Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Ποιοι είναι όμως οι βασικοί λόγοι εγκατάλειψης και πως μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε, ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας;
- Περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς
Μια περίπλοκη διαδικασία αγοράς με περιττά βήματα μέχρι το checkout, μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του πελάτη και έτσι αυτός με τη σειρά του να εγκαταλείψει την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Η διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς πρέπει να είναι απλή, άμεση και να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν λιγότερα κλικ. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε ότι πρέπει να ζητάτε από τον πελάτη μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες.
Για τον λόγο αυτό, συστήνεται η εφαρμογή του one page checkout. Η εφαρμογή του one page check out σημαίνει ότι όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την ολοκλήρωση μιας αγοράς, είναι συγκεντρωμένα σε μια μόνο σελίδα. Με την τεχνική αυτή θα ελαχιστοποιήσετε τις πιθανότητες εγκατάλειψης καλαθιού και θα δείτε περισσότερες παραγγελίες να ολοκληρώνονται επιτυχώς.
- Ακριβά μεταφορικά
Οι πιο πολλοί αγοραστές αναμένουν πλέον δωρεάν μεταφορικά στις ηλεκτρονικές αγορές τους. Μάλιστα, τα δωρεάν μεταφορικά πολλές φορές είναι ο βασικός λόγος που κάποιος πελάτης επιλέγει να ψωνίζει επανειλημμένα από ένα συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Δεν μας κάνει λοιπόν εντύπωση, ότι το υψηλό κόστος μεταφορικών αποτελεί και τον κύριο λόγο εγκατάλειψης καλαθιού.
Οι περισσότεροι καταναλωτές απογοητεύονται και δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους, όταν φτάνουν στο checkout και ξαφνικά βλέπουν ένα πρόσθετο κόστος το οποίο δεν είχαν υπολογίσει. Φροντίστε να προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά, έστω από ένα συνολικό ποσό παραγγελίας και άνω. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, θα πρέπει το κόστος μεταφορικών να αναγράφεται σε εμφανή σημεία του e-shop σας, ώστε ο χρήστης να μη βρεθεί προ εκπλήξεως μόλις φτάσει στην πληρωμή και να εγκαταλείψει το e-shop σας χωρίς να πραγματοποιήσει την αγορά του.
- Υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού
Η δημιουργία νέου λογαριασμού για την ολοκλήρωση της αγοράς, είναι μια διαδικασία που μπορεί να αποθαρρύνει πολλούς καταναλωτές. Σκεφτείτε ότι κανείς δε θέλει να σπαταλήσει παραπάνω χρόνο από όσο χρειάζεται, για να αποκτήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Για να απλοποιήσετε την ολοκλήρωση παραγγελίας και να διευκολύνετε τους επισκέπτες της σελίδας σας, είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε την επιλογή ολοκλήρωσης παραγγελίας ως επισκέπτης (guest checkout), που είναι πολύ πιο άμεση και γρήγορη.
Ακολουθώντας αυτές τις τρεις απλές συμβουλές μπορείτε πολύ εύκολα να βελτιστοποιήσετε τη διαδικασία αγοράς και να ελαχιστοποιήσετε το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων. Απλοποιώντας τη διαδικασία αγοράς οι πελάτες σας θα μπορούν να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους απρόσκοπτα, ενώ παρέχοντας όλες τις πληροφορίες για το κόστος πριν από τη στιγμή της πληρωμής, δε θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια δυσάρεστη έκπληξη της τελευταίας στιγμής.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Συγκλόνισε ο Γιάννης Βογιατζής μιλώντας για τη σύζυγό του
Ζώδια: Αυτή την έκλειψη θα την θυμάστε πάντα – Δείτε πως θα σας επηρεάσει
Τι θα γίνει με τη Μαλέσκου στον ΣΚΑΪ
Ιωάννα Τούνη: Χαμός στην εκπομπή της Καινούργιου για τα stories
Γιατί δεν κάνει δεύτερο παιδί η Σία Κοσιώνη – Όλη η αλήθεια