Το «Ράλι των Θεών» δικαίωσε τη φήμη του ως ένας σκληρός αγώνας, καθώς αρκετοί οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα σήμερα το πρωί, με αποτέλεσμα αυτοί που βρίσκονταν στην πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης να αλλάξουν θέσεις.
Πάντως, η Hyundai ολοκλήρωσε τη σημερινή ημέρα με τρία αυτοκίνητά της στις ισάριθμες πρώτες θέσεις της γενικής και οδεύει προς το «παρθενικό» 1-2-3 του κατασκευαστή, ενώ ο Νεβίλ προς την πρώτη νίκη της καριέρας του στην υβριδική εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC).
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος προηγείτο στη γενική κατάταξη ύστερα από την ολοκλήρωση του προγράμματος της Παρασκευής, εγκατέλειψε μετά την πρώτη σημερινή ειδική (Πύργος 1) με πρόβλημα στον ιμάντα του δυναμό του Ford του. Πρόβλημα, όμως, αντιμετώπισε και ο Πιέρ-Λουί Λουμπέ, ο οποίος ήταν ελάχιστα πίσω από τον Λεμπ στην κατάταξη μετά την ολοκλήρωση των ειδικών της Παρασκευής, καθώς ένα κλαταρισμένο ελαστικό υποχρέωσε τον οδηγό της Ford να χάσει περισσότερο από ένα λεπτό και να υποχωρήσει στη γενική.
Ο Οτ Τάνακ με Hyundai ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη σημερινή ειδική (Πύργος 1), ωστόσο στη συνέχεια ο Νεβίλ πήρε την πρώτη θέση στις επόμενες τρεις (Περιβόλι 1, «Ταρζάν» 1 και Πύργος 2), με αποτέλεσμα να αποκτήσει προβάδισμα 31 δευτερολέπτων σε σχέση με τον πλησιέστερο «διώκτη» του, ο οποίος ήταν ο Εσαπέκα Λάπι. Ο οδηγός της Toyota κρατούσε την τρίτη θέση της γενικής στο μεγαλύτερο διάστημα του πρωινού προγράμματος, αλλά… προσπέρασε τον Τάνακ στην ειδική «Ταρζαν» 1, καθώς ο Εσθονός είχε πρόβλημα στο διαφορικό, και ανέβηκε δεύτερος. Ο Λάπι, ωστόσο, αντιμετώπισε πρόβλημα στην ειδική Περιβόλι 2, με αποτέλεσμα να τερματίσει με περίπου 13 λεπτά καθυστέρηση (και στη συνέχεια να εγκαταλείψει) και ο Τάνακ να… επιστρέψει στην δεύτερη θέση της γενικής, με τον Ντάνι Σόρντο, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος στην 12η ειδική, να είναι τρίτος. Μάλιστα, ο Εσθονός ήταν ταχύτερος στην τελευταία σημερινή ειδική («Ταρζάν» 2), αποκτώντας προβάδισμα 25 δευτερολέπτων έναντι του τρίτου Σόρντο στη γενική, ενώ πλησίασε στα 27.9 δευτερόλεπτα τον προπορευόμενο Νεβίλ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο –πρωτοπόρος της βαθμολογίας των οδηγών- Κάλε Ροβάνπερα βρίσκεται 16 λεπτά και 4.1 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο Νεβίλ, καθώς χτύπησε σε δέντρο σε μια δεξιά στροφή στην ειδική Περιβόλι 1. Ο 21 ετών Φινλανδός επέστρεψε στο σέρβις με σοβαρή ζημιά στο αμάξωμα, ενώ αντιμετώπισε και θέμα με τα φρένα.
Στο μεταξύ, ο Λάμπρος Αθανασούλας είναι ο ταχύτερος Έλληνας στο Ράλι Ακρόπολις, καθώς βρίσκεται στην 16η θέση της γενικής, 14 λεπτά και 4.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νεβίλ.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώνεται αύριο (11/9) με τις τελευταίες τρεις ειδικές (Ελευθεροχώρι 1 & 2 και Ελάτια – Ρεγγίνι), συνολικού μήκους 45,06 χιλιομέτρων. Η ειδική Ελευθεροχώρι 2 είναι η τελευταία ειδική του αγώνα, η αποκαλούμενη και Power Stage, η οποία χαρίζει επιπλέον βαθμούς στους πέντε ταχύτερους οδηγούς (σ.σ. ο πρώτος παίρνει πέντε βαθμούς, ο δεύτερος τέσσερις κ.ο.κ.).
Η πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, μετά την ολοκλήρωση της σημερινής (10/9) ημέρας, έχει ως εξής:
1. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 3 ώρες 06:34.4
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
2. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) + 27.9
3. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) + 52.9
4. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) + 1:00.0
5. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Ford) + 2:40.1
6. Κρεγκ Μπριν (Ιρλανδία/Ford) + 3:47.2
7. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) + 4:41.2
8. Εμίλ Λίντχολμ (Φινλανδία/Skoda) + 5:58.4 –Κατηγορία WRC2–
9. Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία*/Skoda) + 6:43.0 –Κατηγορία WRC2–
10. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) + 7:27.8 –Κατηγορία WRC2–
Ειδήσεις σήμερα
Ελληνοτουρκικά: Ξεκάθαρο μήνυμα στην Τουρκία – «Από τον Έβρο δεν περνάει κανείς» [βίντεο]