Κατά την μαραθώνια απολογία του στην αμερικανική Γερουσία, ο Ζούκερμπεργκ τόνισε πως «είναι ξεκάθαρο σήμερα ότι δεν κάναμε αρκετά για να αποτρέψουμε να χρησιμοποιηθούν τα εργαλεία αυτά για κακό», προσθέτοντας ότι δεν αναπτύχθηκε μια ευρύτερη θεώρηση της ευθύνης και αυτό ήταν μεγάλο λάθος. Ήταν δικό μου λάθος και λυπάμαι. Ξεκίνησα το Facebook, το διοικώ και είμαι υπεύθυνος για αυτό που συμβαίνει εδώ» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, ενώ συμπλήρωσε πως «δεν αρκεί απλά να συνδέονται οι άνθρωποι. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι συνδέσεις είναι θετικές. Δεν αρκεί να δώσουμε στους ανθρώπους φωνή. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν το χρησιμοποιούν για να βλάψουν τους άλλους ή να διαδώσουν παραπληροφόρηση. Θα χρειαστεί χρόνος για να κάνουμε όλες τις απαραίτητες αλλαγές για να περιορίσουμε αυτές τις λανθασμένες χρήσεις».
Ερωτηθείς γιατί η εταιρεία του δεν ενημέρωσε τους 87 εκατ. χρήστες που επηρεάστηκαν από τη διαρροή όταν έγινε ξεκάθαρο το 2015 ότι η Cambridge Analytica είχε αγοράσει τα δεδομένα από έναν προγραμματιστή ο Ζούκερμπεργκ σημείωσε ότι «αναλάβαμε δράση. Το Facebook απαίτησε και από τα δύο μέρη να σβήσουν και να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά. Θα έπρεπε να έχουμε συνεχίσει την έρευνα μας με τα εν λόγω μέρη την περίοδο εκείνη».
Ερωτηθείς για τις προεδρικές εκλογές του 2016 ο Ζούκερμπεργκ ανέφερε ότι το Facebook είχε επίγνωση κάποιων πράξεων που είχαν στόχο την προώθηση πολιτικών μηνυμάτων “ακριβώς την περίοδο των εκλογών”.
Σημείωσε ακόμα ότι η εταιρεία έχει λάβει μέτρα για να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα σε άλλες εκλογικές αναμετρήσεις. Όπως δήλωσε, το Facebook τερμάτισε δεκάδες χιλιάδες ψεύτικους λογαριασμούς κατά τη διάρκεια των πρόσφατων εκλογικών αναμετρήσεων σε Γαλλία, Γερμανία και Αλαμπάμα.
Αν οι απαντήσεις του επικεφαλής του Facebook δεν κριθούν επαρκείς, το Κογκρέσο αναμένεται να προχωρήσει στην υιοθέτηση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τη ρύθμιση των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.
Σήμερα, Τετάρτη, θα ακολουθήσει ακρόαση στην Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου του Κογκρέσου, όπου θα κληθεί να απαντήσει σε ερωτήσεις.
Η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης νέας νομοθεσίας η οποία θα υποχρεώνει τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης να αποκαλύπτουν ποιοι βρίσκονται πίσω από πολιτικές διαφημίσεις, όπως το πράττουν ήδη οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί.
Διαβάστε επίσης: Τα 12 πράγματα που πρέπει να διαγράψεις τώρα από το προφίλ σου στο Facebook
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ21/12/2024|08:00Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Ωστόσο αυστηρότερη ρύθμιση του τρόπου με τον οποίο το Facebook χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του ενδέχεται να επηρεάσει την ικανότητά του να προσελκύσει διαφημιστικά κέρδη, που αποτελούν τα βασικά του έσοδα.
Στο μεταξύ, με ψήφισμα που διενεργείται από την ιστοσελίδα secure.avaaz.org και υπογράφουν ηλεκτρονικά μέχρι στιγμής περίπου 860.000 πολίτες από όλο τον κόσμο, ζητούν από τον Μάρκ Ζούκερμπεργκ να προφυλάξει τις δημοκρατίες με 4 βήματα.
«Φτάνει. Σας καλούμε να προφυλάξετε τις δημοκρατίες μας, και αμέσως:
1. Πείτε την Αλήθεια για τα ψεύτικα προφίλ και τις εκστρατείες παραπληροφόρησης, και ανοίξτε ανεξάρτητες έρευνες.
2. Απαγορέψτε τα Μποτ – ΟΛΑ τα ψεύτικα προφίλ πρέπει να απαγορευτούν.
3. Ενημερώστε το Κοινό – ειδοποιείτε όλους τους χρήστες ΚΑΘΕ φορά που εκτίθενται σε ψεύτικο ή κακόβουλο περιεχόμενο και διορθώνετε την ανάρτηση.
4. Προσλάβετε Eπαληθευτές – μια μεγάλη ανεξάρτητη ομάδα που θα δρα γρήγορα για να σταματάει τη διάδοση ψεύτικων ειδήσεων.
Μέσα στους επόμενους μήνες, αρκετές χώρες θα έχουν κρίσιμες εκλογές. Το σύνθημα του Facebook ήταν κάποτε «βιάσου και σπάσ’ τα». Τώρα πρέπει να «βιαστείτε και να τα διορθώσετε», αναφέρει η επιστολή τους.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]