Η μητρική εταιρεία των πλατφορμών είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα επέτρεπε στους διαφημιστές να στοχεύουν νέους χρήστες μόνο με βάση τρεις κατηγορίες – ηλικία, φύλο και τοποθεσία – αντί για μια σειρά επιλογών, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών τους ενδιαφερόντων.
Ωστόσο, έρευνα από τρεις ακτιβιστικές ομάδες αναφέρει ότι το Facebook και το Instagram έχουν διατηρήσει τη χρήση λογισμικού, γνωστού ως API μετατροπής, που συγκεντρώνει λεπτομέρειες σχετικά με τις δραστηριότητες περιήγησης των εφήβων στον ιστό.
Η μητρική εταιρεία Meta αρνήθηκε ότι τέτοιου είδους δεδομένα χρησιμοποιούνται από το σύστημα διανομής διαφημίσεων, που βασίζεται στον αλγόριθμο της εταιρείας, για την προβολή διαφημίσεων σε χρήστες κάτω των 18 ετών.
Η συλλογή δεδομένων των εφήβων επισημάνθηκε σε έρευνα από την περιβαλλοντική ομάδα Global Action Plan, την Reset Australia, που επιδιώκει τη μεταρρύθμιση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών και την Fairplay, που κάνει εκστρατείες κατά του μάρκετινγκ στα παιδιά.
Οι ερευνητές δημιούργησαν τρεις ψεύτικους λογαριασμούς, για έναν υποτιθέμενο 13χρονο και δύο 16χρονους, και έτσι μπόρεσαν να δουν τα δεδομένα που συγκέντρωσε το λογισμικό της εταιρείας σε Facebook, Instagram και Messenger, καθώς οι «χρήστες» επισκέπτονταν ιστοσελίδες π.χ. τοπικών εφημερίδων και καταστημάτων με ρούχα.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Οι ερευνητές διαπίστωσαν: «Το Facebook μπορεί να συλλέγει δεδομένα από άλλες καρτέλες και σελίδες του προγράμματος περιήγησης που ανοίγουν τα παιδιά, όπως και πληροφορίες γύρω από το πού κάνουν κλικ τα παιδιά, τι αναζητούν (π.χ. στο Google) για τα προϊόντα που αγοράζουν ή βάζουν στο «καλάθι» τους . Δεν υπάρχει κανένας λόγος αποθήκευσης αυτού του είδους δεδομένων , εκτός από την τροφοδοσία του συστήματος προβολής διαφημίσεων».
Ο Τζο Όζμπορν, εκπρόσωπος της Meta, δήλωσε: «Είναι λάθος να λέμε ότι επειδή εμφανίζουμε δεδομένα στα εργαλεία διαφάνειας, αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται αυτόματα για διαφημίσεις. Δεν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους ιστότοπους και τις εφαρμογές των διαφημιζόμενων και των συνεργατών μας για την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών».
«Ο λόγος που αυτές οι πληροφορίες εμφανίζονται στα εργαλεία διαφάνειας είναι επειδή οι έφηβοι επισκέπτονται ιστότοπους ή εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα επιχειρηματικά μας εργαλεία. Θέλουμε να παρέχουμε διαφάνεια όσον αφορά τα δεδομένα που λαμβάνουμε, ακόμα κι αν αυτά δεν χρησιμοποιούνται για την εξατομίκευση των διαφημίσεων».
ΠΗΓΗ: The Guardian
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Τραγωδία στον ΗΣΑΠ: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες μετά από σύγκρουση συρμών
- Πολυτεχνείο: Σε τριήμερο «κλοιό» 5.000 αστυνομικών η φετινή επέτειος
- Επίδομα θέρμανσης: «Τρέχουν» οι αιτήσεις στην ιστοσελίδα MyΘέρμανση – Οι δικαιούχοι, τα ποσά και οι ημερομηνίες
- Τετ α τετ Μητσοτάκη – Τζόνσον στο Λονδίνο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τις επενδύσεις και το Brexit
- Στο τραπέζι νέα μέτρα για ανεμβολίαστους
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr