ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
BUSINESS

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.: Λίφτινγκ 450 εκατ. σε 80 οδικούς άξονες για 7.000 σημεία-καρμανιόλες

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Τροχοδρομεί προς τις ράγες της υλοποίησής του το πρόγραμμα έργων οδικής ασφάλειας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Υπεγράφη χθες δανειακή σύμβαση 450 εκατ. ευρώ ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για την υλοποίηση του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (ΠΕΒΟΑ).

Συγκεκριμένα, το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε στις Μελέτες Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας, που ολοκληρώθηκαν από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας». Συνολικά:

*Υλοποιήθηκαν 60 Μελέτες που καλύπτουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.

*Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000 χλμ., από τα οποία 4.200 χλμ. εθνικών οδών και 10.800 χλμ. περιφερειακών οδών.

*Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων, που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

Επισημαίνεται ότι το ΠΕΒΟΑ περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης, ηλεκτρομηχανολογικές κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κ.λπ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο της υπογραφής δήλωσε:

«Προχωράμε, λοιπόν, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επεμβάσεων στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο όλης της χώρας. Ακολουθώντας επιστημονικές διαδικασίες εντοπίσαμε 7.000 ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και τις συγκεκριμένες επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Τώρα, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση και είναι πολύ σημαντικό που έχουμε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αρωγό σε αυτή μας την προσπάθεια. Η υλοποίηση αυτού του Προγράμματος είναι ένα σημαντικό βήμα για την οδική μας ασφάλεια. Σε συνδυασμό με τη βελτίωση της οδικής μας συμπεριφοράς -στόχο για τον οποίον επίσης ετοιμάζουμε κινήσεις- μπορούμε να καταφέρουμε να έχουμε λιγότερα και λιγότερο σοβαρά οδικά ατυχήματα στη χώρα μας».

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Παρεμβαίνουμε καθοριστικά σε 7. 000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα με σημειακές βελτιώσεις, δημιουργώντας έτσι ένα ποιοτικότερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για όλους τους Ελληνες. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος αυτού, αναμένεται να δοθεί δουλειά σε μικρότερους ή μεγαλύτερους μελετητές και κατασκευαστές σε μια περίοδο που το έχουν μεγάλη ανάγκη τόσο εκείνοι όσο και η χώρα. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το ΠΕΒΟΑ, είναι ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έργα ουσίας και όχι εντυπωσιασμού, και αποδεικνύει εμπράκτως την κατεύθυνση της πολιτικής μας».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Κωνσταντίνος Κουτσούκος δήλωσε: «Μία πολύ σημαντική προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλη την χώρα και ειδικότερα στο οδικό δίκτυο εκτός των αυτοκινητοδρόμων ξεκινάει και τυπικά σήμερα, με τη σύναψη δανειακής σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Λίφτινγκ 30 εκατ. ευρώ στην εθνική Πατρών-Πύργου – Οι εννέα βασικές παρεμβάσεις

Δημήτρης Ντόγκας

«Αυτοψία» Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Δημήτρης Κατσάκος

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Αυτός είναι ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Manos Kanderakis

Χάος με την μετάβαση από ΟΑΣΘ σε ΚΤΕΛ: Έβγαλαν fake news τροπολογία γιατί υπολόγιζαν λάθος τα δρομολόγια!

Evanthia Karra