυβέρνηση της Κύπρου”, η νομιμότητα της οποίας έπαψε να υφίσταται όταν οι Τουρκοκύπριοι εκδιώχθηκαν βίαια από όλα τα όργανά της το 1963.
Περιττό να πω, ότι δεν υφίσταται μια κοινή κεντρική διοίκηση ικανή να εκπροσωπεί ολόκληρο το νησί από το 1963, αλλά υπάρχουν δύο ανεξάρτητες αυτοδιοικούμενες Διοικήσεις στο νησί της Κύπρου. Θα ήθελα επίσης να επιστήσω την προσοχή σας στο ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά, υποστηρίζοντας ότι τα “κυριαρχικά δικαιώματα της είναι Αποκλειστικά”, αγνοεί τη θεμελιώδη αρχή ότι η κυριαρχία στην Κύπρο πηγάζει εξίσου από τους Τουρκοκύπριους και τους Ελληνοκυπρίους.
Υπό το πρίσμα των προκλητικών μονομερών πράξεων της Ελληνοκυπριακής πλευράς, πρέπει να σημειωθεί ότι η τουρκοκυπριακή πλευρά δεν είχε άλλη επιλογή από το να λάβει ισοδύναμα και αμοιβαία, αν και ειρηνικά, μέτρα για την προστασία των εγγενών και αναφαίρετων δικαιωμάτων του Τουρκοκυπριακού λαού σχετικά με τους πόρους υδρογονανθράκων γύρω από το νησί.
Για το σκοπό αυτό, εκτός από την υπογραφή της συμφωνίας οριοθέτησης υφαλοκρηπίδας με την Τουρκία, σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο, το 2011, το Συμβούλιο Υπουργών της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου εξέδωσε απόφαση για την χάραξη Οικοπέδων υπεράκτιων Ερευνών και αδειοδότηση της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίων να διεξάγει έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο εξ ονόματος των Τουρκοκυπρίων.
Έκτοτε, η Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου, με τη ρητή έγκριση της κυβέρνησης της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου, έχει πραγματοποιήσει σεισμικές έρευνες στα καθορισμένα τμήματα μέσω navigational telex.
Πρόσφατα, η Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου, μαζί με τις Αρχές μας, καθόρισε τα καταλληλότερα σημεία για γεωτρήσεις, και οι γεωτρήσεις θα ξεκινήσουν στα Οικόπεδα Παραχώρησης F και G τις επόμενες ημέρες.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελληνοκυπριακή Διοίκηση , η οποία στην εν λόγω επιστολή αναφέρεται στην Τουρκία σαν να είναι η Τουρκία ο εταίρος της στο νησί, θα πρέπει, για άλλη μια φορά, να θυμηθεί ότι ο εταίρος της στην Κύπρο είναι, και ανέκαθεν ήταν, η τουρκοκυπριακή πλευρά και ότι οι δραστηριότητες της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίου όσον αφορά τους υδρογονάνθρακες διεξάγονται εξ ονόματος της Τουρκοκυπριακής πλευράς.
Η επίμονη άρνηση αυτού του γεγονότος σε όλους τους τομείς από την Ελληνοκυπριακή πλευρά, συμπεριλαμβανομένων των υδρογονανθράκων, δεν αποτελεί επίσης καλό οιωνό για τις προοπτικές εξεύρεσης μιας βιώσιμης Λύσης μέσω διαπραγμάτευσης, η οποία θα επιτευχθεί μεταξύ των δύο πλευρών στο νησί.
Με βάση τα ανωτέρω, ελπίζουμε και έχουμε εμπιστοσύνη ότι οι επερχόμενες εκθέσεις για την αποστολή σας των καλών γραφείων, καθώς και για την UNFICYP, θα προτρέπουν ανοικτά τις πλευρές να συνεργαστούν στον τομέα των πόρων υδρογονανθράκων και επίσης να καλούν τη διεθνή κοινότητα, ιδίως τα εμπλεκόμενα κράτη και εταιρείες, να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για τη δημιουργία του περιβάλλοντος για να συνεργαστούν οι δύο πλευρές σε αυτό το σημαντικό θέμα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η συνεργασία θα ήταν το πιο ολοκληρωμένο και συγκεκριμένο Μέτρο Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που είχε μέχρι σήμερα πραγματοποιηθεί, οδηγώντας σε αλληλεξάρτηση μεταξύ των δύο πλευρών, όχι μόνο ανοίγοντας το δρόμο για μια διευθέτηση με διαπραγμάτευση στο νησί, αλλά διασφαλίζοντας την ειρήνη , τη σταθερότητα και την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής.
Θα σας είμαι ευγνώμων εάν κυκλοφορήσετε την παρούσα επιστολή ως έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, στο πλαίσιο των στοιχείων 45 και 78 της ημερήσιας διάταξης, και του Συμβουλίου Ασφαλείας, το οποίο δημοσιεύεται στον δικτυακό τόπο του τμήματος Θαλάσσιων Υποθέσεων και του Δικαίου της Θάλασσας και στο Law of the Sea Bulletin
Πηγή: philenews.com