Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας που «είδε» το πρακτορείο Reuters, το Twitter αγωνίζεται να κρατήσει τους πιο ενεργούς χρήστες του – οι οποίοι είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρηση – , υπογραμμίζοντας μια πρόκληση που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla καθώς πλησιάζει η προθεσμία για να κλείσει τη συμφωνία του για την αγορά της εταιρείας από τον Μασκ, ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι λεγόμενοι «ενεργοί χρήστες» αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των μηνιαίων συνολικών χρηστών, αλλά παράγουν το 90% όλων των tweets και το μισό των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας. Ο αριθμός των «υπερ- ενεργών» χρηστών βρίσκονται σε «απόλυτη πτώση» από την έναρξη της πανδημίας, έγραψε ένας ερευνητής του Twitter σε εσωτερικό έγγραφο με τίτλο «Πού πήγαν οι “τουιτεράδες”;»
Ως υπερ- ενεργοί χρήστες λογίζονται αυτοί που συνδέονται στο Twitter έξι ή επτά ημέρες την εβδομάδα και κάνουν tweet περίπου τρεις έως τέσσερις φορές την εβδομάδα, σύμφωνα με το έγγραφο. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης μια αλλαγή τα τελευταία δύο χρόνια στα ενδιαφέροντα των πιο ενεργών αγγλόφωνων χρηστών του Twitter, που θα μπορούσε να κάνει την πλατφόρμα λιγότερο ελκυστική για τους διαφημιστές.
Τα κρυπτονομίσματα και to «μη ασφαλές για τη δουλειά» περιεχόμενο, το οποίο περιλαμβάνει γυμνό και πορνογραφία, είναι τα θέματα ενδιαφέροντος με την υψηλότερη ανάπτυξη μεταξύ των αγγλόφωνων «βαρέων» χρηστών, σύμφωνα με την έκθεση.
Ταυτόχρονα, το ενδιαφέρον για ειδήσεις, αθλήματα και ψυχαγωγία μειώνεται μεταξύ αυτών των χρηστών. Τα tweets για αυτά τα θέματα είναι επίσης τα πιο επιθυμητά για τους διαφημιστές.
Η μελέτη του Twitter εξέτασε τον αριθμό των «βαρέων» αγγλόφωνων χρηστών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για ένα θέμα, με βάση τους λογαριασμούς που ακολούθησαν και πώς άλλαξε αυτός ο αριθμός των χρηστών τα τελευταία δύο χρόνια.
Το Twitter είχε κίνητρο να διερευνήσει τις «ενοχλητικές» τάσεις μεταξύ των χρηστών που μπορεί να έχουν καλυφθεί από τη συνολική αύξηση των καθημερινών ενεργών χρηστών για να κατανοήσει καλύτερα τη μείωση των πιο ενεργών χρηστών της εταιρείας, αναφέρουν τα έγγραφα. Η μελέτη τελικά δεν έβγαλε συγκεκριμένα συμπεράσματα σχετικά με το γιατί μειώνονται οι μεγάλοι χρήστες της πλατφόρμας.
Ερωτηθείς να σχολιάσει τα ευρήματα των εσωτερικών εγγράφων, ένας εκπρόσωπος του Twitter είπε τη Δευτέρα: «Διεξάγουμε τακτικά έρευνα για μια μεγάλη ποικιλία τάσεων, οι οποίες εξελίσσονται με βάση το τι συμβαίνει στον κόσμο. Το συνολικό κοινό μας συνέχισε να αυξάνεται, φτάνοντας τα 238 εκατομμύρια “mDAU” το 2ο τρίμηνο του 2022», είπε ο εκπρόσωπος, χρησιμοποιώντας το ακρωνύμιο «mDAU» για τους καθημερινούς ενεργούς χρήστες με δυνατότητα δημιουργίας εσόδων.
Ενεργοί χρήστες και «ακατάλληλο» περιεχόμενο
Ο αριθμός των βαρέων χρηστών που ενδιαφέρονται για «ακατάλληλο» περιεχόμενο και για περιεχόμενο που αφορά τα κρυπτονομίσματα έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την έρευνα.
Το Twitter είναι μία από τις λίγες μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει το γυμνό και η εταιρεία έχει υπολογίσει ότι το περιεχόμενο για ενηλίκους αφορά το 13% του Twitter, σύμφωνα με μια ξεχωριστή εσωτερική παρουσίαση που είδε το Reuters. Η παρουσίαση δεν διευκρίνιζε πώς υπολογίστηκε το ποσό.
Οι διαφημιστές γενικά αποφεύγουν θέματα όπως το γυμνό, φοβούμενοι μήπως είναι επιζήμια για τις εταιρείες που εκπροσωπούν. Μεγάλοι διαφημιστές, όπως οι Dyson, PBS Kids και Forbes ανέστειλαν τη διαφήμιση λόγω λογαριασμών που ζητούσαν παιδική πορνογραφία στο Twitter, ανέφερε το Reuters τον Σεπτέμβριο.
Ανταποκρινόμενο στο δημοσίευμα του Σεπτεμβρίου, το Twitter είπε ότι «έχει μηδενική ανοχή στη σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών» και επενδύει περισσότερους πόρους στο έργο του ενάντια σε τέτοιο υλικό.
Οι πιο ενεργοί αγγλόφωνοι χρήστες του Twitter ενδιαφέρονται επίσης όλο και περισσότερο για τα κρυπτονομίσματα, φτάνοντας σε υψηλό όλων των εποχών στα τέλη του 2021, έδειξαν τα εσωτερικά έγγραφα. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για το θέμα έχει μειωθεί από το κραχ των τιμών των κρυπτονομισμάτων τον Ιούνιο και η μελέτη σημείωσε ότι τα κρυπτονομίσματα μπορεί να μην είναι τομέας ανάπτυξης στο μέλλον.
Οι νυν και πρώην υπάλληλοι του Twitter που μίλησαν με το Reuters είπαν ότι φοβούνται τις εκκλήσεις του Μασκ για λιγότερη «μετριοπάθεια» όσον αφορά το περιεχόμενο που επιτρέπεται στην πλατφόρμα και τα σχέδιά του να «εξοντώσει» το προσωπικό, τα οποία οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι θα συμβάλλουν στην υποβάθμιση της ποιότητας του περιεχομένου.
«Καταστροφικές» απώλειες
Τα θέματα που παραδοσιακά έκαναν το Twitter μια δημοφιλή πλατφόρμα για τα εκατομμύρια των χρηστών του βρίσκονται πλέον σε πτώση μεταξύ των πιο ενεργών αγγλόφωνων χρηστών, δείχνουν τα έγγραφα.
Το ενδιαφέρον για τις παγκόσμιες ειδήσεις, καθώς και για τη φιλελεύθερη πολιτική, παρουσίασαν αιχμές κατά τη διάρκεια σημαντικών γεγονότων, όπως η επίθεση στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ στις 6 Ιανουαρίου 2021. Ωστόσο, οι κατηγορίες αυτές έχουν χάσει από τότε τον μεγαλύτερο αριθμό βαρέων χρηστών του Twitter και δεν έχουν δείξει σημάδια ανάκαμψης, ανέφερε η έκθεση.
Το Twitter χάνει επίσης ένα «καταστροφικό» ποσοστό βαρέων χρηστών που ενδιαφέρονται για τη μόδα ή διασημότητες όπως η οικογένεια Καρντάσιαν. Αυτοί οι χρήστες πιθανότατα μεταφέρονται σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok, έγραψε ένας ερευνητής στο Twitter.
«Φαίνεται ότι υπάρχει μια σημαντική ασυμφωνία μεταξύ αυτού που θα μπορούσα να φανταστώ ότι είναι οι αξίες της εταιρείας μας και τα πρότυπα ανάπτυξής μας», έγραψε ένας ερευνητής στο Twitter.
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: 60-100 ευρώ η μηνιαία αύξηση για τους παλαιούς συνταξιούχους [πίνακες ανά ταμείο]
Ανδρέας Πάτσης: Το παρασκήνιο της διαγραφής του από τη ΝΔ