Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, μέσα στις επόμενες δύο βδομάδες οι προτάσεις θα είναι έτοιμες να παρουσιαστούν στον υπουργό ΥΠΟΜΕ Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.
Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.
Δεδομένο θεωρείται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ».
Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:
Θεσσαλονίκη: Απεργούν την Τετάρτη (20/11) οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ
– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.
– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.
– Η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).
Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.
Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου