Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων που θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη από τις 25 Μαΐου, αλλά και μετά το σκάνδαλο με την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων του Facebook.
Ενώ η μητρική εταιρεία Facebook ανακοίνωσε ήδη ότι οι χρήστες μπορούν πλέον να έχουν αυξημένο έλεγχο στα προσωπικά δεδομένα τους μέσω των «ρυθμίσεων» του λογαριασμού τους, το Instagram (που ανήκει στο Facebook) είχε παραμείνει σιωπηλό πάνω στο θέμα. Τώρα έκανε γνωστό ότι θα συμμορφωθεί και αυτό, αν και δεν ξεκαθάρισε από πότε ακριβώς.
Ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός παρέχει αυξημένα δικαιώματα στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (και κάθε άλλου φορέα ο οποίος διακρατεί δεδομένα που τους αφορούν) να ζητούν διαγραφή αυτών των στοιχείων αν το θελήσουν, να εξαιρεθούν από τη συλλογή στοιχείων γι’ αυτούς στο μέλλον, να ενημερώνονται με διαφάνεια για το ποιά προσωπικά στοιχεία τους συλλέγει η εταιρεία και να μπορούν να τα «κατεβάσουν» και να τα μεταφέρουν σε ανταγωνιστική εταιρεία.
Εκπρόσωπος του Instragram δήλωσε, σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν», ότι η εταιρεία δημιουργεί «ένα νέο εργαλείο φορητότητας δεδομένων». Όπως είπε, «σύντομα θα έχετε τη δυνατότητα να ‘κατεβάσετε’ ένα αντίγραφο από οτιδήποτε έχετε μοιραστεί στο Instagram, συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών, των βίντεο και των μηνυμάτων σας».
Με το νέο εργαλείο, οι χρήστες θα μπορούν να «κατεβάσουν» οτιδήποτε έχουν «ανεβάσει» στο Instagram στην αρχική μορφή του. Δεν είναι ακόμη σαφές αν στα προσωπικά δεδομένα που θα είναι διαθέσιμα για «κατέβασμα», θα περιλαμβάνονται και λεπτομέρειες για το διαφημιστικό «προφίλ» του χρήστη.
Αποκάλυψη: Αυτό το πλάσμα θα κυβερνήσει τη Γη αν πεθάνουν όλοι οι άνθρωποι σύμφωνα με επιστήμονες
Αρκετοί χρήστες του Facebook, που ήδη αξιοποίησαν τις νέες δυνατότητες και «κατέβασαν» το αρχείο με τα online προσωπικά στοιχεία τους, σοκαρίσθηκαν από το πόσες πληροφορίες κρατά το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για κάθε χρήστη του, ακόμη και μεταδεδομένα για τις ανταλλαγές μηνυμάτων και τις φωνητικές συνομιλίες τους πριν από πολλά χρόνια.
Παραμένει ερωτηματικό πόσα ακριβώς πράγματα «ξέρει» το Instagram για κάθε χρήστη του, αλλά αμφιβολίες παραμένουν επίσης κατά πόσο είναι αληθινές οι διαβεβαιώσεις του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ότι οι χρήστες του Facebook μπορούν πια όντως να «κατεβάσουν» οτιδήποτε το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ξέρει γι’ αυτούς.
Μερικοί υποψιάζονται ότι το Facebook παρακολουθεί ποιές ιστοσελίδες επισκέπτεται κάθε χρήστης, αλλά τα σχετικά στοιχεία για το ιστορικό διαδικτυακής πλοήγησης δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία του αρχείου προσωπικών δεδομένων που μπορεί πια κανείς να «κατεβάσει» από το Facebook. Ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε στο Κογκρέσο ότι τα στοιχεία αυτά δεν εμφανίζονται, απλούστατα επειδή δεν συλλέγονται.
Με δεδομένη την επερχόμενη έναρξη της ισχύος του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού στο τέλος του επόμενου μήνα, θα πρέπει έως τότε να αναμένονται παρόμοιες ανακοινώσεις περί αυξημένης διαφάνειας και από άλλες εταιρείες. Το μεγάλο ζητούμενο είναι τι συμβαίνει με τη Google, η οποία ακόμη δεν έχει επιβεβαιώσει σε ποιές αλλαγές θα προβεί.
Τα πρόστιμα για την παραβίαση του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού, που αφορούν ένα άλλο μεγάλο συναφές πρόβλημα, την παραβίαση προσωπικών δεδομένων από χάκερ, η οποία αποσιωπάται σκοπίμως από την εταιρεία-στόχο, μπορεί να φθάσουν και το 4% των ετήσιων παγκόσμιων εσόδων της. Γι’ αυτό το λόγο, στο μέλλον θα πρέπει να αναμένεται επίσης ότι οι χρήστες θα μαθαίνουν συχνότερα -προς μεγάλη έκπληξή τους- για τέτοιες υποκλοπές προσωπικών δεδομένων που τους αφορούν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]