Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Εκπτώσεις και προσφορές
Οι εκπτώσεις και οι προσφορές θα συνεχίσουν να είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την τόνωση των online πωλήσεων των Χριστουγέννων. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν ελκυστικές προσφορές για να προσελκύσουν πελάτες και να αυξήσουν τα έσοδα.
- Σχεδιάστε εκπτώσεις και προσφορές εκ των προτέρων: Δεν είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσετε τον προγραμματισμό των εκπτώσεων και των προσφορών σας για τα Χριστούγεννα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετό χρόνο για να σχεδιάσετε προσεκτικά τις προσφορές σας και να διασφαλίσετε ότι είναι ελκυστικές για τους πελάτες σας.
- Επικεντρωθείτε στις ανάγκες των πελατών σας: Όταν σχεδιάζετε εκπτώσεις και προσφορές, λάβετε υπόψη τις ανάγκες των πελατών σας. Τι θέλουν να αγοράσουν; Πόσο είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν; Με προσφορές που απευθύνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες των πελατών σας, θα αυξήσετε τις πιθανότητές σας να επιτύχετε.
- Δημιουργήστε ένα επείγον αίσθημα: Οι εκπτώσεις και οι προσφορές είναι πιο αποτελεσματικές όταν δημιουργούν ένα επείγον αίσθημα. Επισημάνετε ότι οι προσφορές σας είναι περιορισμένες χρονικά ή σε απόθεμα. Αυτό θα ενθαρρύνει τους πελάτες να αγοράσουν τώρα, αντί να περιμένουν.
Εξατομίκευση
Οι καταναλωτές θέλουν να αισθάνονται ότι οι επιχειρήσεις τους κατανοούν και τους εκτιμούν. Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες θα έχουν πλεονέκτημα έναντι εκείνων που δεν το κάνουν.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
- Ο καλύτερος τρόπος για να προσφέρετε εξατομικευμένες εμπειρίες είναι να συλλέξετε δεδομένα για τους πελάτες σας. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τις αγορές τους, τις προτιμήσεις τους και τη συμπεριφορά τους.
- Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα που συλλέγετε για να δημιουργήσετε εξατομικευμένες προσφορές που είναι σχετικές με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών σας. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης έχει αγοράσει στο παρελθόν παιχνίδια, μπορείτε να του δώσετε μια προσφορά για ένα παιχνίδι που είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντά του.
Ελκυστική πολιτική επιστροφών
Οι επιστροφές είναι αναπόφευκτες κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι επιχειρήσεις που έχουν ελκυστική πολιτική επιστροφών θα καταφέρουν να διατηρήσουν τους πελάτες τους ικανοποιημένους και να αποφύγουν την απώλεια εσόδων.
- Οι πελάτες θέλουν να μπορούν να επιστρέψουν τα προϊόντα τους εύκολα και γρήγορα. Βεβαιωθείτε ότι η πολιτική επιστροφών σας είναι σαφής και απλή και ότι οι διαδικασίες επιστροφής είναι απλές και γρήγορες.
- Είναι σημαντικό να διαχειριστείτε τις επιστροφές αποτελεσματικά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε τους απαραίτητους πόρους για να χειριστείτε τις επιστροφές και ότι έχετε ένα σύστημα για τη παρακολούθηση των επιστροφών.
Παραλαβή από το κατάστημα (BOPIS)
Η παραλαβή από το κατάστημα είναι μια βολική επιλογή για τους καταναλωτές. Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν αυτήν την επιλογή θα διευκολύνουν τους πελάτες τους να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.
- Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας γνωρίζουν ότι προσφέρετε την επιλογή BOPIS. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μέσω της ιστοσελίδας σας και των κοινωνικών μέσων.
- Η διαδικασία BOPIS πρέπει να είναι εύκολη και γρήγορη για τους πελάτες. Βεβαιωθείτε ότι έχετε σαφείς οδηγίες για τη διαδικασία και ότι έχετε τους απαραίτητους πόρους για να την υποστηρίξετε.
Στο παρόν άρθρο παρουσιάσαμε τις πέντε πρώτες από τις δέκα κορυφαίες στρατηγικές για τις online επιχειρήσεις κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων 2023. Αυτές οι στρατηγικές εντοπίζουν βασικές τάσεις και προσφέρουν πρακτικές συμβουλές για τις επιχειρήσεις, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους και να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη. Σε επόμενο άρθρο, θα εξετάσουμε τις υπόλοιπες πέντε στρατηγικές, συνεχίζοντας την ανάλυση στις τάσεις και τις πρακτικές που θα διαμορφώσουν το τοπίο της λιανικής πώλησης κατά την εορταστική περίοδο.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 19 χρόνια με επιτυχημένα Case Studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display-Video-AI Powered Shopping Αds-Apps Certification).