Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Πράγματι, η ώρα και η μέρα που θα επιλέξεις για να ανεβάσεις ένα post μπορούν να κάνουν τη διαφορά ανάμεσα σε πολλές ή λίγες αντιδράσεις, κοινοποιήσεις ή προβολές. Ας δούμε, λοιπόν, πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να δημοσιεύσεις στα social media ώστε να πετύχεις το μέγιστο engagement.
Γιατί το Timing είναι Σημαντικό;
Έχεις παρατηρήσει ότι οι πιο πρόσφατες αναρτήσεις εμφανίζονται ψηλότερα στη ροή των χρηστών; Αυτό οφείλεται στον αλγόριθμο. Εάν επιλέξεις τις στιγμές που το κοινό σου είναι πιο ενεργό, μπορείς να αυξήσεις τις πιθανότητες αλληλεπίδρασης με τις αναρτήσεις σου. Ωστόσο, το σωστό timing πρέπει να συνοδεύεται και από ποιοτικό περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό σου.
Οι Καλύτερες Ημέρες και Ώρες για Αναρτήσεις στο Facebook
Σύμφωνα με την έρευνα του «We Are Social» το 2023, το 87.4% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Facebook. Το σωστό Facebook Management είναι κρίσιμο για την επιτυχία μιας επιχείρησης.
Ιδανικές Ημέρες:
Δευτέρα έως Παρασκευή
Η Χειρότερη Μέρα:
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Κυριακή
Ενδεικτικές Ώρες:
Δευτέρα – Τρίτη: 10:00 π.μ.
Τετάρτη: 15:00
Πέμπτη & Παρασκευή: 13:00 – 16:00
Σάββατο & Κυριακή: 12:00 – 13:00 & 18:00 – 21:00
Extra Tip: Χρησιμοποίησε το «Εργαλείο Προγραμματισμού» του Meta Business Suite για να δεις πότε το κοινό σου είναι περισσότερο ενεργό.
Οι Καλύτερες Ημέρες και Ώρες για Αναρτήσεις στο Instagram
Το Instagram είναι η δεύτερη αγαπημένη πλατφόρμα στην Ελλάδα σύμφωνα με την ίδια έρευνα. Σχεδίασε τη στρατηγική σου με προσοχή τόσο στο περιεχόμενο όσο και στο timing.
Ιδανικές Ημέρες:
Δευτέρα και Τρίτη
Η Χειρότερη Μέρα:
Κυριακή
Ενδεικτικές Ώρες:
Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00 π.μ. – 13.00
Σάββατο: 10:00 π.μ & 18:00 – 21:00
Extra Tip: Δημιούργησε Instagram Reels για μεγαλύτερο engagement και συμβουλέψου το «Εργαλείο Προγραμματισμού» του Meta Business Suite για να δεις πότε το κοινό σου είναι περισσότερο ενεργό.
Οι Καλύτερες Ημέρες και Ώρες για Αναρτήσεις στο TikTok
Το TikTok κατακτά την τρίτη θέση στις προτιμήσεις των χρηστών με τη δημοτικότητά του να αυξάνεται.
Ιδανικές Ημέρες:
Τρίτη και Σάββατο
Η Χειρότερη Μέρα:
Κυριακή
Ενδεικτικές Ώρες:
Δευτέρα έως Τετάρτη: 14:00 – 16:00
Πέμπτη & Παρασκευή: 09:00 π.μ. – 12:00 μ.μ.
Σάββατο & Κυριακή: 09:00 π.μ & 13:00
Extra Tip: Οι διαφημίσεις στο TikTok μπορούν να προσεγγίσουν έως και 3 εκατ. χρήστες στην Ελλάδα σύμφωνα με την έρευνα του «We Are Social».
Οι Καλύτερες Ημέρες και Ώρες για Αναρτήσεις στο LinkedIn
Το LinkedIn είναι η κορυφαία πλατφόρμα για επαγγελματική δικτύωση. Οι αναρτήσεις πρέπει να απευθύνονται σε εργαζόμενους και επαγγελματίες.
Ιδανικές Ημέρες:
Δευτέρα – Παρασκευή (ιδιαίτερα Δευτέρα)
Οι Χειρότερες Μέρες:
Σάββατο και Κυριακή
Ενδεικτικές Ώρες:
Δευτέρα – Παρασκευή: 07:30 π.μ. – 11:00 π.μ. & 17:00 – 18:00
Οι Καλύτερες Ημέρες και Ώρες για Αναρτήσεις στο YouTube
Το YouTube είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής πλατφόρμα αναζητήσεων στην Ελλάδα μετά από την Google.
Ιδανικές Ημέρες:
Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Η Χειρότερη Μέρα:
Τρίτη
Ενδεικτικές Ώρες:
Δευτέρα – Παρασκευή: 14:00 – 16:00
Σάββατο – Κυριακή: 09:00 π.μ. – 11:00 π.μ.
Extra Tip: Δεδομένου ότι το YouTube λειτουργεί πολύ διαφορετικά από άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να θυμάσαι το εξής: για να εμφανιστεί το βίντεο σου στις αναζητήσεις των χρηστών, απαιτούνται 2-3 ώρες. Επομένως, είναι καλή πρακτική να δημοσιεύσεις το περιεχόμενό σου λίγες ώρες πριν από την ώρα που το στοχευόμενο κοινό σου είναι πιο ενεργό στην πλατφόρμα.
Οι Καλύτερες Ημέρες και Ώρες για Αναρτήσεις στο Twitter (Χ)
Το Twitter (νυν Χ) παραμένει μια από τις αγαπημένες πλατφόρμες για τους χρήστες στην Ελλάδα. Είναι, λοιπόν, ουσιώδες να κατανοήσεις τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού σου, ώστε να δημιουργήσεις περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται σε αυτές.
Ιδανικές Ημέρες:
Τετάρτη και Παρασκευή
Η Χειρότερη Μέρα:
Κυριακή
Ενδεικτικές Ώρες:
Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00 π.μ. – 15:00 μ.μ.
Σάββατο – Κυριακή: 09:00 π.μ. – 11:00 π.μ.
Extra Tip: Τα σύντομα κείμενα έχουν μεγαλύτερη απόδοση στον engagement των χρηστών.
Συμπέρασμα
Η ημέρα και η ώρα που θα επιλέξεις για τις αναρτήσεις σου στα social media επηρεάζουν σημαντικά την απήχηση των posts σου και, κατ’ επέκταση, την online προβολή της επιχείρησής σου.
Είναι όμως εξίσου σημαντικό να κατανοήσεις το κοινό σου και να δημοσιεύεις πάντα περιεχόμενο που το ενδιαφέρει και ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσεις μια αποτελεσματική παρουσία στα social media για την επιχείρησή σου.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 19 χρόνια με επιτυχημένα Case Studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των e-shop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display-Video-AI Powered Shopping Αds-Apps Certification).