Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Με αφορμή αυτό το συγκλονιστικό περιστατικό, γεννάται ένα πολύ σημαντικό ερώτημα: Πώς θα πρέπει οι εταιρίες να κινηθούν τις ημέρες του εθνικού πένθους, όταν δηλαδή όλοι οι πολίτες θρηνούν για ένα αναπάντεχο γεγονός; Να συνεχίσουν κανονικά τον προγραμματισμό τους στα social media ή να παγώσουν όλες τις δημοσιεύσεις και όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες στα social και στην Google; Να εκδώσουν μια ανακοίνωση σχετικά με την τραγωδία;
Αρχικά, είναι βασικό να διακοπούν κατά τις ημέρες του εθνικού πένθους οι δημοσιεύσεις στα social media. Οι πελάτες σας δεν πρόκειται να δουν με καλό μάτι -και δικαίως- ότι συνεχίζετε να προωθείτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, ακόμη κι όταν μια ολόκληρη χώρα θρηνεί. Επίσης, καλό θα ήταν να παγώσετε τις διαφημίσεις σας, ειδικά στην περίπτωση που είναι χιουμοριστικές, ενώ είναι προφανές πως αυτές τις ημέρες αναστέλλετε οποιοδήποτε event είχατε οργανώσει. Επίσης, θα πρέπει να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί εάν αποφασίσετε να δημιουργήσετε μια ανάρτηση σχετικά με το γεγονός.
Προσοχή στο μήνυμα
Μια δημοσίευση σχετικά με το περιστατικό και τα ειλικρινή συλλυπητήρια στους συγγενείς των θυμάτων θα υπενθυμίσει στους πελάτες σας ότι είστε άνθρωποι και πως δεν σας ενδιαφέρει μόνο να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Χρειάζεται ωστόσο προσοχή! Το μήνυμά σας θα πρέπει να είναι ειλικρινές και αυθεντικό, χωρίς υπερβολές. Επίσης, να έχετε πάντα υπόψιν πως μια επιλογή είναι και να μην δημοσιεύσετε κάτι σχετικό. Και σε κάθε περίπτωση, μην προσπαθήσετε να… διασκεδάσετε την κατάσταση. Δεν είστε σε θέση να απαλύνετε τον πόνο των ανθρώπων με ένα χιουμοριστικό post!
Προώθηση προϊόντων
Όπως γράψαμε και παραπάνω, τις ημέρες πένθους δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να προωθήσετε το brand σας, ούτε π.χ. να προσφέρετε 24ωρη έκπτωση σε συγκεκριμένα προϊόντα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Οι πελάτες σας δεν πρόκειται να σας συγχωρήσουν γι’ αυτό, καθώς ειδικά σε αυτές τις συνθήκες, θα δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο πώς θα αντιμετωπίσετε αυτή την κατάσταση και λιγότερη στο πόσο τους αρέσουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας.
Κατά τις ημέρες εθνικού πένθους, παγώστε όλες τις δημοσιεύσεις και σίγουρα όσες διαφημίσεις έχουν χιουμοριστικό περιεχόμενο. Βεβαιωθείτε πως έχετε αλλάξει τις ημερομηνίες σε όλα τα προγραμματισμένα posts και συμφωνήστε για το πότε θα αρχίσετε να ποστάρετε ξανά.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Κοινωνική δράση
Μια σωστή κίνηση θα ήταν να δημοσιεύσετε κάποια posts που θα προωθούσαν την κοινωνική ευθύνη. Για παράδειγμα, τα σημεία στα οποία θα μπορούσαν οι πολίτες να επισκεφτούν προκειμένου να δώσουν αίμα για τους τραυματίες. Με αυτό τον τρόπο, θα δείχνατε στους ακολούθους σας ότι πραγματικά ενδιαφέρεστε, χωρίς να επιθυμείτε να κάνετε επίδειξη!
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Τέμπη-Μητσοτάκης: Επιστολή πρωθυπουργού στον Ντογιάκο – Ζητά την επίσπευση των ερευνών
Συντάξεις Απριλίου 2023: Τα πάνω κάτω στις ημερομηνίες πληρωμών – Πότε θα δουν λεφτά οι συνταξιούχοι