Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Παρακάτω θα δούμε μερικές ακόμα τακτικές που θα σας επιτρέψουν να δημιουργήσετε ένα πρακτικό eshop, το οποίο θα σας αποφέρει επιτυχημένες πωλήσεις και ικανοποιημένους πελάτες.
Το design έχει σημασία
Το responsive design, δηλαδή ο σχεδιασμός ιστοσελίδων που διαβάζονται σε κάθε συσκευή στην οποία προβάλλονται, η οποία δεν επηρεάζεται από το μέγεθος της οθόνης της συσκευής από την οποία επισκέπτονται τον ιστότοπό σας. Μέρος αυτής της τακτικής αποτελεί η καλή εμπειρία του χρήστη μέσω smartphone, δεδομένου ότι οι πωλήσεις μέσω των κινητών συσκευών (smartphone & tablets) αυξάνονται σε ετήσια βάση.
Προσφέρετε κίνητρα
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε αντίθεση με τα φυσικά, μπορούν να διαθέτουν τον απόλυτο έλεγχο της εμπειρίας των πελατών τους. Αξιοποιήστε αυτή την ευκαιρία, προσφέροντας διαφορετικά κίνητρα στους πιθανούς πελάτες σας. Η εμφάνιση κάποιου αναδυόμενου παραθύρου κατά την περιήγησή τους ή η αποστολή κάποιου ενημερωτικού e-mail μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αύξηση των επισκέψεων και των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματός σας.
Λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ηλεκτρονικού εμπορίου
Το email marketing αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο επικοινωνίας των πωλητών με τους πιθανούς αγοραστές τους, για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του eshop τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Ζητήστε με ένα pop up το email των επισκεπτών του eshop σας και ως «αντάλλαγμα» προσφέρετέ τους έκπτωση στην επόμενη αγορά. Με αυτό τον τρόπο θα αυξήσετε τη λίστα των εγγεγραμμένων πελατών σας, θα μπορείτε να τους επικοινωνείτε μηνύματα, ειδοποιήσεις και προσφορές, καθώς και αναρτήσεις του blog σας ή ενημερωτικά δελτία.
Online υποστήριξη στους πελάτες σας
Όταν κάποιος επισκέπτης του site σας αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, θα πρέπει να τον ενημερώσετε ότι θα έχει την απαραίτητη υποστήριξη το συντομότερο δυνατό. Προσφέρετέ τη μέσα από πληθώρα επιλογών, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, ζωντανή συνομιλία 24/7. Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένου ότι πλέον τα διαδικτυακά καταστήματα χρησιμοποιούν απευθείας μηνύματα Twitter και Instagram (DM).
Οι κριτικές σας αυξάνουν την αξιοπιστία σας
Οι κριτικές και οι μαρτυρίες των πελατών σας μπορούν να κοινοποιηθούν στα social media και στη σελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματός σας για να αυξήσετε την αξιοπιστία σας προς το νέο κοινό σας, σχετικά με την εμπειρία αγοράς από το eshop σας. Δημιουργήστε ένα σημείο στο eshop σας με τα testimonials από τους πελάτες και πώς ήταν η εμπειρία τους κατά την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση της παραγγελίας τους. Όταν ένας πελάτης ολοκληρώνει κάποια αγορά, μπορείτε να του ζητάτε κριτική και σχόλια, μέσω μηνύματος του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Αξιοποιήστε εικόνες προϊόντων υψηλής ποιότητας
Είναι λογικό ότι οι πελάτες σας δεν μπορούν να βλέπουν τα προϊόντα σας όπως θα τα έβλεπαν σε ένα φυσικό κατάστημα. Παρουσιάστε, λοιπόν, εικόνες προϊόντων υψηλής ποιότητας για να τους δώσετε σαφή αίσθηση για το προϊόν που θα αγοράσουν. Επαληθεύστε ότι μπορείτε να πραγματοποιήσετε μεγέθυνση και σμίκρυνση στις εικόνες και επισημάνετε τις σημαντικότερες ιδιότητες και οφέλη του προϊόντος σας. Συνοδευτικά, θα μπορούσατε να συμπεριλάβετε κάποιο βίντεο, ειδικά σε περιπτώσεις που τα προϊόντα σας απαιτούν επίδειξη.
Μπείτε στη θέση των αγοραστών σας και εστιάστε στο πως αντιμετωπίζετε εσείς οι ίδιοι ένα eshop το οποίο είναι χαοτικό, σας προκαλεί σύγχυση και δε λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Σκεφτείτε όπως ο χρήστης που θα επισκεφθεί το eshop σας και προσπαθήστε να βελτιώσετε την εμπειρία του όσο βρίσκεται σε αυτό. Η απλότητα και η λειτουργικότητα του σχεδιασμού αποτελούν κλειδί για να έχετε ικανοποιημένους πελάτες που θα πραγματοποιούν κατ’ επανάληψη αγορές από το eshop σας.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Συμβουλές για τη δημιουργία ενός άρτιου eshop [Μέρος Πρώτο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr