Η ψηφιακή επικοινωνία προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων για την προώθηση πολιτικών μηνυμάτων, την ανάπτυξη σχέσεων με τους ψηφοφόρους και την ενίσχυση της πολιτικής συμμετοχής.
Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Πώς μπορεί το digital marketing να βοηθήσει τους πολιτικούς να εκλεγούν:
- Δημιουργία ισχυρής online παρουσίας: Η δημιουργία ενός ελκυστικού website και η ενεργή παρουσία στα social media (Facebook, Twitter, Instagram,TikTok) επιτρέπουν στους πολιτικούς να χτίσουν μια online κοινότητα υποστηρικτών.
- Στόχευση ψηφοφόρων: Μέσω ψηφιακών διαφημίσεων και email marketing, οι πολιτικοί μπορούν να προσεγγίσουν με ακρίβεια συγκεκριμένες ομάδες ψηφοφόρων με μηνύματα που ταιριάζουν στις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντά τους.
- Κινητοποίηση ψηφοφόρων: Το digital marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενθάρρυνση των ψηφοφόρων να εγγραφούν για να ψηφίσουν, να προσφέρουν εθελοντικά στην εκστρατεία και να διαδώσουν το μήνυμα του υποψηφίου.
Πώς μπορεί το digital marketing να βοηθήσει τους πολιτικούς να επικοινωνούν τη δράση τους στους πολίτες-ψηφοφόρους:
- Διαφάνεια και λογοδοσία: Η ψηφιακή επικοινωνία επιτρέπει στους πολιτικούς να ενημερώνουν τους ψηφοφόρους για τις δραστηριότητές τους, τις πολιτικές τους θέσεις και τα επιτεύγματά τους.
- Αμφίδρομη επικοινωνία: Τα social media και τα online fora προσφέρουν στους πολίτες τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήσεις, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να λάβουν απαντήσεις από τους πολιτικούς.
- Χτίσιμο σχέσεων: Η ψηφιακή επικοινωνία χτίζει γέφυρες εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης μεταξύ πολιτικών και ψηφοφόρων.
Παραδείγματα επιτυχημένης χρήσης digital marketing από πολιτικούς:
- Ο Barack Obama χρησιμοποίησε με μεγάλη επιτυχία το digital marketing στην προεκλογική του εκστρατεία του 2008. Δημιούργησε ένα ισχυρό website, χρησιμοποίησε email marketing για να κινητοποιήσει ψηφοφόρους και άντλησε εκατομμύρια δολάρια μέσω online fundraising.
- Η Alexandria Ocasio-Cortez έχει χτίσει μια ισχυρή online παρουσία με εκατομμύρια followers στα social media. Χρησιμοποιεί τα social media για να προωθήσει τις πολιτικές της θέσεις, να αλληλεπιδράσει με τους ψηφοφόρους και να ασκήσει κριτική στους αντιπάλους της.
Συμπέρασμα:
Το digital marketing αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει τους πολιτικούς να εκλεγούν, να επικοινωνήσουν με τους ψηφοφόρους και να χτίσουν μια επιτυχημένη πολιτική καριέρα.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 19 χρόνια με επιτυχημένα Case Studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display-Video-AI Powered Shopping Αds-Apps Certification).