Ο Ολλανδός στέφθηκε για τέταρτη διαδοχική χρονιά παγκόσμιος πρωταθλητής, δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, με την πέμπτη θέση που κατέκτησε στο γκραν πρι του Λας Βέγκας, θέτοντας εκτός «κούρσας» τον -τελευταίο διεκδικητή του «στέμματος»- Λάντο Νόρις.
Ο Φερστάπεν ξεκίνησε το 2024 με την RB20 να είναι το κυρίαρχο μονοθέσιο και να πανηγυρίζει τέσσερις νίκες στους πρώτους πέντε αγώνες της σεζόν. Όμως, από το Μάιο η McLaren άρχισε να κάνει ένα τεράστιο άλμα και να «κλείνει την ψαλίδα» χάρη στις αναβαθμίσεις που έφερε στο μονοθέσιό της και οι οποίες χάρισαν στον Λάντο Νόρις την «παρθενική» νίκη της καριέρας του στο γκραν πρι του Μαϊάμι. Επίσης, στη διάρκεια της σεζόν πανηγύρισαν νίκες τόσο η Ferrari, όσο και η Mercedes.
Όμως, ο Ολλανδός υποστήριξε ότι «για το 70% της σεζόν δεν είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο» και δήλωσε πεπεισμένος ότι θα είχε πανηγυρίσει τον εφετινό τίτλο οδηγώντας τα μονοθέσια των κοντινότερων ανταγωνιστών του. Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τον τίτλο με τη McLaren, απάντησε: «Ναι, ακόμη νωρίτερα, οπότε (θα ήμουν) ακόμη πιο μπροστά. Με τη Ferrari, λίγο-πολύ το ίδιο νομίζω. Με τη Mercedes, όχι. Νομίζω ότι αυτό θα ήταν πιο δύσκολο».
Ο Μαξ Φερστάπεν στο πάνθεον
Η 4η επίσκεψη της Formula 1 στο Λας Βέγκας ανέδειξε, για 3η φορά στην ιστορία της, πρωταθλητή. Εκεί όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες βοήθησαν τις Mercedes να κάνουν το 1-2, καθώς δεν υπερθέρμαιναν τα λάστιχα. Εκεί όπου ο Φερστάπεν όρισε την τύχη του, τερματίζοντας μπροστά από τον Νόρις. Οι δέκα βαθμοί της 5ης θέσης ήταν αρκετοί για στεφθεί, για 4η συνεχή φορά, πρωταθλητής ο Ολλανδός. Την ίδια στιγμή, η μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών φούντωσε, καθώς η Ferrari (με τους Σάινθ και Λεκλέρκ να τερματίζουν πίσω από τις Mercedes) μείωσε τη διαφορά. Πλέον, η διαφορά από τη McLaren και την κορυφή είναι μόλις 24 βαθμοί, ενώ απομένουν 103 βαθμοί να μοιραστούν στους δύο τελευταίους αγώνες, στο Κατάρ (1/12) και στο Άμπου Ντάμπι (8/12). Στο παρελθόν, στη θέση του Μαξ Φερστάπεν, είχαν στεφθεί ο Νέλσον Πικέ (1981) και ο Κέκε Ρόσμπεργκ (1982). Ο αγώνας κατέληξε σε θρίαμβο για τη Mercedes, με τον Ράσελ να σημειώνει την 3η νίκη της καριέρας του σε 126 εκκινήσεις και τη 2η για φέτος, μετά την επιτυχία του στο Σπίλμπεργκ. Η Mercedes κυριάρχησε σε όλες τις περιόδους του Σαββατοκύριακου και πέτυχε, για 60ηφορά, το 1-2. Η προηγούμενη επιτυχία της σημειώθηκε πριν από δύο χρόνια στη Βραζιλία, με τον Ράσελ να βρίσκεται ξανά μπροστά από τον Χάμιλτον.
Με τέσσερις τίτλους πλέον, ο Μαξ Φερστάπεν ισοφάρισε τους Φέτελ και Προστ, καταλαμβάνοντας την 4η θέση στη λίστα των πολυπρωταθλητών όλων των εποχών. Στην κορυφή βρίσκονται οι Σουμάχερ και Χάμιλτον με επτά τίτλους, ενώ ακολουθεί ο αείμνηστος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο με πέντε. Αυτή είναι η 2η φορά που ο Φερστάπεν εξασφαλίζει τον τίτλο Σάββατο, καθώς και πέρυσι είχε στεφθεί πρωταθλητής σε αγώνα Sprint στη Λουσαΐλ στο Κατάρ. Πρόκειται για τον 8ο τίτλο οδηγών της Red Bull, όλοι υπό την καθοδήγηση του Κρίστιαν Χόρνερ, που βρίσκεται στο τιμόνι της ομάδας από την πρώτη της σεζόν το 2005. Από τους τίτλους της ομάδας, τέσσερις έχει κατακτήσει ο Φέτελ και τέσσερις ο Φερστάπεν. Η Red Bull είναι 4η σε πρωταθλήματα οδηγών, πίσω από τη Ferrari (15), τη McLaren (12) και τη Mercedes (9).
Οι θερμοκρασίες ήταν ελαφρώς υψηλότερες στον αγώνα, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, φτάνοντας τους 18°C στον αέρα και 17°C στο οδόστρωμα. Στη γραμμή εκκίνησης, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα. Τέσσερις οδηγοί έκαναν διαφορετική επιλογή: ο Αλόνσο έβαλε τη μαλακή γόμα, ενώ οι Πέρεζ, Μπότας και Κολαπίντο προτίμησαν τη σκληρή. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί πραγματοποίησαν δύο αλλαγές ελαστικών, προτιμώντας να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα δυο σετ σκληρής γόμας που είχαν κρατήσει για τον αγώνα, αντί να προσπαθήσουν να τα διαχειριστούν, ιδιαίτερα στο πρώτο μέρος.
Η τελική κατάταξη του 22ου Grand Prix στο Λας Βέγκας έχει ως εξής:
Μετά το τέλος του αγώνα, ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, δήλωσε: «Ήταν μια μεγάλη σεζόν. Ξεκινήσαμε καταπληκτικά, σχεδόν σαν να είμαστε μόνοι μας, αλλά στη συνέχεια αντιμετωπίσαμε δυσκολίες. Ωστόσο, ως ομάδα, παραμείναμε ενωμένοι, συνεχίσαμε να δουλεύουμε για βελτίωση και τελικά πετύχαμε τη νίκη. Είμαι απίστευτα περήφανος για όλους, για όσα έχουν κάνει για μένα. Αυτή τη στιγμή αισθάνομαι ανακουφισμένος, αλλά και περήφανος. Σίγουρα δεν περίμενα να γίνω τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής! Ήμουν χαρούμενος που έφτασα στη Formula 1 – στα 17 μου αρκούσε που ήμουν εκεί, ονειρευόμουν νίκες ή να ανέβω στο βάθρο. Ξέρεις, τα φυσιολογικά πράγματα, που όμως είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν. Μετά, απλά μπήκα σε έναν ρυθμό. Πέρασα μερικά δύσκολα χρόνια, όπου συνεχίζαμε να προσπαθούμε. Το 2022, με τις αλλαγές στους κανονισμούς, είχαμε το κορυφαίο μονοθέσιο. Από τότε ξεκινήσαμε αυτή την πορεία. Είναι απίστευτο που είμαι τώρα τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής».
Ειδήσεις σήμερα
Βέφα Αλεξιάδου: Που και πότε θα γίνει η κηδεία της
Καιρός – Καλλιάνος: Ανεβαίνει η θερμοκρασία, βροχές από Παρασκευή – Τι είπε για τα Χριστούγεννα
Ελληνική Ένωση Καφέ: Επιτακτική η ανάγκη κατάργησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης