Η πλατφόρμα που βρίσκεται στον Σηκουάνα «μπορεί να λειτουργήσει το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024», διευκρινίζει το διάταγμα της γαλλικής κυβέρνησης, της οποίας το πράσινο φως για αυτό το πείραμα αναμενόταν εδώ και αρκετούς μήνες.
Όμως η λειτουργία της, όπως αναφέρει το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων (AFP) απειλείται από την άρνηση της της σοσιαλίστριας δημάρχου της γαλλικής πρωτεύουσας, Αν Ινταλγκό
Το Συμβούλιο του Παρισιού είχε ήδη αντιταχθεί σε αυτό το έργο και το δημαρχείο του Παρισιού θα προσβάλει στο δικαστήριο το κυβερνητικό διάταγμα που δημοσιεύτηκε την Τρίτη, σύμφωνα με το περιβάλλον της Αν Ινταλγκό.
Τι προβλέπει η άδεια για τα ιπτάμενα ταξί
Με την κυβερνητική έγκριση πρόκειται να επιτραπούν δωρεάν πτήσεις επίδειξης. Η εκμετάλλευση της εξέδρας, η οποία θα βρίσκεται πάνω σε μια φορτηγίδα στο Σηκουάνα, «θα μπορεί να γίνει μέχρι το αργότερο τις 31 Δεκεμβρίου 2024», διευκρινίζεται στην εν λόγω απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, το πράσινο φως της οποίας για το πείραμα αυτό αναμενόταν εδώ και μήνες. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες αρχίζουν στις 26 Ιουλίου στη γαλλική πρωτεύουσα.
«Λαμβάνοντας υπόψη τον πειραματικό χαρακτήρα της», η απόφαση περιορίζει το ωράριο λειτουργίας αυτής της εξέδρας «από τις 08:00 έως τις 17:00» και τον αριθμό των πτήσεων «σε δύο μετακινήσεις την ώρα και σε 900 πτήσεις στο σύνολο του πειράματος» μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ο όμιλος Αεροδρόμια του Παρισιού (Aéroports de Paris, ADP) συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό μαζί με την περιφέρεια του Παρισιού και με τη γερμανική εταιρεία Volocopter, η οποία κατασκευάζει το «Volocity», ένα εναέριο όχημα δύο θέσεων (η μία είναι του πιλότου), εξοπλισμένο με μπαταρίες που τροφοδοτούν 18 έλικες οι οποίοι βρίσκονται πάνω από το κόκπιτ.
Ο στόχος είναι, με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων, να καταδειχθεί ότι είναι εφικτός αυτός ο νέος τρόπος μεταφοράς, που θα συνδέει διάφορα σημεία κάθετης απογείωσης και προσγείωσης ηλεκτρικών αεροσκαφών, τα λεγόμενα «vertiports». Τα εν λόγω αεροσκάφη παρουσιάζονται απ’ αυτούς που τα προωθούν ως λιγότερο θορυβώδη και λιγότερο βαριά.
Τέσσερα απ’ αυτά τα «vertiports» βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, στα αεροδρόμια του Παρισιού Σαρλ-ντε-Γκωλ και Μπουρζέ, στο Ισί-λε-Μουλινό νοτιοδυτικά του Παρισιού και στο αεροδρόμιο του Σεν-Σιρ-λ’Εκόλ κοντά στις Βερσαλλίες.
Το μόνο που έλειπε ήταν η έγκριση για έναν πέμπτο χώρο, μια φορτηγίδα που στάθμευσε κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό του Οστερλίτς, στο ανατολικό Παρίσι.
Βιτρίνα μιας αεροπορίας απαλλαγμένης από εκπομπές άνθρακα, το πείραμα αυτό επικρίνεται σφόδρα από πολλούς δημοτικούς συμβούλους του Παρισιού, της πλειοψηφίας ή της αντιπολίτευσης, οι οποίοι καταγγέλλουν ένα «παράλογο σχέδιο» και μια «οικολογική εκτροπή». Το Σεπτέμβριο, η Περιβαλλοντική Αρχή είχε κρίνει «μη πλήρη» την μελέτη για τις επιπτώσεις σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση της ηχητικής επιβάρυνσης, την κατανάλωση ενέργειας ή τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Αυτοί που προωθούν αυτά τα ιπτάμενα ταξί επιμένουν από την πλευρά τους στη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν αργότερα -χάρη σε μεγαλύτερες εκδοχές τους- για επείγουσες υγειονομικές μεταφορές, είτε αρρώστων είτε μοσχευμάτων.
Καθώς δεν υπάρχει πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφαλείας, η οποία αναμένεται πλέον στην καλύτερη περίπτωση το φθινόπωρο, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα πρέπει να αρκεσθούν στη διάρκεια των Αγώνων (26 Ιουλίου – 11 Αυγούστου) σε δωρεάν πτήσεις επίδειξης.
Ειδήσεις σήμερα
Euro 2024 – Στοίχημα: Τι θα παίξουμε απόψε στο Ισπανία-Γαλλία
Κωνσταντίνος Βασάλος: Αποκάλυψε ένα αστείο περιστατικό με τον Γιώργο Παπανδρέου [βίντεο]