Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Για να μην πλέετε σε αχαρτογράφητα νερά, ας πάμε να δούμε τι ακριβώς σημαίνει SEO, πως λειτουργεί, πόσο χρόνο και τι κόστος απαιτεί, αλλά και τι ακριβώς είναι αυτό που προσφέρει και κάνει την ύπαρξή του τόσο αναγκαία για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop.
Πρώτα από όλα, ας ξεκαθαρίσουμε τι σημαίνει SEO, ή αλλιώς Search Engine Optimization. SEO αποκαλείται ένα σύνολο διαδικασιών που σκοπό έχουν τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας, ώστε αυτή να ανέλθει στις πρώτες επιλογές των μηχανών αναζήτησης. Η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης είναι η γνωστή σε όλους μας Google, οπότε όπως είναι λογικό, όταν αναφερόμαστε σε αποδοτική στρατηγική SEO, εννοούμε τη στρατηγική αυτή που θα μας φέρει πιο ψηλά στα πρώτα 10 αποτελέσματα αναζήτησης της Google, δηλαδή στην 1η σελίδα.
Πολύ σύντομα πρέπει να αναφέρουμε ότι, η Google θέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές τις οποίες οφείλει να πληροί μια ιστοσελίδα/eshop, για να βρεθεί στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων της Google και συνεπώς να είναι ορατή σε μεγαλύτερο κοινό. Από τη στιγμή που μια ιστοσελίδα/eshop είναι «στον αέρα» θα πρέπει ο αλγόριθμος της Google να τη ‘διαβάσει’, μέσα από μια διαδικασία που ονομάζεται crawling και έπειτα να την συμπεριλάβει στο ευρετήριό της. Εδώ λοιπόν έρχεται και η αναγκαιότητα για μια προσεκτικά μελετημένη στρατηγική SEO, που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις διαφορετικές παραμέτρους με βάση τις οποίες η Google ανακαλύπτει, επιλέγει και κατατάσσει το περιεχόμενο σελίδων.
Βλέπουμε λοιπόν πως η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας/eshop, είναι ο μοναδικός τρόπος για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις τους. Αν μια ιστοσελίδα/eshop σας δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα αναζήτησης σχετικών αποτελεσμάτων της Google, το πιο πιθανό είναι ότι δε θα το δει κανένας, όσο άρτια κι αν είναι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που παρέχετε. Το SEO έχει σαν αποτέλεσμα τη διαρκή προώθηση και προβολή της ιστοσελίδας/eshop σας σε ενδιαφερόμενους πελάτες, αλλά και την συνεχόμενη βελτιστοποίησή του, ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμο και απλό στη χρήση.
Βασικές τεχνικές που ακολουθούνται για τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας/eshop είναι το On-page και Off-page SEO. Η πρώτη τεχνική αναφέρεται σε όλες τις ενέργειες βελτιστοποίησης που κάνουμε απευθείας σε μια ιστοσελίδα/eshop όπως, για παράδειγμα αλλαγές στα metadata (τίτλους και τις περιγραφές των σελίδων) (δείτε σχετικό παράδειγμα παρακάτω) ή βελτιστοποιήσεις στην ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας/eshop, καθώς αποτελεί παράμετρο μεγάλης βαρύτητας για την υψηλή κατάταξή της. Η δεύτερη στη δημιουργία ποιοτικών backlinks, δηλαδή εξωτερικών συνδέσμων που οδηγούν στην ιστοσελίδα ή το eshop μας από άλλες αξιόπιστες και σχετικές σελίδες.
Σωστά SΕΟ Metadata
Λάθος SΕΟ Metadata
Αποκάλυψη: Αυτό το πλάσμα θα κυβερνήσει τη Γη αν πεθάνουν όλοι οι άνθρωποι σύμφωνα με επιστήμονες
Ακόμα μια τεχνική είναι το Content SEO. Με το Content SEO επιδιώκουμε δύο πράγματα. Αρχικά τη δημιουργία νέου περιεχομένου, όπως για παράδειγμα μέσα από τη δημιουργία άρθρων για blog, τα οποία είναι συναφή με το προϊόν ή τις υπηρεσίες μας και περιλαμβάνουν αντίστοιχα keywords και πληροφορίες που το κοινό μας θα βρει χρήσιμες και συναφείς με την αναζήτησή του.
Παράλληλα, πραγματοποιείται βελτιστοποίηση όλων των υπαρχόντων κειμένων, των περιγραφών και των keywords που έχει η ιστοσελίδα ή το eshop μας.
Μεγάλη σημασία δίνεται επίσης στο Mobile SEO, ώστε μια ιστοσελίδα/eshop να είναι φιλική προς τους χρήστες κινητών συσκευών, όπως επίσης και στο Image SEO, που αφορά τη βελτιστοποίηση των εικόνων και των alt texts περιγραφών που εμφανίζονται στη Google αλλά και στον επισκέπτη, αν είναι συνδεδεμένος από αδύναμο δίκτυο.
Η επικράτηση σε μια υψηλή θέση κατάταξης εξαρτάται από συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα, για αυτό και η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων/eshop, είναι μια διαδικασία που πρέπει να αναπροσαρμόζεται διαρκώς. Έτσι λοιπόν το κόστος της δεν μπορεί να οριστεί απόλυτα, αλλά τροποποιείται κάθε φορά ανάλογα με τις περιστάσεις και τις απαιτήσεις. Αν για παράδειγμα διαθέτετε μια μικρή επιχείρηση και θέλετε να προωθήσετε την ιστοσελίδα ή το eshop σας σε τοπική εμβέλεια, το κόστος θα είναι μικρότερο από την πανελλαδική προώθησή του.
Εισαγωγή βίντεο:
Κάτι παρόμοιο ισχύει και για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να δούμε αποτελέσματα. Σε γενικές γραμμές το SEO μπορεί να ξεκινά να λειτουργεί σε περίπου 6 με 7 μήνες. Αν δηλαδή θέλετε η ιστοσελίδα/eshop σας να είναι πρώτο στα αποτελέσματα για ένα keyword με μεγάλο ανταγωνισμό θα πρέπει να εξοπλιστείτε με υπομονή για περίπου ένα χρόνο. Αντιθέτως, στις λέξεις-κλειδιά τοπικής στόχευσης, π.χ. (οφθαλμίατρος χαλάνδρι), τα αποτελέσματα είναι εμφανή περίπου στους 3 μήνες. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι δε θα δείτε τη διαφορά που θέλετε «εν μια νυκτί».
Αν μάλιστα απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό στο SEO και σας υποσχεθεί κάτι τέτοιο, καλό θα είναι να είστε υποψιασμένοι, καθώς η γρήγορη άνοδος στην κατάταξη μπορεί να γίνει με τρόπους που η Google δεν εγκρίνει και συνεπώς να «τιμωρήσει» την ιστοσελίδα ή το eshop σας, εξαφανίζοντάς τα από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το SEO λοιπόν οφείλει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Digital Marketing στρατηγικής, κάθε ιστοσελίδας/eshop που στοχεύει στην αύξηση της πελατειακής βάσης και των πωλήσεων. Θα πρέπει να έχετε πάντα κατά νου, ότι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας/eshop είναι μια αδιάκοπη διαδικασία, καθώς οι προτιμήσεις της Google για τους παράγοντες κατάταξης τροποποιούνται διαρκώς, με αποτέλεσμα να πρέπει να πραγματοποιούνται συνεχώς οι απαραίτητες αλλαγές, ώστε να βρίσκεστε μονίμως σε υψηλή θέση κατάταξης και να είστε βέβαιοι ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας είναι πάντα «ορατές» στους δυνητικούς σας πελάτες.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Πώς και πότε θα δοθεί η επιδότηση 50% για ψυγεία και κλιματιστικά
Ο Μητσοτάκης στις ΗΠΑ: Oλα στο τραπέζι στη συνάντηση με Μπάιντεν – Το πρόγραμμα
Πανελλήνιες 2022: Άνοδος βάσεων από την μείωση των εισακτέων [πίνακες]
Bullying στα σχολεία: Ενας ανήλικος θύμα ξυλοδαρμού κάθε ημέρα