Ειδικότερα σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Ericsson Mobility Report (τριμηνιαία έκδοση της Έκθεσης Κινητικότητας) κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του 2024, ο συνολικός αριθμός συνδρομών κινητής τηλεφωνίας σε διεθνές επίπεδο ανήλθε σε 8,7 δισεκατομμύρια, αυξημένος κατά 60 εκατομμύρια σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η χώρα με τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν η Κίνα (+22 εκατ.), ακολουθούμενη από την Ινδία (+8 εκατ.) και το Μπανγκλαντές (+2 εκατ.)
Το 89% των συνδρομών κινητής τηλεφωνίας σήμερα είναι ευρυζωνικού τύπου, δηλαδή επιτρέπουν την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, σε εφαρμογές και σε διαδικτυακές υπηρεσίες (δηλαδή μέσω έξυπνων κινητών τηλεφώνων).
Ο αριθμός των ευρυζωνικών συνδρομών κινητής τηλεφωνίας στο δεύτερο τρίμηνο του έτους αυξήθηκε κατά 100 εκατ., αγγίζοντας συνολικά τις 7,7 δισεκατομμύρια συνδρομές, αυξημένος κατά 5% σε ετήσια βάση.
Οι συνδρομές 5G αυξήθηκαν κατά 161 εκατ. κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ξεπερνώντας τα 1,9 δισεκατομμύρια παγκοσμίως. Πλέον, το 22% των συνδρομών κινητής τηλεφωνίας περιλαμβάνει υπηρεσίες 5G, η διείσδυση του οποίου αυξάνεται διαρκώς, με περίπου 320 παρόχους κινητής να προσφέρουν εμπορικές υπηρεσίες 5G2 και πάνω από 60 να έχουν αναπτύξει ή προσφέρει εμπορικές υπηρεσίες 5G σε Standalone (SA) δίκτυα.
Όπως αναφέρει η έκθεση της Ericsson, η πτωτική πορεία των συνδρομών 4G συνεχίστηκε για ακόμη ένα τρίμηνο, καθώς οι χρήστες μεταβαίνουν σταδιακά σε δίκτυα 5ης γενιάς. Το 4G παραμένει, ωστόσο, η κυρίαρχη τεχνολογία σε συνδρομές κινητής, με τα 5,2 δισεκατομμύρια συνδρομές να αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου. Παρόμοια πτωτική τάση παρατηρείται και στις συνδρομές 2G και 3G, καθώς οι συνδρομές WCDMA/HSPA μειώθηκαν κατά 34 εκατ., ενώ η μείωση των συνδρομών GSM/EDGE άγγιξε τα 41 εκατ. κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Επίσης, στην έκθεση της Ericsson επισημαίνεται ότι η διείσδυση των συνδρομών κινητής ανήλθε σε 107% παγκοσμίως, με τον αριθμό των καρτών SIM να ξεπερνούν τον ανθρώπινο πληθυσμό. Ο αριθμός των μοναδικών συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, ωστόσο, ανέρχεται σε 6,5 δισεκατομμύρια. Η διαφορά μεταξύ των μοναδικών χρηστών και του συνόλου των SIM οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κατοχή πολλαπλών SIM ανά άτομο, καθώς και σε ανενεργές συνδρομές
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome
Την ίδια στιγμή και η κίνηση δεδομένων μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη καθώς αυξήθηκε κατά 28 ΕΒ *exabyte ) /μήνα μεταξύ του Β’ Τριμήνου 2023 και της ίδιας περιόδου του 2024, ανερχόμενη σε 151 ΕΒ/μήνα.
Ειδικότερα, η κίνηση δεδομένων μέσω δικτύων κινητής αυξήθηκε κατά 23% ετησίως, με την αντίστοιχη αύξηση ως προς το πρώτο τρίμηνο του 2024 να κυμαίνεται στο 4%.
Η συνεχώς αυξανόμενη κίνηση δεδομένων τροφοδοτείται από τη διείσδυση συσκευών smartphones, τη μετάβαση των χρηστών από 4G σε 5G, την ολοένα αυξανόμενη προσφορά όγκου δεδομένων ανά συνδρομή από τους παρόχους, καθώς και την αυξανόμενη κατανάλωση δεδομένων για υπηρεσίες χρήσης βίντεο. Παρατηρείται πως παρά το μειωμένο ρυθμό αύξησης, η κίνηση αυξάνεται κάθε τρίμηνο σε απόλυτους αριθμούς. Αξίζει να σημειωθεί πως η κίνηση δεδομένων μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας έχει διπλασιαστεί μέσα σε μόλις δύο χρόνια.
Ελλάδα: Στα 12 εκατομμύρια οι συνδρομητές-Τι αναζητούν στο έξυπνο κινητό
Στην Ελλάδα οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας σήμερα ανέρχονται σε 12 εκατ. περίπου (με στοιχεία 2024). Εάν υπολογισθεί ο ενεργός πληθυσμός της χώρα μας που χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο ο αριθμός των συνδέσεων θεωρείται υψηλός και είναι στο ίδιο μήκος κύματος με την μεγάλη διείσδυση που είναι και σε διεθνή επίπεδα.
Η δύναμη και η επιρροή των έξυπνων κινητών και στην χώρα μας αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι όλοι σχεδόν οι χρήστες του διαδικτύου (το 97%) προτιμούν να συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω smartphone (έρευνα Focus Bari). Η μέση ημερήσια διάρκεια σύνδεσης στο Internet από το κινητό φθάνει σήμερα τα 135 λεπτά
Ποιος όμως είναι οι βασικές προτιμήσεις και απαιτήσεις των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας αναφορικά με την επιλογή μιας συσκευής; «Οι καταναλωτές στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, έχουν συγκεκριμένες προτιμήσεις και απαιτήσεις από τα smartphones τους, οι οποίες διαμορφώνονται από τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις οικονομικές δυνατότητες και τις καθημερινές τους ανάγκες. Ένας από τους κύριους παράγοντες των Ελλήνων καταναλωτών είναι η τιμή. Οι περισσότεροι καταναλωτές στην Ελλάδα αναζητούν συσκευές με καλές επιδόσεις που δεν κοστίζουν υπερβολικά. Όμως, έρευνες έχουν δείξει πως οι Έλληνες καταναλωτές έχουν προτίμηση και στις flagship συσκευές και τους ενδιαφέρει να αξιοποιήσουν στο μέγιστο την αξία των χρημάτων που θα δαπανήσουν. Ένα smartphone που προσφέρει καλές επιδόσεις και χαρακτηριστικά σε μια λογική τιμή έχει σαφές πλεονέκτημα στην αγορά. Επίσης οι χρήστες στην Ελλάδα, όπως και στην Ευρώπη, δίνουν μεγάλη έμφαση στη διάρκεια της μπαταρίας, ειδικά για καθημερινή χρήση που περιλαμβάνει πολλή επικοινωνία, social media και streaming περιεχομένου», αναφέρει ο Πέτρος Δρακόπουλος, Marketing Director, Huawei CBG Ελλάδος.
«Τεχνολογίες, όπως η υπερταχεία φόρτιση έχουν ζήτηση. Παράλληλα, η φωτογραφία και η βιντεοσκόπηση είναι πολύ σημαντικά για τους Έλληνες καταναλωτές, ιδιαίτερα λόγω της δημοτικότητας των social media, όπως το Instagram και το TikTok. Τα smartphones με καλές κάμερες, τόσο για φωτογραφίες όσο και για βίντεο, προτιμώνται, ιδιαίτερα αυτά με δυνατότητες όπως ευκρίνεια, βελτιωμένες νυχτερινές λήψεις και zoom. Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν συσκευές που ισορροπούν ανάμεσα στην απόδοση, τη λειτουργικότητα και την τιμή, ενώ είναι ανοιχτοί σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες», προσθέτει ο Πέτρος Δρακόπουλος.