Οι ειδικοί της Kaspersky ανακάλυψαν μια ανησυχητική τάση με phishing ιστοσελίδες που προσφέρουν το περίφημο φάρμακο για την απώλεια βάρους σε καταναλωτές που δίνουν τη “μάχη των κιλών”.
Το φάρμακο για τον διαβήτη Ozempic παρατηρήθηκε ότι έχει ιδιότητες που βοηθούν στην απώλεια βάρους και στην καταστολή της όρεξης, οδηγώντας celebrities – και κατά συνέπεια και το κοινό τους – να αγοράσουν το φάρμακο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια νέα τάση γύρω από αυτό. Η τάση που δημιουργήθηκε από τους celebrities υποκίνησε πλήθος από άτομα που επιθυμούν να αδυνατίσουν να αγοράσουν το φάρμακο, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση κατά 58%… και σε αντίστοιχη αύξηση της τιμής του.
Αλλά οι φαρμακευτικές εταιρείες δεν είναι οι μόνες που επιδιώκουν να επωφεληθούν από τη δημοτικότητα του Ozempic. Οι ειδικοί της Kaspersky έχουν ανακαλύψει μια σειρά από απάτες phishing που απευθύνονται σε ανθρώπους που ελπίζουν να χάσουν γρήγορα κιλά όπως οι αγαπημένοι τους celebrities, αλλά δεν είναι σε θέση να πληρώσουν την ολοένα και πιο υψηλή τιμή του. Οι απατεώνες δημιούργησαν ψεύτικες ιστοσελίδες με χαμηλού κόστους Ozempic, και προτρέπουν τα ανυποψίαστα θύματα να συμπληρώσουν μια φόρμα, παρέχοντας προσωπικά δεδομένα, όπως όνομα, διεύθυνση και τραπεζικές πληροφορίες. Τα scam sites είναι δύσκολο να διακριθούν από τις υπόλοιπες ιστοσελίδες αγορών ώστε να μπορούν εύκολα να παγιδεύσουν τη λεία τους.
Εκτός από τις πωλήσεις του Ozempic, ορισμένες από αυτές τις πηγές προσφέρθηκαν να εγκαταστήσουν μια τηλεφωνική εφαρμογή που θα βοηθούσε στην παρακολούθηση της προόδου.
Οι ανυποψίαστοι αγοραστές που εξαπατήθηκαν είναι πιθανό να χάσουν χρήματα, πληρώνοντας για ένα ψεύτικο προϊόν ή ακόμα και για να μην λάβουν απολύτως τίποτα. Επιπλέον, το πιο ανησυχητικό είναι ότι μπορεί να δώσουν κατά λάθος το όνομα, τη διεύθυνση, τις τραπεζικές τους πληροφορίες και άλλα ευαίσθητα δεδομένα σε έναν αδίστακτο εγκληματία.
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome
Οι απατεώνες προσαρμόζονται γρήγορα στις κοινωνικές και πολιτιστικές τάσεις για να παγιδεύσουν απροστάτευτα θύματα που αναζητούν εναλλακτικά μέσα για να γίνουν μέρος της εκάστοτε τελευταίας τάσης, είτε πρόκειται για εισιτήρια Barbenheimer, είτε για παιχνίδια Mortal Kombat, είτε για φθηνές διακοπές. Το 2023, το anti-phishing σύστημα της Kaspersky απέτρεψε πάνω από 709 εκατομμύρια απόπειρες πρόσβασης σε ιστοσελίδες phishing και απάτης, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
«Ανακαλύψαμε μια ανησυχητική τάση με παραπλανητικές σελίδες phishing που έχουν σχεδιαστεί για να μιμούνται έγκυρες προσφορές του Ozempic, με αποτέλεσμα ανυποψίαστοι χρήστες να πέφτουν θύματα οικονομικών απωλειών και παραβίασης δεδομένων. Πιστεύουμε ότι το να ρίξουμε φως σε αυτό το ζήτημα είναι αναγκαίο για τη διαφύλαξη της ευημερίας και της ασφάλειας των καταναλωτών, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιόδου απονομής των βραβείων, όταν πολλές διασημότητες αναμένεται να εμφανιστούν σε εκδηλώσεις όπως τα Όσκαρ έχοντας πρόσφατα χάσει βάρος λόγω Ozempic. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η αγορά μιας τέτοιας θεραπείας θα πρέπει να γίνεται μόνο μέσω αυθεντικών φαρμακευτικών δικτύων και με συνταγογράφηση», δήλωσε η Olga Svistunova, security expert της Kaspersky.
Ειδήσεις σήμερα
Κέιτ Μίντλετον: Η οικογένεια της «σπάει» την σιωπή για την υγεία της – Το συγκινητικό μήνυμα
Εφορία: Διαθέσιμο το νέο myAADEapp στα κινητά – Ανάρπαστη η εφαρμογή στο App Store [Βίντεο]