Πιο συγκεκριμένα, από τα άτομα 18-24 ετών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 28% δήλωσε ότι τα social media είναι η βασική πηγή πληροφόρησής τους, τη στιγμή που την τηλεόραση ανέφερε το 24%. Επίσης, σύμφωνα με το BBC, η έρευνα υποδεικνύει πως το 51% των ανθρώπων με πρόσβαση στο Ίντερνετ χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πηγή ενημέρωσης.
Η συγκεκριμένη τάση και η άνοδος της χρήσης smartphones για ενημέρωση αλλάζουν τα δεδομένα, υπονομεύοντας τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα στον χώρο. Η εν λόγω μελέτη, πλέον στο πέμπτο έτος της, βασίζεται σε έρευνα του YouGov σε περίπου 50.000 άτομα από 26 χώρες.
Τεχνητή νοημοσύνη: Αλλάζει τα δεδομένα στην οδήγηση και στα ασφάλιστρα
Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα του BBC, κάτω από το 10% των αναγνωστών στις αγγλόφωνες χώρες έχουν πληρώσει οτιδήποτε για online ενημέρωση μέσα στο προηγούμενο έτος, οπότε οι διαφημίσεις φαίνονται να αποτελούν το μόνο βιώσιμο business model- και ως αποτέλεσμα, η άνοδος της χρήσης των ad-blockers από πολλούς χρήστες αντιμετωπίζεται από κάποιες επιχειρήσεις σαν πραγματική απειλή προς την ίδια την ύπαρξή τους. Αν και το κοινό εξακολουθεί να «διψά» για ενημέρωση, είναι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες απευθύνεται για να τη βρει, όλο και περισσότερο – καθιστώντας το Facebook την ισχυρότερη δύναμη στον τομέα της ενημέρωσης, παρέχοντας στους εκδότες πρόσβαση σε τεράστιο κοινό, αλλά εξαρτώντας τους από τον αλγόριθμό του.
Ωστόσο, τα «παλιομοδίτικα» ΜΜΕ εξακολουθούν να παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των «σοβαρών» θεμάτων που διαβάζει το κοινό, με τους αναγνώστες να στρέφονται στους νέους «παίκτες» για πιο «ελαφρά» θέματα. Ωστόσο, η εξαγωγή οικονομικού οφέλους από το μεγάλου κόστους αντικείμενο της σοβαρής δημοσιογραφίας γίνεται όλο και δυσκολότερη.
Στο μεταξύ, εξακολουθούν να μειώνονται οι πωλήσεις των έντυπων εφημερίδων, ενώ οι καταναλωτές δεν εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώνουν για online ενημέρωση.
Το Facebook αποτελεί την πιο κοινή πηγή νέων, καθώς χρησιμοποιείται από το 44% για την παρακολούθηση, διαμοιρασμό και σχολιασμό νέων. Ακολουθεί το YouTube με 19% και το Twitter με 10%. Το Apple News έχει 4% στις ΗΠΑ και 3% στη Μ. Βρετανία, ενώ το Snapchat ήταν μόνο στο 1% ή και παρακάτω στις περισσότερες χώρες.