ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Toyota αποκαλύπτει το νέο SUV της, το Yaris Cross

Newsroom eleftherostypos.gr

Η ζωή στην πόλη παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι οδηγοί εκτιμούν όλο και περισσότερο την αντοχή και αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV, με διαστάσεις προσαρμοσμένες για αστικούς δρόμους, και το οποίο θα πληροί υψηλά περιβαλλοντικά κριτήρια.

Ταυτόχρονα, οι οδηγοί επιθυμούν ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και κομψό στυλ, και με όλη την ευελιξία που είναι απαραίτητη για ένα δραστήριο lifestyle.

Ακριβώς αυτές τις αρετές έχει προσδώσει η Toyota στο νέο Yaris Cross.

Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου. Επίσης, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), μαζί με τη νέα γενιά Yaris hatchback, από το 2021.

Γνήσιο υβριδικό, γνήσιο SUV

Το νέο Yaris Cross προέρχεται από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία, στη σχεδίαση μικρών αυτοκινήτων και στην κατασκευή μοντέλων SUV.

Η παγκόσμια ηγεμονία της Toyota στην τεχνολογία υβριδικών οχημάτων περιλαμβάνει τη χρήση ενός υβριδικού συστήματος για πρώτη φορά σε μοντέλο κατηγορίας B με το πρώτο Yaris Hybrid το 2012. Η απαράμιλλη εμπειρία που έχει αποκτήσει αποτελεί εγγύηση για τις επιδόσεις και την απόδοση της τέταρτης γενιάς του υβριδικού συστήματος κίνησης του Yaris Cross.

Ως μέλος της οικογένειας Yaris, το Yaris Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία “big-small” που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris, και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

Το Yaris Cross είναι παράλληλα ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της Toyota που ξεκίνησε από την ιδέα ενός SUV ελεύθερου χρόνου πριν από 25 χρόνια με το RAV4 – και σήμερα το δημοφιλέστερο SUV σε όλο τον κόσμο – και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με το κομψό και πολύ αποδοτικό C-HR. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα.

Με την προσθήκη του Yaris Cross, η οικογένεια SUV της Toyota επεκτείνεται, καλύπτοντας πλέον τις κατηγορίας B, C και D.

Νέο υβριδικό σύστημα κίνησης

Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος, λανσάροντας με επιτυχία την πλήρως υβριδική τεχνολογία σε αυτοκίνητα κατηγορίας Β με την παρουσίαση του πρώτου Yaris Hybrid hatchback το 2012. Από τότε, περισσότερο από μισό εκατομμύριο τέτοια οχήματα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, καθιστώντας το μοντέλο ένα ισχυρό εργαλείο για να γίνει ευρέως γνωστή αυτή η τεχνολογία και να αναγνωριστεί η αξία της.

Το Yaris και το Yaris Cross είναι τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.5L της Toyota, έχοντας εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα 2.0 και 2.5L τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από πρόσφατα νέα μοντέλα όπως τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 DIN hp. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης. Αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, στο προσθιοκίνητο (FWD) μοντέλο ξεκινούν κάτω από 90 g/km CO2 και στην έκδοση AWD-i κάτω από 100 g/km.

Πλατφόρμα Toyota GA-B

Το Yaris Cross, όπως και το hatchback μοντέλο της ίδιας οικογένειας, υιοθετεί τη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota. Αυτή διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο αντοχής του αμαξώματος και ένα άριστα ισορροπημένο πλαίσιο, που χαρίζει αμεσότητα απόκρισης και ευελιξία.

All urban. All SUV

Με το Yaris Cross, η Toyota δημιούργησε ένα αυθεντικό SUV μικρότερου μεγέθους, προσφέροντας στους πελάτες την υψηλότερη θέση οδήγησης, πρακτικότητα και ευρυχωρία εσωτερικού που επιθυμούν σε ένα αυτοκίνητο, με συμπαγείς διαστάσεις που το καθιστούν κατάλληλο για οδήγηση στην πόλη.

Η σχεδίαση θυμίζει τις κλασικές αρετές των SUV, με ψηλότερο αμάξωμα και μεγαλύτερους τροχούς/ελαστικά που αποπνέουν δύναμη και αποφασιστικότητα.

Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 mm με το νέο Yaris hatchback, αλλά είναι 240 mm μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 mm στον εμπρός πρόβολο και 180 mm στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 mm μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 mm αντίστοιχα.

Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό όταν είστε φορτωμένοι. Ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας στους πελάτες αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Το Yaris Cross είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.

Ευφυές σύστημα τετρακίνησης (AWD)

Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του με ευφυές σύστημα τετρακίνησης – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο.

Το AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Παράδειγμα, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο.

Προηγμένα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού (ADAS)

Τη βάση για τις επιδόσεις του νέου Yaris Cross στον τομέα της ασφάλειας αποτελεί η πλατφόρμα GA-B, που του προσδίδει ένα εξαιρετικά ανθεκτικό αμάξωμα. Στοχεύοντας να πληροί τα υψηλότερα και αυστηρότερα πρότυπα ανεξάρτητων δοκιμών, θα επωφεληθεί περαιτέρω από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του πακέτου τεχνολογιών Toyota Safety Sense και τις προηγμένες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού, που συμβάλλουν στην αποφυγή κινδύνων ατυχημάτων μέσω ενημέρωσης του οδηγού, έγκαιρων προειδοποιήσεων και, όταν είναι απαραίτητο, μέσω αυτόματου φρεναρίσματος και παρέμβασης στο τιμόνι.

Σχεδίαση

Η διαδικασία σχεδίασης του Yaris Cross είναι προϊόν συνεργασίας μιας μεγάλης ομάδας από στούντιο της Ευρώπης και της Ιαπωνίας Δείτε πώς περιγράφει τις ιδέες και τις πηγές έμπνευσης με περισσότερες λεπτομέρειες, ένα μέλος της ομάδας – Lance Scott, Γενικός Διευθυντής Σχεδίασης στο στούντιο EDD της Toyota στη Νίκαια της Γαλλίας.

“Όταν αρχίσαμε τη διαδικασία, συνειδητοποιήσαμε ότι ενώ το στυλ είναι το Νο.1 κριτήριο αγοράς στην κατηγορία B-SUV, οι πελάτες επιθυμούσαν ταυτόχρονα ένα υψηλό επίπεδο πρακτικότητας. Στοιχεία μάλλον ασυμβίβαστα σε ένα όχημα μικρών διαστάσεων.

Ξεκινώντας να διαμορφώνουμε τη σχεδιαστική φιλοσοφία, είχαμε κατά νου τον Ευρωπαίο πελάτη, αλλά χρειάστηκε να καταλάβουμε περισσότερα πράγματα γι’ αυτόν. Γι’ αυτό, αρχίσαμε να ρωτάμε πραγματικούς πελάτες για να κατανοήσουμε το στυλ ζωής τους, τι τους άρεσε, ποιες ήταν οι καθημερινές τους δραστηριότητες και πώς διασκέδαζαν.

Μετά από μία απολαυστική και διαφωτιστική διαδικασία, επιστρέψαμε ενθουσιασμένοι και σχεδιάσαμε ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να αντικατοπτρίζει την προσωπικότητά τους και να αποπνέει ταυτόχρονα έναν σοφιστικέ και δυναμικό χαρακτήρα.

Ως ομάδα, επινοήσαμε ως ‘key words’ τις λέξεις ‘Robust’ (Στιβαρό) και ‘Minimalistic’ (Μινιμαλιστικό), θεωρώντας ότι εκφράζουν τόσο τις συμπαγείς διαστάσεις όσο και την ευελιξία, καθώς και τη στιβαρότητα και αντοχή ενός SUV.

Όταν αρχίσαμε να αποτυπώνουμε στο χαρτί σχέδια του εξωτερικού, μας ερχόταν συνεχώς στο μυαλό η εμβληματική εικόνα ενός διαμαντιού. Στη συνέχεια επινοήσαμε τη φράση ‘nimble diamond’ (ευέλικτο διαμάντι) για να αποδώσουμε τα χαρακτηριστικά ενός ανθεκτικού, ισχυρού και πολυτελούς πολύτιμου λίθου σε συνδυασμό με τον ευέλικτο και απολαυστικό χαρακτήρα που πιστεύαμε ότι έπρεπε να αποπνέει το αυτοκίνητο.

Βλέποντάς το σε κάτοψη, κόψαμε τις περιττές άκρες – «ξακρίσαμε» το αμάξωμα για να πετύχουμε ένα σχήμα διαμαντιού που μας έδωσε τη δυνατότητα να τονίσουμε τα φτερά. Το σχήμα διαμαντιού του αμαξώματος σε συνδυασμό με τα 4 τολμηρά φτερά οδήγησε στη δημιουργία ενός ζωηρού σχήματος που ήταν ισχυρό και σοφιστικέ ταυτόχρονα.

Σαφέστατα, θέλουμε ένα αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο ως SUV, γι’ αυτό τονίσαμε τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τον ισχυρό οριζόντιο άξονα που προσδίδει μεγάλη ισορροπία και σταθερότητα, τους μεγάλους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και ασφαλώς τους μεγάλους τροχούς … έως 18”!

Η φυσιογνωμία ήταν επίσης ένα σημαντικό θέμα για εμάς. Θέλαμε να διατηρήσουμε το ισχυρό DNA της οικογένειας SUV της Toyota και παράλληλα να δώσουμε στο Yaris Cross τη δική του ταυτότητα.

Στο πίσω τμήμα, προσπαθήσαμε και πάλι να δώσουμε στο αυτοκίνητο ένα ωραίο στήσιμο με φαρδιά φτερά, που υποδηλώνουν πόσο σταθερά πατά στους τροχούς. Ο συνδυασμός των οριζόντιων πίσω φώτων και του πίσω παρμπρίζ εκφράζει συγγένεια με το Yaris, αλλά η φαρδύτερη και πιο τετραγωνισμένη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τη μεγαλύτερη ευελιξία του χώρου αποσκευών για καθημερινή χρήση.

Για τον εξωτερικό χρωματισμό, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε κάτι το οποίο θα απέπνεε μία εικόνα υψηλής ποιότητας και ζωντάνιας που οι υποψήφιοι πελάτες θα εκτιμούσαν πραγματικά. Παρατηρώντας τις μελλοντικές τάσεις στα χρώματα, βλέπαμε ότι υπάρχει μία αυξανόμενη για χρυσαφί και άλλες μεταλλικές αποχρώσεις, αλλά εμείς θέλαμε να προσφέρουμε κάτι πιο φυσικό και αστικό. Προσθέτοντας ένα διακριτικό πράσινο τόνο στη χρυσαφί βασική βαφή, και ταυτόχρονα μειώνοντας την ένταση του χρώματος για να δώσουμε έμφαση στη μεταλλική εμφάνιση, δημιουργήσαμε αυτή τη φρέσκια, αστική και γεμάτη ενέργεια απόχρωση που ανέδειξε τις επιφάνειες του εξωτερικού. Την ονομάσαμε Brass Gold”

Η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάζει πάνω από 150.000 Yaris Cross το χρόνο στο εργοστάσιο της TMMF Onnaing, κοντά στη Valenciennes της Γαλλίας, ενώ προσβλέπει σε μερίδιο άνω του 8% στην κατηγορία B-SUV.

Προτεινόμενα για εσάς

Ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εισαγωγέων αυτοκινήτου

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Νέα υπηρεσία online κράτησης αυτοκινήτου από την Toyota

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Τoyota και Κ.Ε.Δ.Ε. σε συνεργασία με το Υπ. Εσωτερικών για την ενίσχυση του κοινωνικού προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι»

Θεμιστοκλής Θεοδωρόπουλος

Πρωτοβουλία της Toyota για έλεγχο σε ορισμένα οχήματα παραγωγής 1997-1999

Σωτήρης Παπαδήμας

Αναβάθμιση Ουσίας για το Toyota C-HR

Το νέο εμπορικό σήμα “KINTO” από την Toyota για υπηρεσίες κινητικότητας στην Ευρώπη

admin

H Toyota ανακαλεί 3,4 εκατ. οχήματα παγκοσμίως εξαιτίας πιθανής δυσλειτουργίας στους αερόσακους

Ανδρέας Ντίνης

Ambivalent RD Prius PHV Concept: Το πιο ελκυστικό Prius στον κόσμο

Σωτήρης Παπαδήμας

Toyota Yaris 2020: Σφετεριστής του θρόνου