Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Ορισμένοι λόγοι που καθιστούν το digital marketing τόσο σημαντικό για κάθε επιχείρηση περιλαμβάνουν:
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
- Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις γίνονται πιο ανταγωνιστικές: Στον ψηφιακό κόσμο, αν και ο ανταγωνισμός είναι έντονος, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να διακριθούν και να ενισχύσουν την παρουσία τους. Ένα μικρό κατάστημα ρούχων μπορεί να χρησιμοποιήσει το digital marketing για να προβάλει την ποιότητα και την μοναδικότητα των ρούχων του. Δημιουργώντας έναν ελκυστικό ιστότοπο, μπορεί να μοιράζεται ιστορίες πίσω από τα ρούχα, την τέχνη της υφαντικής και τις παραδόσεις που αντιπροσωπεύουν.
- To Mobile Marketing αυξάνει το engagement: Η χρήση smartphones έχει αυξηθεί ραγδαία και το Mobile Marketing είναι αποτελεσματικό για την προσέλκυση πελατών και την προβολή των προϊόντων τους. Για παράδειγμα, ένας διατροφολόγος μπορεί να δημιουργήσει μια εφαρμογή για διατροφή που θα μπορεί να στέλνει συμβουλές για υγιεινή διατροφή και γυμναστική στα κινητά των χρηστών.
- Το Email Marketing θεωρείται ακόμα το πιο αποδοτικό κανάλι Marketing: Το Email Marketing εξακολουθεί να θεωρείται από τα πιο αποδοτικά κανάλια, καθώς επικοινωνεί με πελάτες που έχουν εκδηλώσει ήδη το ενδιαφέρον τους. Για παράδειγμα, ένα ταξιδιωτικό γραφείο μπορεί να αποστέλλει μηνιαία newsletters που περιέχουν ιδέες για ταξίδια, ειδικές προσφορές για εγγεγραμμένα μέλη και χρήσιμες συμβουλές για τους ταξιδιώτες, κρατώντας έτσι το ενδιαφέρον τους ζωντανό και ενισχύοντας την πίστη στο brand.
- Τα Social Media αυξάνουν την εμπιστοσύνη για ένα brand: Τα social media δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με το κοινό τους και να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης. Για παράδειγμα, μια τεχνίτρια χειροποίητων κοσμημάτων μπορεί να χρησιμοποιήσει το Pinterest για να μοιράζεται φωτογραφίες των έργων της, να παρέχει ιδέες για στυλ και να διοργανώνει διαγωνισμούς για τους followers της, δημιουργώντας μια κοινότητα που εκτιμά και στηρίζει την τέχνη της.
- Με το SEO (Search Engine Optimization) θα σε βρει εύκολα το κοινό σου: Το SEO βοηθάει τις εταιρείες να εμφανίζονται στις κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, προσελκύοντας περισσότερο κοινό. Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα που προσφέρει online μαθήματα μαγειρικής μπορεί να βελτιστοποιήσει την εμφάνιση της στα αποτελέσματα αναζήτησης με σχετικές λέξεις-κλειδιά όπως “μαθήματα μαγειρικής online,” εξασφαλίζοντας υψηλότερες θέσεις και προσελκύοντας χρήστες που ενδιαφέρονται για το θέμα.
- Προσωποποιημένο Marketing: Το Digital Marketing επιτρέπει την προσωποποίηση των επικοινωνιών με τους πελάτες, βελτιώνοντας την εμπειρία τους. Για παράδειγμα, ένα βιβλιοπωλείο μπορεί να στέλνει εξατομικευμένα email με προτάσεις βιβλίων βασισμένες στα ενδιαφέροντα και τις προηγούμενες αγορές των πελατών του, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία τους και αυξάνοντας τις πιθανότητες αγοράς.
Έτσι με την εκμετάλλευση των κοινωνικών μέσων, του Mobile Marketing, του Email Marketing, του SEO, και του προσωποποιημένου Marketing, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με το κοινό τους, να δημιουργούν εμπιστοσύνη και να αυξάνουν την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά. Συνεπώς, το Digital Marketing αναδεικνύεται ως ένα απαραίτητο εργαλείο για την ανάπτυξη και την επιτυχία κάθε επιχείρησης στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 19 χρόνια με επιτυχημένα Case Studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display-Video-AI Powered Shopping Αds-Apps Certification).