Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Τις έννοιες Google Ads και SEO τις έχετε ακούσει, ωστόσο δεν είστε… expert στο digital marketing και προφανώς δεν γνωρίζετε ποια στρατηγική θα προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Πάμε λοιπόν να δούμε ποιες είναι οι διαφορές των δύο αυτών στρατηγικών, έτσι ώστε να έχετε μια πλήρη εικόνα για τις λειτουργίες τους και τα πλεονεκτήματά τους. Να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι και οι δύο επιλογές προώθησης είναι αποτελεσματικές.
Τι είναι το SEO;
Tο SEO προέρχεται από τα αρχικά Search Engine Optimization. Ο ρόλος του είναι να βελτιστοποιεί το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ώστε να είναι πιο «ελκυστικό» στη μηχανή αναζήτησης της Google. Μέσα από μια σειρά ενεργειών, βελτιώνεται τεχνικά και από πλευράς περιεχομένου το υλικό της ιστοσελίδας ώστε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα πρώτη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Βασικό στοιχείο του SEO είναι ότι αυξάνει την προβολή του website σας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, χωρίς την άμεση ανταλλαγή χρημάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα του SEO εμφανίζονται συνήθως μετά από 8 με 10 μήνες ανάλογα με το πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά που δραστηριοποιείστε.
Τι είναι τα Google Ads;
Η Google διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου. Πρόκειται για τη μηχανή αναζήτησης που δέχεται πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις παγκοσμίως την ημέρα.
Tα Google Ads, το οποίο δημιουργήθηκαν το 2000 και μετονομάστηκαν σε Google Ads το 2018, στηρίζεται στις αναζητήσεις των χρηστών, για να τους προσφέρει διαφημίσεις με περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. Οι χρήστες βρίσκουν αυτό που ψάχνουν και παράλληλα οι επιχειρήσεις προωθούν τις υπηρεσίες τους και/ή τα προϊόντα τους σε κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για αυτά.
Τα Google Ads είναι ουσιαστικά μια μέθοδος online διαφήμισης, που ακολουθεί ένα μοντέλο τιμολόγησης κόστος ανά κλικ (PPC). Με αυτή τη μέθοδο, πληρώνετε ουσιαστικά για κάθε κλικ που λαμβάνει η διαφήμισή σας. Τα αποτελέσματα μιας διαφήμισης στη Google είναι άμεσα.
Οι διαφημίσεις Google Ads εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google, πάνω από τα οργανικά με την «Ad», που ενημερώνει τον χρήστη ότι πρόκειται για Google Ad.
Organic ή paid search (SEO ή Google Ads);
Υπάρχουν λοιπόν δυο επιλογές το Seo & τα Google Ads για να διαφημίσετε την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο. Για να χτιστεί το SEO και να φτάσει η ιστοσελίδα σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google, χρειάζεται χρόνος. Η Google είναι πολύ προσεκτική με την κατάταξη (ranking). Τα 10 πρώτα αποτελέσματα που εμφανίζονται στην 1η σελίδα της Google δίνουν σημαντική επισκεψιμότητα άρα και πιθανούς πελάτες. Για να βρεθεί η ιστοσελίδα σας ψηλά στην κατάταξη, χρειάζεται πλάνο και χρόνος. Είναι δεδομένο πάντως ότι τα αποτελέσματα θα σας αποζημιώσουν.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η επιλογή των Google Ads. Αντί να περιμένετε να αποδώσει το SEO, μπορείτε να ξεκινήσετε καμπάνιες Google Ads πληρώσετε προκειμένου να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Μια τέτοια κίνηση θα είναι ιδιαίτερα αποδοτική, καθώς θα κεντρίσει την προσοχή δυνητικών πελατών και θα έχει άμεσα αποτελέσματα και, κατ’ επέκταση, κέρδη για την εταιρεία σας.
Συνεπώς το Digital Marketing σας δίνει δυο αξιόπιστες επιλογές διαφήμισης της ιστοσελίδας σας οι οποίες όταν εφαρμοστούν με συνέπεια και πλάνο θα αποδώσουν και θα οδηγήσουν σε αύξηση της εξωστρέφειας της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Πέθανε η Ειρήνη Παπά – Ποια ήταν η ηθοποιός που δόξασε την Ελλάδα στο εξωτερικό [βίντεο]
Συντάξεις: Εως και τρεις οι αυξήσεις συντάξεων και για νέους συνταξιούχους [πίνακες&παραδείγματα]
Κώστας Καζάκος: Στο Πάνθεον των μεγάλων ηθοποιών