Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Ποιο είναι λοιπόν το εστιατόριο που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη σας; Αυτό που θα εμφανιστεί πάνω – πάνω στην αναζήτηση και θα έχει και υψηλό βαθμό θετικών κριτικών (4.5-5.0). Για να γίνει αυτό, η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει φροντίσει ώστε το προφίλ της στη μηχανή αναζήτησης Google να είναι άρτιο.
Οι επιχειρήσεις που εμφανίζονται στην πρώτη τριάδα λαμβάνουν το 60% των κλικ. Οπότε, καταλαβαίνετε ότι το προφίλ της εταιρίας σας στη Google διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο για την επιτυχία της. Τα επιχειρηματικά προφίλ ή αλλιώς Google My Business στη μηχανή αναζήτησης της Google μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αναγνωρισιμότητα και την πελατεία σας.
Τα πρώτα βήματα
Η πρώτη μας ενέργεια είναι να δούμε αν έχουμε επιχειρηματικό προφίλ στη Google. Κι αυτό γιατί υπάρχει πιθανότητα κάποιος τρίτος (πελάτης, συνεργάτης) να το έχει δημιουργήσει. Αν ανήκετε σε αυτήν την περίπτωση τότε μπορείτε να διεκδικήσετε την κυριότητα της καταχώρησης κάνοντας κλικ στο Link “own this business?” που εμφανίζεται κάτω από τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης.
Μόλις συνδεθείτε μέσω του Google λογαριασμού σας, μπορείτε να βεβαιώσετε με τρεις τρόπους ότι η επιχείρηση σας ανήκει. Για να γίνει αυτό, η Google θα σας στείλει έναν κωδικό επιβεβαίωσης, είτε στο κινητό σας, είτε με email, είτε με μία ταχυδρομική κάρτα η οποία αποστέλλεται στη διεύθυνση της επιχείρησης. Σε κάθε περίπτωση μόλις λάβετε τον κωδικό, τον πληκτρολογείτε στο σχετικό πεδίο και πατάτε «Υποβολή».
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Εάν δεν έχετε προφίλ, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα νέο, με μια απλή διαδικασία. Πηγαίνετε στο Google λογαριασμό σας και επιλέγετε το “start now”. Από εκεί και μετά ακολουθείτε τα βήματα. Μπορείτε να καταχωρήσετε οποιοδήποτε τύπο επιχείρησης (κατάστημα, υπηρεσία, delivery, ηλεκτρονικό κατάστημα, κ.λπ.) και βεβαιωθείτε ότι θα συμπληρώσετε την περιοχή την οποία εξυπηρετείτε.
Ένα άλλο πεδίο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επαγγελματική κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείστε. Όσο πιο ξεκάθαρη είναι, τόσο περισσότερες θα είναι οι εμφανίσεις σας. Η Google επιτρέπει την προσθήκη περισσότερων της μίας κατηγορίας και έτσι μπορείτε να καλύψετε με απόλυτη ακρίβεια το εύρος δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
Τι άλλο θα πρέπει να προσέξετε
Καταρχάς, φροντίστε να συμπληρώσετε όλα τα απαραίτητα πεδία με σαφήνεια. Μην ξεχνάτε ποτέ πόσο σημαντικές είναι φωτογραφίες στο προφίλ σας, αν και είναι πολύ πιθανό να ανεβάζουν και οι χρήστες, αφού έχουν αυτή τη δυνατότητα. Επίσης, να δίνετε μεγάλη σημασία και να τσεκάρετε διαρκώς τις κριτικές που δέχεστε για την επιχείρησή σας. Κι αυτό διότι πλέον, η πλειοψηφία των χρηστών και δυνητικών πελατών, το πρώτο πράγμα που θα αναζητήσει είναι τα σχόλια άλλων για την εμπειρία τους από τις παροχές σας.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).