Σήμερα, με την ιδιότητα του δημάρχου Καλαμάτας, ο κ. Θανάσης Βασιλόπουλος προτάσσει την ενίσχυση του τουρισμού της περιοχής, με δεδομένο ότι στηρίζει ένα σημαντικό μέρος της τοπικής οικονομίας και θέτει στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων του δήμου την επιτάχυνση της ανάπτυξης της περιοχής και τη σταθερή βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της πόλης.
[fwduvp preset_id=”test” playlist_id=”Test”]
-Πώς ολοκληρώνεται η τουριστική σεζόν για την Καλαμάτα; Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία ο εσωτερικός τουρισμός έδειξε τη δυναμική του στην περιοχή; Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση;
Η τουριστική περίοδος ολοκληρώνεται μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες, λόγω της υγειονομικής κρίσης. Η αλήθεια είναι ότι ως Δήμος Καλαμάτας τα τελευταία χρόνια έχουμε στοχεύσει και στην εσωτερική αγορά και πετύχαμε η περιοχή μας να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους αγαπημένους προορισμούς των Ελλήνων.
Η κίνηση αυτή αποδείχτηκε σωτήρια, αφού η Καλαμάτα και οι γύρω περιοχές κράτησαν μεγάλο αριθμό από τους παραδοσιακούς επισκέπτες τους, αλλά και προσέλκυσαν νέους, αφού ως Δήμος είμαστε ένας ασφαλής υγειονομικά προορισμός.
Οσον αφορά τη μεγαλύτερη πρόκληση, θα απαντήσω ξεκάθαρα ότι ήταν επανεκκίνηση, μετά το lockdown, της τοπικής οικονομίας και των επιχειρήσεων.
Εκεί δώσαμε βαρύτητα και μέσα από συνεργασία και με τους επαγγελματίες του Δήμου μας αυξήσαμε τον διαθέσιμο κοινόχρηστο χώρο, ενώ προχωρήσαμε και σε μειώσεις τελών. Ο Δήμος οφείλει να στηρίζει, με όσες δυνατότητες έχει, δράσεις που σχετίζονται με την τοπική οικονομία, αφού έτσι στηρίζει και την κοινωνία και αυτή είναι για μένα και τους συνεργάτες μου μια διαρκής πρόκληση.
-Με δεδομένο ότι ο τουρισμός αποτελεί για την Καλαμάτα έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, σε ποιους άξονες κινείται η στρατηγική του Δήμου για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής;
Νάξος: Στα καλύτερα «μυστικά» μέρη της Ευρώπης για τους Αμερικανούς
Πράγματι, η ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος αποτελεί έναν από τους βασικούς μας στόχους, με δεδομένο ότι στηρίζει ένα σημαντικό μέρος της τοπικής οικονομίας και αναμφίβολα δημιουργεί συνθήκες περαιτέρω ανάπτυξης.
Φυσικά καταλυτικός είναι ο ρόλος των συνεργασιών που καλούμαστε διαρκώς να επιτυγχάνουμε και να υπηρετούμε, με φορείς της περιοχής αλλά κυρίως με τον ιδιωτικό τομέα.
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική μας θέλουμε να είμαστε συγκεκριμένοι, θέτοντας στέρεες βάσεις. Στο πλαίσιο αυτό συγκροτήθηκε διευρυμένη Επιτροπή Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας, ενώ δημιουργήσαμε για πρώτη φορά αντιδημαρχία Τουρισμού, με σκοπό η τουριστική στόχευση να αποτελέσει κοινή συνείδηση όλης της κοινωνίας.
Παράλληλα εκπονήθηκε «Πρόγραμμα προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το 2020», το οποίο έλαβε έγκριση από τον ΕΟΤ και το όποιο παρότι εκ της φύσεώς του ήταν βραχυπρόθεσμο, είχε ως στόχευση μέσα από την ετήσια δράση να δημιουργήσει τον μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου για τον τουρισμό, μέσα από μία στρατηγική μελέτη, ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος τουριστικής ταυτότητας, δημιουργία εργαλείων λειτουργίας και προβολής με έμφαση στις νέες τεχνολογίες.
Η υγειονομική κρίση μάς πήγε λίγο πίσω, η κατεύθυνση όμως παραμένει ίδια και προς τα εκεί κινούμαστε.
-Ο πρωτογενής τομέας είναι ένας ακόμη βασικός άξονας ανάπτυξης της περιοχής. Μπορεί η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό να δώσει περαιτέρω ώθηση τους δύο κλάδους;
Πιστεύουμε πως μπορεί και ακριβώς γι’ αυτό έχουν γίνει συγκεκριμένες κινήσεις, με στόχο την προάσπιση των τοπικών μας εμβληματικών προϊόντων, που αποτελούν πολύτιμο κεφάλαιο για την ταυτότητα του Δήμου μας και την τοπική οικονομία.
Ως Δήμος συμμετέχουμε και στηρίζουμε έμπρακτα την προσπάθεια της ομάδας Διαχείρισης και Προστασίας για την ΠΟΠ ελιά «Καλαμάτα» και τη συμμετοχή των Μεσσήνιων παραγωγών στον φορέα εθνικής εμβέλειας.
Παράλληλα, ενισχύουμε διαρκώς δράσεις για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που μας παρέχει ο γαστρονομικός πλούτος της περιοχής, ενώ υπάρχει και σχετικός ιστότοπος του Δήμου που προσθέτει στην όλη προσπάθεια.
Επίσης και μέσα από τις δράσεις που προγραμματίζονται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, αναδεικνύονται πτυχές της τοπικής γαστρονομίας. Εν όψει μάλιστα των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 είναι ενδιαφέρουσα η προσέγγιση για δράση αφιερωμένη στις «γεύσεις του ‘21» και πώς αυτές σήμερα συνδέονται με την παραγωγή, τον τόπο, τον πολιτισμό και την Ιστορία μας.
-Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας στη μετά τον COVID-19 εποχή;
Στον Δήμο Καλαμάτας έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Εκτελούνται ή προγραμματίζονται δεκάδες έργα, μικρά ή μεγαλύτερα στην πόλη και τα χωριά μας, έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων μας.
Την περίοδο αυτή θεωρούμε σημαντικό να ενισχύσουμε τις κοινωνικές δομές του Δήμου.
Είναι βέβαιο ότι στη μετά τον COVID-19 εποχή οι συνθήκες θα επιβάλουν τον επανακαθορισμό προτεραιοτήτων σε όλα τα επίπεδα. Προετοιμαζόμαστε γι’ αυτό, με εναλλακτικά σχέδια δράσης, που έχουν κοινή στόχευση: Την επιτάχυνση της ανάπτυξης στην Καλαμάτα και τα χωριά μας, τη σταθερή βελτίωση της καθημερινότητας, την όλο και καλύτερη ποιότητα ζωής για όλες και όλους τους κατοίκους.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr