Και τούτο διότι έως αυτό το χρονικό σημείο κλειδώνουν οι περισσότερες πτήσεις προς την Ελλάδα δεδομένου ότι το 80% του τουρισμού στη χώρας μας είναι αερομεταφερόμενο.
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία η Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα ανάπτυξης του τουρισμού της το 2023 με περισσότερες αεροπορικές θέσεις και νέους προορισμούς.
Παράλληλα θα αναρριχηθούν ο αριθμός τόσο των οδικών αφίξεων όσο και οι ελλιμενισμοί κρουαζιερόπλοιων σε σχέση με το 2022. Τούτων δοθέντων η Ελλάδα θα υπερκεράσει τη χρονιά-ρεκόρ του 2019.
«Ελευθέριος Βενιζέλος»
Σε πιονέρο δυναμικής διείσδυσης σε νέες αγορές εξελίσσεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε από 22 Δεκεμβρίου η σύνδεση της Αθήνας με τη Σαγκάη δύο φορές την εβδομάδα με την «Air China», ενώ οσονούπω θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τη σύνδεση της Ελλάδος με την Ινδία! Επίσης επιστρέφει το 2023 (από το 2019) η «Air Transat» ενώνοντας την Αθήνα με τον Καναδά, ενώ η «Gulf Air» θα πετάει και για Ρόδο!
Ειδικότερα, φέτος τον χειμώνα, η Αθήνα θα υποδεχτεί 15 νέους προορισμούς και 13 νέα δρομολόγια. Η «Aegean Airlines» θα προσφέρει υπηρεσίες σε 11 νέους προορισμούς, τη Σμύρνη, τη Φλωρεντία, την Τζέντα, την Κρακοβία, τη Νάπολη, την Πάφο, το Μαρακές, το Ριάντ, το Στρασβούργο, την Ποντγκόριτσα και το Ζάγκρεμπ. Από Θεσσαλονίκη, τον δεύτερο μεγάλο κόμβο της, και συγκεκριμένα από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η εταιρία θα επιχειρεί σε 6 νέους σε σχέση με το 2019 προορισμούς, τις Βρυξέλλες, τη Ζυρίχη, το Μιλάνο, τη Ρώμη, το Βερολίνο και το Αμβούργο. Νέες πτήσεις σε νέους προορισμούς αναμένεται να ανακοινώσει λίαν συντόμως και η «Sky Express».
Η «Jet2» θα έχει μια νέα προσθήκη το καλοκαίρι του 2023, επεκτείνοντας τις υπηρεσίες στην πλειονότητα της χειμερινής, οι αεροπορικές «Delta» επεκτείνουν την πολύ επιτυχημένη υπηρεσία «JFK» έως τα μέσα Ιανουαρίου 2023 και η «easyJet» προσθέτοντας το Μπρίστολ, που εξυπηρετήθηκε τελευταία φορά τη σεζόν 2019/2020 (πριν από την πανδημία). Η «Volotea» επεκτείνει τις υπηρεσίες του Μπορντό τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο και ανακοίνωσε νέα διεθνή σύνδεση από την Αθήνα προς την Τουλούζη της Γαλλίας με ισχύ από την επόμενη θερινή περίοδο. Οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από τις 27 Μαΐου με δύο συχνότητες, κάθε Τετάρτη και Σάββατο. Ετσι, η «Volotea» θα συνδέει τον επόμενο χρόνο την Αθήνα με 16 προορισμούς: Μπιλμπάο στην Ισπανία, Μπορντό, Λιλ, Λυών, Μασσαλία, Νάντη, Στρασβούργο και Τουλούζη (νέα σύνδεση 2023) στη Γαλλία, Μπάρι, Παλέρμο, Βενετία και Βερόνα στην Ιταλία, Ηράκλειο, Μύκονο, Σαντορίνη στην Ελλάδα και Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.
Η «Ryanair» θα πετά από Αθήνα για Χανιά τρεις φορές την εβδομάδα από 2/5/2023 και για Κέρκυρα εβδομαδιαία από 6 Μαΐου 2023 έως 28 Σεπτεμβρίου 2023, ενώ σχεδιάζει να αυξήσει τη συχνότητα στην υπηρεσία της Κέρκυρας σε τέσσερις φορές την εβδομάδα από 1/6/2023.
Η «Wizz Air» θα προσφέρει 4 νέα δρομολόγια προς υπάρχοντες προορισμούς, με δρομολόγια προς Κατοβίτσε, Βουκουρέστι, Τίρανα και Τελ Αβίβ. Η «Sky Express» επεκτείνει περαιτέρω το διεθνές της δίκτυο, προσθέτοντας υπηρεσίες στο Μόναχο, το Μιλάνο και τη Σόφια. Επιπλέον, η «Aegean» θα προσφέρει νέα δρομολόγια προς το Αϊντχόβεν και το Λονδίνο. Το πολύ δημοφιλές δρομολόγιο Τελ Αβίβ, θα λάβει, εκτός από τη «Wizz Air», δύο ακόμη νέα δρομολόγια, από την «Blue Bird» και την «TUS Airways».
Το 87 είναι ο υψηλότερος αριθμός εβδομαδιαίων συχνοτήτων, που προσφέρεται αυτό τον χειμώνα στη Λάρνακα, ακολουθούμενος από 49 στο Τελ Αβίβ. Το 7 είναι ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών εταιριών που εκτελούν δρομολόγια σε έναν μόνο προορισμό, που είναι το Τελ Αβίβ. Ο 75 είναι ο μεγαλύτερος αριθμός προορισμών που προσφέρεται από μία αεροπορική εταιρία, η οποία είναι η Aegean.
Αθήνα-Ισλανδία
Η low cost αεροπορική εταιρία από την Ισλανδία, η «Play Airlines», ποντάρει στην Ελλάδα από το 2023, ύστερα από τρία χρόνια λειτουργίας. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται και η πρόσφατη απόφαση για την είσοδο της Ελλάδας σε αυτό, με δύο πτήσεις από το 2023. Πρόκειται για πτήσεις από την Αθήνα προς την Ισλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, με τον προγραμματισμό να περιλαμβάνει αρχικά δύο πτήσεις την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Σάββατο, αρχής γενομένης από τις 3 Ιουνίου 2023.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα υπάρχει συνεχής ενίσχυση των «SAS» προς όλη την Ελλάδα. Ο κορυφαίος αερομεταφορέας της Σκανδιναβίας θα ξεπεράσει σε πτήσεις το 2019 αναζητώντας νέους προορισμούς προς τη χώρα, εξέλιξη που πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.
Ακολούθως η «Air Serbia» ξεκινά απευθείας πτήσεις την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο, από το Βελιγράδι για τη Ρόδο, την Κέρκυρα και τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, το Ηράκλειο και τα Χανιά. Με την προσθήκη των τεσσάρων νέων ελληνικών πόλεων στο δίκτυο των απευθείας πτήσεων, η «Air Serbia» επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα, φτάνοντας συνολικά τους έξι προορισμούς (μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη).
ΟΙ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ
Οι αγορές που «ψηφίζουν» Ελλάδα και το νέο έτος
Ανοδικές είναι οι τάσεις από τη βρετανική και τη γερμανική αγορά, τις δυο κύριες πηγές άντλησης τουριστών για τη χώρα μας. Βέβαια η κίνηση από τη Γερμανία προς το εξωτερικό εν γένει σκιαγραφείται την περίοδο της ΙΤΒ, δηλαδή της έκθεσης του Βερολίνου στις αρχές του προσεχούς Μαρτίου. Την ίδια ώρα αυξημένη προδιαγράφεται με τα έως τούδε στοιχεία η κίνηση από Πολωνία, Μπενελούξ (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο) και σκανδιναβικές χώρες. Αγορά-έκπληξη για την Ελλάδα αναμένεται να είναι το Καζακστάν, ενώ φέτος προβλέπεται η επανεκκίνηση της αγοράς της Κίνας.
Αυξητική θα είναι και το 2023 η κίνηση από τη Βόρεια Αμερική για την Ελλάδα, ενώ σταθερή αξία αποδεικνύεται η αραβική αγορά, με ισχυρές δυνατότητες ανάπτυξης των αγορών της Ιορδανίας και της Αιγύπτου.
Οι προοπτικές που διανοίγονται από τη Βρετανία είναι ευοίωνες, δεδομένου ότι η χωρητικότητα σε αεροπορικές θέσεις είναι αυξημένη σε σχέση με το 2022 -η σεζόν θα ξεκινήσει πιο νωρίς για όλες τις αεροπορικές- κρατήθηκαν πτήσεις και τον χειμώνα για πρώτη φορά η λίρα διατηρεί τη σχέση επιρροής της απέναντι στο ευρώ, ενώ οι Βρετανοί δηλώνουν αναφανδόν ότι θα ταξιδέψουν για διακοπές εμφανίζοντας ιδιαίτερη σπουδή για τη χώρα μας. Αλλωστε φέτος επισκέφθηκαν τη χώρα μας περισσότεροι από 3 εκατ. Βρετανοί, ενώ σημαντικό μερίδιο στην τουριστική πίτα της χώρας μας διαλαμβάνει πλέον και το πολυτελές βρετανικό τουριστικό κομμάτι.
Στον αντίποδα στάθμισης παραγόντων για την πορεία της επόμενης σεζόν, εδράζονται ο υψηλός πληθωρισμός και το αυξημένο κόστος ενέργειας που είναι άγνωστο πόσο θα αγγίξει την τσέπη του Βρετανού ταξιδιώτη. Οι παραπάνω σημαντικές, κατά τα άλλα, ψηφίδες που αναμένεται να διαμορφώσουν το τουριστικό 2023, δεν αποκλείεται να επηρεαστούν και από αστάθμητους παράγοντες και σε αυτούς φαίνεται ότι δεν θα είναι αυτός της υγείας.
Ειδήσεις σήμερα
«Κλειδωμένες» 40.498 προσλήψεις στο Δημόσιο