Ο ειδησεογραφικός ιστότοπος Motherboard ισχυρίζεται πως απέκτησε έγγραφα, τα οποία δείχνουν ότι ορισμένοι ανώτεροι μηχανικοί λογισμικού του Facebook είχαν προειδοποιήσει ότι η εταιρεία είναι απροετοίμαστη μπροστά σε ένα «τσουνάμι» κυβερνητικών ελέγχων για τον τρόπο με τον οποίο το Facebook χειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών.
«Έχουμε φτιάξει ένα σύστημα με ανοιχτά σύνορα», να έλεγε ένα έγγραφο, το οποίο φαίνεται πως γράφτηκε πέρυσι από μηχανικούς του Facebook που ειδικεύονται στο απόρρητο.
«Το αποτέλεσμα αυτών των ανοιχτών συστημάτων περιγράφεται καλά με μια αναλογία: Φανταστείτε ότι κρατάτε ένα μπουκάλι μελάνι στο χέρι σας. Αυτό το μπουκάλι μελάνι είναι ένα μείγμα όλων των δεδομένων των χρηστών. Αν αδειάσεις αυτό το μπουκάλι σε μια λίμνη με νερό, το μελάνι θα πάει προς πάσα κατεύθυνση».
«Πώς ξαναβάζεις το μελάνι στο μπουκάλι; Πώς το οργανώνεις ξανά, έτσι ώστε να ρέει μόνο στα επιτρεπόμενα σημεία της λίμνης;».
Ένας εκπρόσωπος της μητρικής εταιρείας του Facebook, Meta Platforms Inc, δήλωσε πρόσφατα στην New York Post ότι η ιστορία του Motherboard ήταν «ανακριβής»: «Δεδομένου ότι αυτό το έγγραφο δεν περιγράφει τις εκτεταμένες διαδικασίες και τους ελέγχους μας για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς απορρήτου, είναι απλώς ανακριβές να συμπεράνουμε ότι αποδεικνύει μη συμμόρφωση», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας σχολίασε, ειδικότερα, την αναλογία με το μελανοδοχείο και την λίμνη, χαρακτηρίζοντάς την ως «άτοπη».
«Αυτή η αναλογία στερείται του πλαισίου ότι, στην πραγματικότητα, έχουμε εκτεταμένες διαδικασίες και ελέγχους για τη διαχείριση δεδομένων και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς περί απορρήτου», είπε.
Ένας από τους συντάκτες του εγγράφου που επικαλείται το Motherboard έγραψε: «Δεν έχουμε επαρκή επίπεδα ελέγχου σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα συστήματά μας χρησιμοποιούν δεδομένα, και επομένως δεν μπορούμε με σιγουριά να προβούμε σε ελεγχόμενες αλλαγές πολιτικής ή εξωτερικές δεσμεύσεις του τύπου: “Δεν θα χρησιμοποιήσουμε τα Χ δεδομένα για τον Υ σκοπό”».
«Κι όμως, αυτό ακριβώς περιμένουν οι ρυθμιστικές αρχές να κάνουμε, αυξάνοντας τον κίνδυνο λαθών και παρερμηνειών από μεριάς μας».
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome
Το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook βασίζεται στη δημιουργία εσόδων από την εκμετάλλευση των δεδομένων των χρηστών, πουλώντας αυτές τις πληροφορίες σε διαφημιστές, οι οποίοι μπορούν να προσαρμόσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις διαδικτυακές προτιμήσεις των χρηστών.
Αυτή την στιγμή, η Ευρωπαϊκή Ένωση εργάζεται για μια ολοκληρωμένη αναθεώρηση των κανονισμών απορρήτου της, με στόχο την καταπολέμηση των διαδικτυακών «στοχευμένων διαφημίσεων».
Ο νόμος αυτός έχει την υποστήριξη της πλειοψηφίας των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που θέλουν να απαγορεύσουν σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως το Facebook και η Google να χρησιμοποιούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για την τοποθέτηση στοχευμένων διαφημίσεων.
Τα δεδομένα αυτά περιλαμβάνουν στοιχεία όπως η τοποθεσία ενός ατόμου, οι θρησκευτικές του πεποιθήσεις, ο σεξουαλικός του προσανατολισμός και άλλα.
ΠΗΓΗ: New York Post
Ειδήσεις σήμερα
Σοκ στην Νέα Ιωνία: Νεκρός σε τροχαίο 19χρονος πρωταθλητής αγώνων αυτοκινήτου
Ντόμινο τρόμου στην Μολδαβία – Σύννεφα πολέμου καλύπτουν την Υπερδνειστερία
Γιάννης Σκαφτούρος: Σε 35 δευτερόλεπτα γάζωσαν τον… Θείο Τζο «ενοικιαζόμενοι εκτελεστές»
Fuel Pass: Πρεμιέρα με πάνω από 200.000 αιτήσεις – Ερωτήσεις-απαντήσεις για τους τους δικαιούχους
Παιδική ηπατίτιδα: Τα ύποπτά συμπτώματα και ο ρόλος του κορονοϊού