Αυτό το σχετικά πρόσφατο κοινωνικό δίκτυο έχει πραγματοποιήσει εντυπωσιακή άνοδο, έχοντας εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Αλλά η σημασία του TikTok δεν βρίσκεται μόνο στους αριθμούς, αλλά και στην επαναστατική προσέγγιση που έχει στο marketing στα social media.
Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Παρακάτω, παρουσιάζουμε τους τρόπους με τους οποίους το TikTok έχει αναστατώσει τον χώρο του digital marketing:
#1 Προσφέρει Ενεργό Συμμετοχή στους Χρήστες
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες του TikTok είναι ο αλγόριθμός του. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιο βίντεο θα γίνει το επόμενο viral hit. Το TikTok έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου οι χρήστες δεν είναι απλά παρατηρητές, αλλά δημιουργοί. Ο αλγόριθμός της πλατφόρμας δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς χρήστες να προβληθούν στην “For You” σελίδα, ακόμα και αν δεν έχουν πολλούς ακολούθους.
#2 Προωθεί το Περιεχόμενο με Βίντεο Σύντομης Διάρκειας
Είναι γεγονός ότι η πλειονότητα των χρηστών προτιμά βίντεο σύντομης διάρκειας. Παρότι αυτή η τάση ξεκίνησε πριν την εποχή του TikTok, αυτή η πλατφόρμα την ενίσχυσε σημαντικά. Το TikTok ενθαρρύνει τα βίντεο που είναι διαρκείας 15 έως 60 δευτερολέπτων, αναγκάζοντας τους δημιουργούς να προσαρμόσουν τα βίντεο τους σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό δημιουργεί μια ταχύτητα στο περιεχόμενο που τραβάει την προσοχή του χρήστη. Τα σύντομα βίντεο κυριαρχούν τόσο στα feeds όσο και στα stories, γεγονός που αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν.
#3 Αυξάνει το Χρόνο Παραμονής στα Social Media
Το TikTok ενθαρρύνει τη συνεχή περιήγηση. Η διαδικασία scrolling στο TikTok, σε συνδυασμό με την εξατομικευμένη σειρά από βίντεο στην “For You” σελίδα φροντίζει να προσφέρει διαρκώς ενδιαφέρον περιεχόμενο διασφαλίζοντας ότι οι χρήστες παραμένουν ενεργοί . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι χρήστες να διαθέτουν κατά μέσο όρο 52 λεπτά ημερησίως στην εφαρμογή, σε σύγκριση με τα 35 λεπτά σε άλλες εφαρμογές.
#4 Επικεντρώνεται στην Αυθεντικότητα
Το TikTok ενθαρρύνει την αυθεντικότητα. Τα πιο επιτυχημένα βίντεο είναι αυτά που ξεχωρίζουν για τον αυθορμητισμό τους. Στο TikTok, τα βίντεο που φαίνονται να έχουν παραχθεί από “πραγματικούς ανθρώπους” και όχι από επαγγελματίες δημιουργούν πιο ισχυρές συνδέσεις με το κοινό. Αυτό συμβαίνει επειδή οι χρήστες μπορούν να ταυτιστούν περισσότερο με το περιεχόμενο. Για τις επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει ότι πρέπει παράγουν περιεχόμενο που αντανακλά την πραγματικότητα χωρίς υπερβολικό μοντάζ και επεξεργασία.
#5 Εντείνει την Ενέργεια και τη Δημιουργικότητα
Είτε πρόκειται για τα εκατοντάδες εφέ και φίλτρα που προσφέρει, είτε για τους διαφορετικούς τύπους challenges, το TikTok ενθαρρύνει τους χρήστες να είναι δημιουργικοί. Για τις επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει νέες ευκαιρίες για να εμπλακούν με το κοινό τους με πρωτότυπους και διασκεδαστικούς τρόπους.
Οι ραγδαίες αλλαγές στην ψηφιακή τεχνολογία και η συνεχής εξέλιξη στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης απαιτούν από τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται διαρκώς για να παραμείνουν επίκαιρες και ανταγωνιστικές. Το TikTok δεν είναι μια ακόμη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης· είναι ένα εργαλείο με το οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν το κοινό τους με νέους, πρωτοποριακούς τρόπους, αυτό απαιτεί μια κατανόηση των trends, των δημοφιλών challenges και της γενικότερης κουλτούρας του TikTok.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).