Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Για πολλούς, ο Αύγουστος παρουσιάζει μια αμφιβολία: Να προχωρήσω με τη διαφήμιση κατά τη διάρκεια του μήνα ή να γίνει διακοπή των διαφημιστικών λόγω της υποτιθέμενης μείωσης των αγοραστικών συνηθειών;
Όμως, είσαι σίγουρος ότι οι καταναλωτές είναι λιγότερο ενεργοί κατά τους θερινούς μήνες;
Πρακτικά, να μην διαφημίζεσαι μέσω Google ή μέσω των κοινωνικών δικτύων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα μπορούσε να στερήσει από την επιχείρησή σου πολύτιμες ευκαιρίες για ανάπτυξη.
Σε αυτό το κείμενο παραθέτουμε έξι λόγους που μπορεί να σε κάνουν να ξανασκεφτείς και να διατηρήσεις ενεργές τις διαφημίσεις σου, ακόμα και αν είσαι σε διακοπές.
- Ενώ εσύ κάνεις παύση, τι γίνεται με τους υπόλοιπους;
Πρώτα απ’ όλα, αναλογίσου αυτό:
Αν σκεφτούμε ότι στον τομέα σου υπάρχουν 10 ανταγωνιστές, είναι πολύ πιθανό ότι τουλάχιστον 9 από αυτούς – συμπεριλαμβανομένου του εαυτού σου – θα αναστείλουν τις διαφημίσεις τους.
Αλλά, υπάρχει πάντα ένας που δεν το κάνει. Εκείνος που συνεχίζει τη διαφήμιση των προϊόντων ή των υπηρεσιών του, διότι έχει ένα σταθερό σχέδιο Marketing που αποδεικνύεται όλο και πιο αποτελεσματικό.
Όταν ένας πελάτης αναζητά αυτό που προσφέρεις, ο ανταγωνιστής σου που διαφημίζεται μπορεί να τον προσελκύσει.
Gigabit Voucher: Ανοιχτή η πλατφόρμα για γρήγορο ίντερνετ - Πώς θα γίνει η αίτηση
Κράτα λοιπόν υπόψη σου ότι κάθε φορά που αφήνεις ένα κενό στην αγορά, κάποιος άλλος είναι έτοιμος να το καλύψει. Σταματώντας τις διαφημίσεις δίνεις περισσότερο χώρο σε όσους αποφασίζουν να επενδύσουν.
- Ξεχώρισε από το πλήθος
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, σκέφτεσαι συχνά να μειώσεις ή να σταματήσεις τις διαφημίσεις σου, κυρίως λόγω των οικονομικών. Αντιλαμβάνεσαι ότι τα Αυγουστιάτικα έσοδα είναι λιγότερα και θεωρείς ότι αυτός είναι ένας τρόπος για να εξοικονομήσεις χρήματα. Όμως, είναι αληθινά αποτελεσματική αυτή η στρατηγική;
Αναλογιστείτε το: Παραλείποντας τις διαφημίσεις, όχι μόνο δεν κερδίζεις αλλά πιθανόν να χάνεις πελάτες και κέρδη. Αυτό που λείπει είναι μια πιο συνολική σκέψη: Ο λόγος που τα έσοδα είναι χαμηλότερα τον Αύγουστο μπορεί να οφείλεται στην χαλάρωση της αγοράς, λόγω των διακοπών. Αν θες να βλέπεις αλλαγές στα αποτελέσματα, πρέπει να αλλάξεις την προσέγγισή σου.
Τον ερχόμενο Αύγουστο, μην παραλείψεις τις διαφημίσεις. Ενδέχεται να μείνεις έκπληκτος από τα αποτελέσματα.
- Προσέλκυσε τους καταναλωτές
Ενώ πολλοί νομίζουν ότι η καταναλωτική δαπάνη μειώνεται κατά το καλοκαίρι, η αλήθεια είναι ότι πολλοί κλάδοι βλέπουν αύξηση. Οι οικογένειες προγραμματίζουν διακοπές, αναζητώντας δραστηριότητες και προμήθειες. Με τη σωστή διαφημιστική καμπάνια, η εταιρία σου μπορεί να είναι η πρώτη επιλογή τους. Ανεξάρτητα από το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, το καλοκαίρι είναι μια περίοδος όπου η καταναλωτική διάθεση είναι υψηλή.
- Κράτησε Ζωντανό το Ενδιαφέρον των Πελατών Σου
Πολλές εταιρείες τείνουν να περιορίζουν τη διαφήμισή τους το καλοκαίρι. Ωστόσο, αυτή είναι μια χρυσή ευκαιρία για να αποκτήσεις ανταγωνιστικό προβάδισμα. Ακόμα κι αν είσαι σε διακοπές, η επιχείρησή σου δεν σταματάει να λειτουργεί, και με το να είσαι ορατός, παραμένεις στο μυαλό των πελατών σου. Όταν υπάρχει λιγότερη “θορυβώδης” διαφήμιση, τα μηνύματά σου ξεχωρίζουν περισσότερο, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κοινού.
Θυμήσου, οι καταναλωτές συχνά επιλέγουν το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό όταν αντιμετωπίζουν μια ανάγκη. Συνεπώς, είναι σημαντικό να διατηρείς μια σταθερή παρουσία στη συνείδησή τους.
- Διαφήμιση: Δεν Είναι Μόνο Για Νέους Πελάτες
Το καλοκαίρι δεν πρέπει να εστιάζεις μόνο στην απόκτηση νέων πελατών αλλά και στην ενίσχυση των σχέσεων με τους ήδη υπάρχοντες. Καλοκαιρινές προσφορές και προγράμματα ανταμοιβής μπορούν να σφυρηλατήσουν ακόμη βαθύτερους δεσμούς με τους πελάτες σου. Μια διαρκής διαφημιστική παρουσία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή σου να καλύπτεις τις ανάγκες τους, ανεξαρτήτως εποχής.
- Το Καλοκαίρι Φέρνει Ευκαιρίες Πωλήσεων
Το καλοκαίρι συχνά συνδέεται με τη χαλάρωση και την ανακάλυψη. Οι άνθρωποι είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες, κάνοντας αυτή την περίοδο ιδανική για την προώθηση νέων προϊόντων ή υπηρεσιών. Με την σωστή προσέγγιση, μπορείς να κερδίσεις την καρδιά των καταναλωτών, τόσο νέων όσο και υπάρχοντών, με αυτά που προσφέρεις.
Συμπέρασμα:
Το καλοκαίρι, μια περίοδος που πολλοί ανταγωνιστές επιλέγουν να χαμηλώσουν τον τόνο των διαφημιστικών τους προσπαθειών, μπορεί να αποδειχθεί χρυσωρυχείο για τους επιχειρηματίες που σκέφτονται στρατηγικά. Διατηρώντας μια σταθερή και ενεργή διαφημιστική παρουσία, όχι μόνο αυξάνετε την ορατότητα του brand σας αλλά επίσης ενισχύετε τη σχέση με τους υφιστάμενους πελάτες, προσελκύοντας νέους. Καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο δεκτικοί στη δοκιμή νέων προϊόντων και εμπειριών την καλοκαιρινή περίοδο, έχετε την ευκαιρία να τους προσεγγίσετε με καινοτόμες προτάσεις. Σε τελική ανάλυση, η συνεχής προσπάθεια και επένδυση στη διαφήμιση, ακόμα και σε πιο “χαλαρούς” μήνες, μπορεί να καταστήσει μια επιχείρηση πρωταγωνιστή στον ανταγωνιστικό χώρο της αγοράς.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Τέλος «παραμυθιού» για την Μέγκαν – Ξανά μαζί Μίντλετον, Ουίλιαμ και Χάρι
Κολομβία: Πέθανε στη φυλακή «Το Κτήνος» που κακοποίησε, βασάνισε, δολοφόνησε 170 παιδιά