Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Tα Google Ads είναι ένα εργαλείο digital marketing που έχει δημιουργήσει η google, στο οποίο ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που ένας υποψήφιος πελάτης κάνει κλικ στην διαφήμιση του. Αυτό το είδος διαφήμισης ονομάζεται pay-per-click (PPC).
Με τον τρόπο αυτό, ο διαφημιζόμενος μπορεί να εντοπίσει και να στείλει χρήστες που ψάχνουν ήδη για υπηρεσίες ή προϊόντα του στην ιστοσελίδα του, το e-shop του, ακόμη και σε κάποια φόρμα επικοινωνίας.
Εάν η διαφημιστική καμπάνια έχει δομηθεί σωστά, το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι: περισσότερες πωλήσεις, περισσότερη επισκεψιμότητα στο site σας, καθώς περισσότερα τηλεφωνήματα από υποψήφιους πελάτες.
Οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες διαφημίσεων Google Ads είναι:
- Google Search Ads: Οι διαφημίσεις αναζήτησης εμφανίζονται πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, όταν οι χρήστες αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
- Google Display Ads: Οι διαφημίσεις προβολής εμφανίζονται σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια ιστοτόπους και πάνω από 650.000 mobile εφαρμογές, επομένως η διαφήμισή σας να μπορεί να προβάλλεται όπου βρίσκεται το κοινό σας.
- Google Video Ads: Οι διαφημίσεις βίντεο εμφανίζονται στο YouTube στους χρήστες που θέλετε, ενώ πληρώνετε μόνο όταν τις παρακολουθούν.
Συμβουλές για επιτυχημένη καμπάνια Google Ads
Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα βασικά βήματα, ώστε η διαφημιστική σας καμπάνια μέσω της Google να στεφθεί με επιτυχία.
Αναλυτική έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού
Πριν ξεκινήσετε την διαφήμιση στη Google πρέπει να κατανοήσετε καλά τι είναι αυτό που θέλετε να προωθήσετε:
Επτά λόγοι που το Blogging είναι απαραίτητο για το E-commerce σου!
- Είναι προϊόν ή υπηρεσία;
- Έχετε φυσικό κατάστημα ή όχι;
- Πώς και που θα το αναζητήσουν συνήθως οι καταναλωτές/πελάτες; Στη Google, στο YouTube ή σε κάποια άλλη πλατφόρμα;
- Είναι προϊόν που το αναδεικνύει η εικόνα ή όχι;
- Τι είδους διαφημίσεις χρησιμοποιούν οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές σας;
Όταν θα έχετε όλες τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, μπορείτε να προχωρήσετε στα επόμενα βήματα.
Επιλέξτε τον κατάλληλο τύπο διαφήμισης στη Google
Η επιλογή του σωστού τύπου διαφήμισης είναι πολύ σημαντική για να εξασφαλίσετε ότι με τα χρήματα που επενδύετε θα βλέπει τη διαφήμισή σας το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως όποιο τύπο διαφήμισης και να επιλέξετε, είναι καλό να αφήσετε περιθώριο και για μερικούς πειραματισμούς με άλλες κατηγορίες Google Ads.
Έρευνα για keywords
Τα keywords αποτελούν βασικότατο κομμάτι των Google Search Ads, καθώς καθορίζουν ποιος θα δει την διαφήμισή σας. Όσο καλύτερη έρευνα μπορείτε να κάνετε σε αυτόν τον τομέα, τόσο καλύτερη απόδοση θα έχει η διαφήμιση σας. Είναι σημαντικό να καταλάβετε ποια keywords χρησιμοποιεί το κοινό σας όταν ψάχνει αλλά και ποια πρόθεση υπάρχει πίσω από κάθε keyword.
Διαρκής πειραματισμός
Για να βγάλετε σωστά συμπεράσματα σχετικά με μια διαφήμισή Google Ads που «τρέχετε», δεν γίνεται να μην πειραματιστείτε. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζετε ποιος είναι ο καλύτερος τύπος διαφήμισης, ποιες μέρες και ώρες αποδίδει καλύτερα, σε ποιο συγκεκριμένα κοινό πρέπει να στοχεύσετε και σε ποια keywords αξίζει να επενδύσετε.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Αν ανήκεις σε ένα από αυτά τα 4 ζώδια ίσως να μην ευτυχίσεις ποτέ ερωτικά
Survivor All Star spoiler 9/2: Αυτός είναι ο παίκτης που αποχωρεί αύριο! Επιτέλους!