Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε δύο αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους θα καταφέρετε να αυξήσετε τις πωλήσεις των προϊόντων σας, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις πιθανότητες να αποκτήσετε νέους και πιστούς πελάτες.
- Δημιουργήστε πακέτα προϊόντων
Μπορεί η δημιουργία πακέτων προϊόντων που θα προσφέρετε στους πελάτες σας σε προνομιακή τιμή να φαντάζει εύκολη υπόθεση, ωστόσο δεν είναι. Δεν αρκεί να διαλέξετε κάποια από τα προϊόντα που προσφέρετε, να τα «πακετάρετε» και στη συνέχεια να τα προσφέρετε σε μια καλύτερη τιμή. Ουσιαστικά, το πακέτο προϊόντων είναι η τιμολόγηση και πώληση δύο ή και περισσότερων προϊόντων, ως ένα. Αυτό το πακέτο λειτουργεί ως κίνητρο για τον αγοραστή, ωστόσο τα προϊόντα που περιλαμβάνει μπορούν να πωληθούν και μεμονωμένα στο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Ο βασικότερος στόχος αυτής της τακτικής είναι η αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού. Έρευνα της McKinsey έδειξε πως το 35% των πωλήσεων της Amazon προέρχεται από τα «προτεινόμενα προϊόντα», τα οποία έχουν 60% ποσοστό επιτυχίας.
Άλλα οφέλη από τα πακέτα προϊόντων μπορεί να είναι τα εξής:
- Μείωση αποθεμάτων (περιορισμός του στοκ)
- Πιο απλό marketing (διαχείριση λιγότερων προϊόντων σε ό,τι αφορά τις πρακτικές προώθησης)
- Αύξηση της αξίας του καλαθιού (αγορά περισσότερων προϊόντων σε μία επίσκεψη)
- Μείωση του κόστους των μεταφορικών (για τον πωλητή και τον αγοραστή)
- Συνδυαστική ή συμπληρωματική πώληση
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ώστε να συνδυάσετε, να ομαδοποιήσετε και να κατηγοριοποιήσετε τα προϊόντα σας, προκειμένου να πετύχετε αύξηση των πωλήσεων. Ουσιαστικά, αυτό που κάνετε είναιmνα δίνετε τη δυνατότητα στον πελάτη που έχει ήδη επιλέξει ένα προϊόν να μπορέσει να αγοράσει ένα δεύτερο σε χαμηλότερη τιμή από την αρχική που ταιριάζει με το πρώτο προϊόν. Για παράδειγμα αν έχετε eshop με παπούτσια και ο πελάτης έχει επιλέξει ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια μπορείτε να του προτείνετε να αγοράσει σε χαμηλότερη τιμή ένα ζευγάρι κάλτσες ή μια αθλητική βερμούδα. Μην ξεχνάτε ποτέ πως οι πελάτες λατρεύουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές.
Αν εξακολουθήσετε να προσφέρετε και μεμονωμένα τα προϊόντα που προσφέρετε σε προσφορά μαζί με άλλα, τότε θα πετύχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, γιατί θα δώσετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να συγκρίνουν τις τιμές.
Να θυμάστε πάντα πως αυτό που οι πελάτες πολλές φορές δεν αντιλαμβάνονται είναι ότι το συνολικό κόστος από οποιαδήποτε προσφορά μιας επιχείρησης είναι τόσο, ώστε να αυξάνει το κέρδος. Έτσι, ο στόχος που επιτυγχάνεται είναι διπλός: από τη μία, η επιχείρησή σας είναι ωφελημένη και από την άλλη, ο πελάτης σας είναι ευχαριστημένος.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Μην ξεχνάτε πως σε αυτή την τακτική, είναι βασικό τα προϊόντα να έχουν μια λογική συνύπαρξης, δηλαδή μην συνδυάζετε προϊόντα άσχετα μεταξύ τους.
Η πώληση θέλει υπομονή, πλάνο και φυσικά διάθεση να κατανοήσεις τις ανάγκες του πελάτη σου, όταν έχει πια εντάξει στη στρατηγική σου το παραπάνω τρίπτυχο τότε θα είσαι ένα βήμα πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό σου.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Σάλος με την αποκάλυψη του «Ε.Τ.»: Επιμένουν στο 2015 με σχέδιο «Δήμητρα» – «Σιωπή» από Τσίπρα
ΕΝΦΙΑ 2023: Ποιοι θα πληρώσουν, ποιοι θα… γλιτώσουν
Ρίσι Σούνακ: Πονοκέφαλος οι επιχειρήσεις της συζύγου του
Χριστίνα Ωνάση: Στην Ελλάδα ο τρίτος σύζυγος της Σεργκέι Καούζοφ για το μνημόσυνο