Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
O όρος Digital Marketing είναι πανταχού παρόν, καθώς πλέον θεωρείται ότι αποτελεί το μέλλον του marketing. Ας δούμε όμως αναλυτικά, τι ακριβώς σημαίνει και ποια είναι τα βασικά του εργαλεία.
Με τον όρο Digital Marketing περιγράφονται συνολικά οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί μια εταιρεία, ώστε να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει, να αλληλεπιδράσει με το κοινό της και να αυξήσει τις πωλήσεις της. Σαν στρατηγική, βασίζεται σε ψηφιακά εργαλεία, γεγονός που αρμόζει και στα δεδομένα της εποχής.
Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής Digital Marketing είναι να τεθούν ξεκάθαρα οι στόχοι και κατ’ επέκταση το πλάνο που απαιτείται για την υλοποίησή τους, όπως ακριβώς και στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Κατά τη δημιουργία του πλάνου ορίζονται τα εργαλεία και οι digital ενέργειες που θα χρησιμοποιηθούν. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά και πως επιλέγουμε τα κατάλληλα, ώστε να προωθήσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
- Social Media Marketing
Ένα βασικό μέσο για να περάσουμε ένα μήνυμα που θα οδηγήσει στην επίτευξη του στόχου που έχουμε θέσει, είναι το Content Marketing, με το οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο πάσης φύσεως, για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του επισκέπτη. Το περιεχόμενο μπορεί να πάρει τη μορφή άρθρου, εικόνας, βίντεο κ.α. και να δημοσιευτεί στις διαφορετικές πλατφόρμες που δραστηριοποιείται μια εταιρεία, όπως blogs, newsletters και social media. Έτσι θα μεταδώσετε με ευκολία το μήνυμα σας, είτε αυτό αφορά διαφήμιση και προώθηση με στόχο την αύξηση πωλήσεων, είτε κάποιο νέο ή ανακοίνωση.
- Google Ads & Social Media Ads
Το Online Advertising συναντάται σε πολλές εκδοχές. Μέσω της online διαφημιστικής προώθησης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε πολλά εργαλεία για να προσεγγίσουμε ένα ευρύ κοινό και να προωθήσουμε περισσότερο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Σε γενικές γραμμές, στο πεδίο της Online διαφήμισης συμπεριλαμβάνονται όλες οι επί πληρωμή ενέργειες που ακολουθεί μια επιχείρηση για να αυξήσει τις πωλήσεις της σε ένα κοινό – στόχο της.
Οι δύο βασικές πλατφόρμες Online Advertising είναι τα Google Ads και τα Social Media Ads, και συγκεκριμένα το Facebook και το Instagram. Μέσα από αυτές, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας ξεχωριστούς δίαυλους διαφήμισης και να φτάσουμε στο κοινό μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
- Seo
Αν μια εταιρεία στοχεύει στην αύξηση επισκεψιμότητας της σελίδας της, είναι απαραίτητο να εμφανίζεται σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Καθώς λοιπόν μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google οι χρήστες επιλέγουν μια ιστοσελίδα ή ένα eshop, είναι πολύ σημαντικό να γίνεται βελτιστοποίησή για να είναι στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων της. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ακολουθηθούν πρακτικές Search Engine Optimization ή αλλιώς SEO.
- Email Marketing
Τα email αποτελούν ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία marketing. Όλοι σχεδόν οι χρήστες του διαδικτύου έχουν τουλάχιστον μια διεύθυνση email, την οποία και ελέγχουν τακτικά. Η διάχυτη λοιπόν παρουσία του και η ικανότητα άμεσης αποστολής ενός μηνύματος ταυτόχρονα σε πολλούς παραλήπτες, το καθιστά ένα εξαιρετικά χρήσιμο, αποτελεσματικό, άμεσο και ευθύ εργαλείο μάρκετινγκ.
Τα μικροπλαστικά μπορεί να συσχετίζονται με υπογονιμότητα και καρκίνο
Αν και πολλοί χρήστες βρίσκουν τη συγκεκριμένη μέθοδο προώθησης κουραστική, λόγω των πολλών μηνυμάτων που λαμβάνουν από εταιρείες, το email marketing εξακολουθεί να είναι ένας αποτελεσματικός και κερδοφόρος τρόπος διαφήμισης με πολύ χαμηλό κόστος, ειδικά για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η τακτική αποστολής πολλαπλών προωθητικών μηνυμάτων οδηγεί σε άμεση διαγραφή τους και σε απεγγραφή από τη λίστα των παραληπτών στα newsletters. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό οι λίστες παραληπτών να είναι σωστά οργανωμένες και να ακολουθούνται όλοι οι κανόνες GDPR για την απόκτηση των δεδομένων.
- Mobile Marketing και Push Notifications
Καθώς όλοι στις μέρες μας χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα, οι marketeers δε θα μπορούσαν να χάσουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν ένα τόσο μεγάλο κοινό με ευκολία. Χρησιμοποιώντας εφαρμογές, μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στους καταναλωτές της πολλές διαφορετικές λειτουργίες και διευκολύνσεις. Παράλληλα, καθώς αυτοί έρχονται καθημερινά σε επαφή μαζί της λόγω της ενασχόλησης με το app, διατηρεί το ενδιαφέρον τους και αυξάνει τον βαθμό συναναστροφής τους με το brand.
Ακόμα μια δυνατότητα που μας προσφέρουν οι εφαρμογές είναι τα Push Notifications, τα οποία μάλιστα βάσει ερευνών παρουσιάζουν μεγάλα ποσοστά αποδοτικότητας. Μέσω αυτών των ειδοποιήσεων μια εταιρεία μπορεί να έρχεται άμεσα και εύκολα σε επαφή με τους χρήστες της εφαρμογής της, στέλνοντάς τους διαφημιστικά μηνύματα και πληροφορίες.
- Άμεσα μηνύματα μέσω SMS ή Viber
Παρόμοια με τα Push Notifications λειτουργούν και τα άμεσα μηνύματα, τα οποία μπορεί να σταλούν είτε μέσω SMS, είτε μέσω Viber. Με την προϋπόθεση ότι ακολουθούμε τον Κανόνα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και η λίστα μας είναι δομημένη με βάση τις μεθόδους που αναφέρονται σε αυτόν, εφαρμόζοντας αυτήν τη στρατηγική μπορούμε να έχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα στην αύξηση των πωλήσεων και γενικά στην επίτευξη των στόχων μας.
Θα μπορούσαμε να αριθμήσουμε ακόμη περισσότερα εργαλεία Digital Marketing, καθώς αυτά πληθαίνουν όσο εξελίσσεται και ο ψηφιακός κόσμος. Όμως είναι σημαντικό η κάθε εταιρεία να επιλέγει εκείνα που είναι ιδανικά για να πετύχει τους δικούς της στόχους και να επικοινωνήσει τα δικά της μηνύματα που θα τη φέρουν πιο κοντά στα επιθυμητά ποσοστά πωλήσεων.
Για να λειτουργήσει όμως αποδοτικά κάθε ενέργεια Digital Marketing, είναι απαραίτητο να υπάρχει μια δομημένη και καλαίσθητη ιστοσελίδα, με user-friendly εμφάνιση και λειτουργία, ώστε να εμπνέει τους καταναλωτές, να τους προκαλεί θετική εντύπωση και εμπιστοσύνη και βεβαίως να προωθεί σωστά τα προϊόντα ή υπηρεσίες προς το κοινό.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πέτρος Φιλιππίδης: Διακοπή στη δίκη μετά το αίτημα για καταθέσεις κεκλεισμένων των θυρών – Έντονη λογομαχία των δικηγόρων
- Κορονοϊός – Άρση μέτρων: Οι ημερομηνίες «κλειδιά» – Καθοριστική για τις αποφάσεις η Μεγάλη Εβδομάδα
- Τρόφιμα: Πρόστιμα για τεχνικές ελλείψεις – Στο τραπέζι η μείωση του ΦΠΑ
- Όσκαρ 2022: Σοκ από το χαστούκι του Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ – Τι προκάλεσε την αντίδραση του ηθοποιού [βίντεο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr