Η Ferrari κυριεύει το Le Mans.
Ανεπανάληπτη νίκη για τη Scuderia Ferrari στην ιστορική εκατοστή έκδοση των 24 ωρών του Le Mans με τον 39χρονο Τορτονέζο Αλεσάντρο Πιεργκουίντι, τον αποτελεσματικό Άγγλο Τζέιμς Καλάντο και τον αδικημένο της Φόρμουλα 1, επίσης Ιταλό, Αντόνιο Τζοβινάτσι στο τιμόνι της υψηλής ευστάθειας και τελικής ταχύτητας, κόκκινης πρωτότυπης Ferrari 499p.
ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΣΑΝΤΡΟ ΠΙΕΡΓΚΟΥΙΝΤΙ
Ο 39χρονος πτυχιούχος μηχανικός από την πόλη Τορτόνα που εδρεύει στο γεωγραφικό διαμέρισμα του Πιεμόντε, κυριάρχησε στο βρεγμένο τη νύχτα ρίχνοντας σαν άλλος Ζιλ Βιλνέβ στο Γουότκινς Γκλεν εν έτει 1979, δέκα δλ στο γύρο στους διώκτες του! Γύρισε τον αγώνα δύο φορές με τρομερό ρυθμό και δικό του ήταν το αποφασιστικό και κρίσιμο προσπέρασμα στα φρένα από την εξωτερική επί του διόλου τυχαίου Σεμπαστιάν Μπουεμί με το Toyota GR010 ν.8.
Δικαίως πήρε τα πηδάλια της τρομερά αξιόπιστης 499 p (δεν έκανε… τσικ σε όλο τον αγώνα) για την καρό σημαία διατηρώντας τιτάνια ψυχραιμία ενώ η πίεση ήταν αφόρητη και γραφόταν ιστορία.
Χάρη στην υψηλής κλάσης οδήγηση του Τορτονέζου, του Καλάντο και, σε τρίτη μοίρα, του Τζοβινάτσι, η Ferrari αποσπά την ιστορική νίκη, αν όχι τη μεγαλύτερη τότε μια από τις μεγαλύτερες της λαμπρής – μακράς ιστορίας της, 50 χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή υπό εργοστασιακό μανδύα το 1973 με την 312 p Longtail, και 58 χρόνια μετά την τελευταία νίκη γενικής το 1965 με τη 250-275 Le Mans και τους Γιόχεν Ριντ και Μάστεν Γκρέγκορι.
Η ΤΡΟΜΕΡΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΖΟΝ ΕΛΚΑΝ
Αυτός, αντιγράφοντας το λαμπρό παράδειγμα του εμβληματικού Μεγάλου Γέρου, του Drake, του ιδρυτή Έντζο Φεράρι, είχε την πολιτική βούληση να φέρει ξανά τη Ferrari στην κορυφαία κατηγορία στο Le Mans και δικαιώθηκε όσο ποτέ άλλοτε μέχρι σήμερα στη Φόρμουλα… Wrestling, F1.
Για την ιστορία και μόνο, να αναφέρουμε ότι η Toyota με τους Μπουεμί, Χάρτλι και Χιρακάουα (ο Ιάπωνας ήταν αργός και έσπασε στην πίεση την 23η ώρα έχοντας μια έξοδο που έκανε πολύ εύκολο το έργο της Ferrari) τερμάτισε δεύτερη, η “high tec” Cadillac της ομάδας του Τσιπ Γκανάσι έκανε το 3-4, ενώ η έτερη Ferrari 499 p των Φουόκο (ο κατακτητής της Hyperpole), Μολίνα και Νίλσεν τερμάτισε πέμπτη έπειτα από μια μακρά στάση για επισκευές στα πιτς όταν ένα χαλίκι τρύπησε το ψυγείο του ηλεκτροκινητήρα.