Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αξιοποιούνται πλέον από τους χρήστες με στόχο να αναδείξουν τις δεξιότητές τους. Η πλατφόρμα TikTok (ιδιαίτερα δημοφιλής σε εφήβους και νέους) χρησιμοποιείται για τη δημιουργία βίντεο-βιογραφικών, καθώς όλο και περισσότεροι φοιτητές και απόφοιτοι αξιοποιούν τα προσφερόμενα εργαλεία για να δικτυωθούν και να βρουν δουλειά.
Την «τάση» εντόπισαν οι ιθύνοντες της εταιρίας, που ξεκίνησαν πρόγραμμα που επιτρέπει στους νέους να κάνουν απευθείας αίτηση για θέσεις εργασίας – κλέβοντας μερίδιο από την αγορά τού LinkedIn (διαδικτυακή πλατφόρμα εύρεσης εργασίας). Μάλιστα, εργοδότες που αντιμετωπίζουν έλλειψη προσωπικού, όπως οι Chipotle, Target, Alo Yoga, Sweetgreen και άλλοι, άρχισαν να προσλαμβάνουν άτομα μέσω της εφαρμογής.
Οπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «New York Times», όσοι ψάχνουν για δουλειά υποβάλλουν ένα βίντεο με το χάσταγκ #TikTokResume στην ιστοσελίδα του TikTokresumes.com για να αναδείξουν τις δεξιότητές τους, όπως στο παρελθόν γινόταν σε μια συνοδευτική επιστολή. Στο βίντεο περιλαμβάνουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και, αν θέλουν, το προφίλ τους στο LinkedIn. Οι εργοδότες ελέγχουν τα βίντεο, τα οποία πρέπει να είναι δημόσια, και προγραμματίζουν συνεντεύξεις με τους αιτούντες που τους ενδιαφέρουν.
Επιπλέον, στην κοινότητα των χρηστών του TikTok γιγαντώνονται οι συζητήσεις περί αγοράς εργασίας (careertok), όπου ο καθένας μπορεί να μοιραστεί συμβουλές για εύρεση εργασίας, ευκαιρίες δουλειάς και άλλα. Τα βίντεο με ετικέτα #edutokcareer, που ξεκίνησαν στις ΗΠΑ το 2018, έχουν 1,2 δισεκατομμύρια προβολές. Σύμφωνα με την εφαρμογή, μόνο την προηγούμενη εβδομάδα περισσότεροι από 800 ενδιαφερόμενοι υπέβαλαν τα βίντεο-βιογραφικά τους.
Ωστόσο, τα βίντεο-βιογραφικά αυτά έχουν επίσης προκαλέσει ανησυχίες. Η μορφή τους αφαιρεί την ανωνυμία, επιτρέποντας στους εργοδότες να αποκλείουν τους υποψηφίους με βάση τη συμπεριφορά ή την εξωτερική τους εμφάνιση. Μεγάλο μέρος της δικτύωσης στο TikTok εξαρτάται, επίσης, από τη συγκέντρωση προβολών, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο για όσους δεν είναι έμπειροι στη δημιουργία περιεχομένου.
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome
«Στρατολόγηση»
Το TikTok, πάντως, δεν είναι η πρώτη πλατφόρμα που μπαίνει στο πεδίο της αγοράς εργασίας και της «στρατολόγησης» νέων εργαζομένων. Το LinkedIn -η επαγγελματική ιστοσελίδα δικτύωσης της Microsoft- χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό τόσο από άτομα που αναζητούν εργασία όσο και από άτομα που ήδη εργάζονται. Παράλληλα, το 2015 η Taco Bell διαφήμισε ευκαιρίες πρακτικής άσκησης στο Snapchat και το 2017 η McDonald δέχτηκε αιτήσεις για εργασία μέσω ενός εργαλείου τού Snapchat, που είναι γνωστό ως Snaplications. Την ίδια χρονιά, το facebook άρχισε να επιτρέπει στις εταιρίες να δημοσιεύουν θέσεις εργασίας στις σελίδες τους και να επικοινωνούν με τους αιτούντες μέσω του facebook messenger.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο εύρεσης εργασίας φαίνεται πως είναι μόνο το πρώτο βήμα, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO του LinkedIn, Σερβίν Μασαγέκι. «Τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια δεν θα γίνονται μόνο σε μορφή βίντεο. Θα υπάρξουν και άλλες νέες αξιολογήσεις, όπως για παράδειγμα διαγωνισμοί και παιχνίδια για το αρχικό στάδιο της διαδικασίας πρόσληψης», σημειώνει ο ίδιος.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Φολέγανδρος: Σοκάρει η ιατροδικαστική έκθεση – Ο 30χρονος έδειρε τη Γαρυφαλλιά, την έσυρε και την πέταξε στη θάλασσα
- Έκκληση Μητσοτάκη σε εκπαιδευτικούς: Σας παρακαλώ, εμβολιαστείτε!
- Νέα αποκάλυψη – σοκ από τη Σοφία Μπεκατώρου: «Ήμουν 16 ετών όταν Ολυμπιονίκης μου επιτέθηκε σεξουαλικά»
- Κτηματολόγιο: Τελευταία ευκαιρία για δηλώσεις – Πράσινο στις μεταβιβάσεις
- Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Ποιοι και πότε θα εμβολιαστούν – Κυρώσεις για τους «αρνητές»
- Κύπρος: Προσφυγή στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για τα Βαρώσια – Στήριξη από ΗΠΑ, Ρωσία Βρετανία, Γαλλία
- Freedom Pass: Πάνω από 130 χιλιάδες νέοι το έχουν ενεργοποιήσει
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter