Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το marketing συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να διερευνήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Προσπαθεί δηλαδή, με κύριο εργαλείο την έρευνα αγοράς, να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη-στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί.
Το Digital Marketing είναι κάθε ενέργεια που πραγματοποιείται με χρήση online διαφημίσεων (Google Ads-Social Media Ads, Seo, Email Marketing κ.λπ.,) για την προώθηση αγαθών και υπηρεσιών. Παρακάτω ακολουθούν μερικά από τα πλεονεκτήματα του Digital Marketing σε σχέση με το παραδοσιακό marketing.
Χαμηλό κόστος
Το κόστος για το marketing και τη διαφήμιση είναι ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά βάρη που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις. Μία επιτυχημένη και με μεγάλο κεφάλαιο εταιρία ενδεχομένως να μπορεί να ανταποκριθεί, ωστόσο για μια μικρή επιχείρηση αυτό το οικονομικό βάρος πιθανότατα να είναι δυσβάστακτο.
Το Digital Marketing είναι ο καλύτερος και πιο οικονομικός τρόπος για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Δημιουργεί μεγάλο αντίκτυπο και κοστίζει πολύ λιγότερο. Για παράδειγμα με 50 ευρώ μπορείτε να προωθήσετε ένα post στο Facebook και να το δουν μερικές χιλιάδες άτομα συγκεκριμένης ηλικίας και σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.
Τεράστια απόδοση επένδυσης
Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό για έναν επιχειρηματία από το να αντιλαμβάνεται πως η επένδυση που έχει κάνει αποδίδει καρπούς. Ένα από τα πλεονεκτήματα του Digital Marketing είναι ότι προσφέρει σημαντική απόδοση σε μικρές επενδύσεις.
Το email marketing (Newsletter) ή οι διαφημιστικές καμπάνιες σε πλατφόρμες social media (Facebook, Instagram, κ.λπ.), κοστίζει πολύ λιγότερο συγκριτικά με τις παραδοσιακές τεχνικές marketing. Για παράδειγμα όταν στέλνετε μια καμπάνια email Marketing μπορείτε να δείτε ποιοι χρήστες άνοιξαν το Newsletter που στείλατε, ποιοι χρήστες πάτησαν σε κάποιο σύνδεσμο και πήγαν στην ιστοσελίδα σας και ποιοι χρήστες δεν το έλαβαν ή δεν το άνοιξαν καθόλου.
Μετρήσιμα αποτελέσματα
Συνεπώς τα αποτελέσματα μιας καμπάνιας στο ίντερνετ είναι απολύτως μετρήσιμα. Με τις παραδοσιακές μεθόδους marketing, θα πρέπει να περάσουν μήνες μέχρι να μπορέσουν να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα. Αντίθετα, τα αποτελέσματα μιας ψηφιακής καμπάνιας είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή.
Εύκολη προσαρμογή
Γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή την απόδοση μιας διαφημιστικής καμπάνιας, μια εταιρία μπορεί να προχωρήσει σε βελτιώσεις, χωρίς να χάσει πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Εάν μια ψηφιακή καμπάνια έχει καλή απόδοση, τότε μπορεί να επενδύσει περισσότερα σε αυτήν, με το πάτημα ενός κουμπιού. Αντίθετα, εάν τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά, τότε μπορεί να τη σταματήσει ή να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις.
Αναγνωρισιμότητα και ανάπτυξη του brand
Το Digital Marketing επιτρέπει στις διαφημιστικές καμπάνιες να είναι ορατές σε οποιοδήποτε μέρος (πόλη ή χώρα), σε συγκεκριμένα ηλικιακά γκρουπ ανά πάσα στιγμή. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τις νέες επιχειρήσεις, καθώς μπορούν να γίνουν γρήγορα γνωστές, χωρίς κανένα γεωγραφικό όριο. Έτσι, μια μικρή εταιρία είναι σε θέση να ξεφύγει από το τοπικό πλαίσιο και να προσεγγίσει κοινό σε όλη τη χώρα.
Μεγαλύτερη αλληλεπίδραση
Το παραδοσιακό marketing δεν αφήνει πολλά περιθώρια αλληλεπίδρασης μιας επιχείρησης με το κοινό της σε σχέση με το Digital Marketing. Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Digital Marketing είναι ότι δίνει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με το κοινό σε πραγματικό χρόνο. Η συνεχής αλληλεπίδραση δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης και είναι το «κλειδί» για την επιτυχία μιας επιχείρησης.
Φυσικά στο επιχειρείν είναι απαραίτητο να παντρευτούν το παραδοσιακό marketing με το Digital marketing μια και ο συνδυασμός των δυο θα οδηγήσει την εταιρεία ή τον ελεύθερο επαγγελματία να δομήσει μια σοβαρή και αποτελεσματική παρουσία που θα πείσει το αγοραστικό κοινό να τον προτιμήσει σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όλα είναι θέμα ισορροπίας και ρεαλιστικών στόχων άλλωστε.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Αυτοί είναι oι πίνακες με τα νέα ποσά για όλες τις κατηγορίες συνταξιούχων
Γρίπη, Covid και ιώσεις γέμισαν τις ΜΕΘ Παίδων στην περιφέρεια
Κιβωτός του Κόσμου: Στο μικροσκόπιο 10 μεγάλες δαπάνες σε δομές