Τη νέα χρονιά ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής και οι υπόλοιποι οδηγοί του πρωταθλήματος έχουν αρκετά ρεκόρ στο… στόχαστρό τους. Τα μεγαλύτερα από αυτά είναι τα εξής:
1. Περισσότεροι τίτλοι οδηγών
Τωρινό ρεκόρ: 7 (Μίκαελ Σουμάχερ, Λιούις Χάμιλτον)
Το μεγάλο ρεκόρ, στο οποίο στοχεύει τη νέα σεζόν ο Λιούις Χάμιλτον, είναι ο όγδοος τίτλος οδηγών στην καριέρα του, καθώς, εάν τα καταφέρει, ο Βρετανός θα καταρρίψει το ρεκόρ των επτά τίτλων του Μίκαελ Σουμάχερ, το οποίο ισοφάρισε πέρυσι. Στο παρελθόν ο 36χρονος είχε «σπάσει» τις κορυφαίες επιδόσεις του Γερμανού σε νίκες και pole position και το όγδοο πρωτάθλημα θα ενισχύσει το… στάτους του Χάμιλτον ως του στατιστικά κορυφαίου οδηγού όλων των εποχών στη Φόρμουλα Ένα. Το… μπόνους για τον Χάμιλτον, σε περίπτωση που στεφθεί και το 2021 παγκόσμιος πρωταθλητής, είναι ότι ισοφαρίσει το ρεκόρ των πέντε σερί τίτλων του Σουμάχερ (2000-2004), καθώς ο Βρετανός έχει… σαρώσει τα πρωταθλήματα από το 2017 και μετά.
2. Περισσότεροι διαδοχικοί τίτλοι για πάροχο κινητήρων
Τωρινό ρεκόρ: 7 (Ford, Mercedes)
Εάν κάποια από τις Williams, Aston Martin, McLaren ή (πιθανότατα) η Mercedes κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2021, θα καταρρίψει την κορυφαία επίδοση που σημείωσε η Ford το 1974, αυτή των επτά σερί τίτλων για κατασκευαστή κινητήρων. Αυτό το ρεκόρ ισοφάρισε πέρυσι η Mercedes. Στο μεταξύ, εφόσον η γερμανική ομάδα (και όχι κάποια από τις Williams, Aston Martin ή McLaren που θα «φορούν» το 2021 μονάδα ισχύος της Mercedes) καταφέρει να στεφθεί πρωταθλήτρια, τα «ασημένια βέλη» (σ.σ. μαύρα από πέρυσι) θα επεκτείνουν το δικό τους ρεκόρ των διαδοχικών τίτλων κατασκευαστών στους οκτώ.
3. Περισσότεροι γύροι στην πρωτοπορία
Τωρινό ρεκόρ: 5.111 (Μίκαελ Σουμάχερ)
Ο Λιούις Χάμιλτον χρειάζεται να βρεθεί στην πρωτοπορία για μόλις 13 γύρους μέσα στο 3021, προκειμένου να «σπάσει» ακόμη ένα από τα ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ, καθώς στη σπουδαία καριέρα του ο Γερμανός «έγραψε» 5.111 γύρους στην πρωτοπορία. Και, δεδομένου ότι ο Βρετανός ηγήθηκε στη διάρκεια της περυσινής σεζόν σε 613 γύρους, δεν αναμένεται να… ιδρώσει ιδιαίτερα για να καταρρίψει αυτό το ρεκόρ του «Σούμι»…
4. Μεγαλύτερο διάστημα ανάμεσα σε νίκες
Τωρινό ρεκόρ: 6 χρόνια, 6 μήνες και 28 ημέρες (Ρικάρντο Πατρέζε)
Αν υποτεθεί ότι το ατύχημα με το ποδήλατο που είχε ο Φερνάντο Αλόνσο δεν επηρεάσει την επιστροφή του στη Φόρμουλα Ένα, ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει την ευκαιρία να… κλέψει φέτος ένα ρεκόρ από τον Ρικάρντο Πατρέζε, μολονότι οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος του. Όπως έχουν τα πράγματα, η τελευταία νίκη του Αλόνσο σημειώθηκε στο ισπανικό γκραν πρι του 2013. Αυτό σημαίνει ότι εάν ο Ισπανός δει πρώτος την καρό σημαία στο εναρκτήριο γκραν πρι του 2021, στο Μπαχρέιν, θα σημειώσει νέο ρεκόρ για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ανάμεσα σε δύο νίκες, το οποίο θα είναι 7 χρόνια, 10 μήνες και 16 ημέρες. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός από το Οβιέδο θα καταρρίψει το ρεκόρ του Πατρέζε των 6 ετών, 6 μηνών και 28 ημερών που μεσολάβησαν από τις νίκες του στο γκραν πρι της Νότιας Αφρικής του 1983 και σε αυτό του Σαν Μαρίνο το 1990. Φυσικά, εννοείται ότι μια νίκη αργότερα μέσα στο 2021 θα διευρύνει χρονικά ακόμη περισσότερο το ενδεχόμενο ρεκόρ του Αλόνσο. Και, δεδομένου ότι πέρυσι ο Πιέρ Γκασλί της AlphaTauri και ο Σέρχιο Πέρες της Racing Point πανηγύρισαν τις «παρθενικές» νίκες τους στη Φόρμουλα Ένα, δεν είναι απίθανο να τα (ξανα)καταφέρει ο πολύπειρος Ισπανός.
5. Περισσότερα γκραν σλαμ και περισσότερα χατ τρικ
Τωρινό ρεκόρ (Grand Slams): 8 (Τζιμ Κλαρκ)
Τωρινό ρεκόρ (Χατ τρικ): 22 (Μίκαελ Σουμάχερ)
Άλλη μια κορυφαία επίδοση, στην οποία θα… στοχεύσει ο Λιούις Χάμιλτον μέσα στο 2021, είναι το 56 ετών ρεκόρ του Τζιμ Κλαρκ των οκτώ Grand Slams. Προκειμένου ένας οδηγός να πανηγυρίσει ένα Grand Slam, χρειάζεται να πάρει την pole position, τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο σε ένα γκραν πρι και, παράλληλα, να βρεθεί στην πρωτοπορία σε όλους τους γύρους του αγώνα. Αυτή τη στιγμή ο Χάμιλτον μετράει 6 Grand Slams, το τελευταίο από τα οποία σημείωσε το 2019 στο γκραν πρι του Αμπου Ντάμπι. Όμως, έχει πανηγυρίσει στο παρελθόν τρία μέσα σε μια χρονιά (2017), οπότε δεν είναι απίθανο να καταρρίψει το συγκεκριμένο ρεκόρ.
Στο μεταξύ, ο Χάμιλτον χρειάζεται πέντε χατ τρικ για να «σπάσει» το εν λόγω ρεκόρ των 22 του Μίκαελ Σουμάχερ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το χατ τρικ είναι λίγο πιο… εύκολο να επιτευχθεί σε σχέση με το Grand Slam, καθώς ο «κάτοχός» του χρειάζεται την pole position, τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο σε έναν αγώνα. Αυτή τη στιγμή ο Βρετανός μετράει 18 χατ τρικ, ενώ μέσα στο 2020 πέτυχε τρία, σε Ουγγαρία, Τοσκάνη και Πορτογαλία.
6. Η πιο… συνηθισμένη τριάδα του βάθρου
Τωρινό ρεκόρ: 14 (Λιούις Χάμιλτον – Νίκο Ρόσμπεργκ – Σεμπάστιαν Φέτελ)
Οι Λιούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και Μαξ Φερστάπεν ήταν ένα σύνηθες… θέαμα στο βάθρο των νικητών της Φόρμουλα Ένα μέσα στο 2020. Αυτός ο συνδυασμός, με τις διάφορες… παραλλαγές του, ανάλογα με την κατάταξη των τριών οδηγών, βρέθηκε πέρυσι οκτώ φορές στην πρώτη τριάδα ενός αγώνα. Συνολικά, οι Χάμιλτον, Μπότας και Φερστάπεν έχουν… μοιραστεί 13 βάθρα, όπερ σημαίνει ότι βρίσκονται δύο πίσω από την κατάρριψη του απόλυτου ρεκόρ των 14 βάθρων, το οποίο κατέχουν οι Χάμιλτον, Σεμπάστιαν Φέτελ και Νίκο Ρόσμπεργκ και το οποίο η συγκεκριμένη τριάδα σημείωσε το 2016, στο γκραν πρι του Αμπου Ντάμπι.
7. Περισσότερες νίκες χωρίς τίτλο
Τωρινό ρεκόρ: 16 (Στέρλινγκ Μος)
Φέτος υπάρχουν επίσης κάποια δυνητικά λιγότερο… επιθυμητά ρεκόρ στον ορίζοντα για τον Φερστάπεν και τον Μπότας. Αν υποτεθεί ότι κανείς από τους δύο οδηγούς δεν στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής το 2021, οι επτά νίκες για τον Φερστάπεν (ο οποίος έχει αυτή τη στιγμή 10 στην καριέρα του) ή οι οκτώ για τον Μπότας (ο οποίος έχει εννέα μέχρι σήμερα) θα τους δώσουν τη δυνατότητα να… οικειοποιηθούν το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες χωρίς τίτλο στη Φόρμουλα Ένα, το οποίο αυτή τη στιγμή κατέχει ο Σερ Στέρλινγκ Μος με 16. Και μπορεί να ακούγεται… παρατραβηγμένο ή απίθανο, αλλά ο Κίμι Ραϊκόνεν το 2005, ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2006 και ο Αλέν Προστ το 1984 και το 1988 πανηγύρισαν επτά νίκες, χωρίς να κατακτήσουν τελικά το «στέμμα» του πρωταθλητή, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε 10 νίκες το 2016, αλλά έχασε τον τίτλο από τον Νίκο Ρόσμπεργκ που είδε εννέα φορές πρώτος την καρό σημαία.
8. Περισσότερα βάθρα χωρίς τίτλο
Τωρινό ρεκόρ: 68 (Ρούμπενς Μπαρικέλο)
Άλλο ένα… ανεπιθύμητο ρεκόρ, το οποίο αφορά τον Βάλτερι Μπότας. Εάν ο Φινλανδός ανέβει το 2021 στο βάθρο των νικητών σε 13 γκραν πρι, χωρίς να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, θα καταρρίψει το ρεκόρ του Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο οποίος «έγραψε» στην καριέρα του 68 βάθρα χωρίς να κατακτήσει τον τίτλο. Αυτό δεν είναι απίθανο να συμβεί, καθώς δύο φορές στην καριέρα του ο Μπότας έχει πάρει τουλάχιστον 13 βάθρα σε μια σεζόν στη Φόρμουλα Ένα (σ.σ. το 2017 ήταν στην πρώτη τριάδα ενός γκραν πρι σε 13 αγώνες, ενώ το 2019 ανέβηκε στο βάθρο σε 15 γκραν πρι). Όμως, το βέβαιο είναι ότι ο οδηγός της Mercedes ελπίζει πως το 2021 θα κατακτήσει τον «παρθενικό» τίτλο στην καριέρα του, προκειμένου να… γλιτώσει από αυτό, αλλά και το προηγούμενο ρεκόρ…
9. Περισσότερες νίκες σε μια πίστα
Τωρινό ρεκόρ: 8 (Μίκαελ Σουμάχερ, Λιούις Χάμιλτον)
Το ουγγρικό γκραν πρι για το 2021 είναι αυτή τη στιγμή προγραμματισμένο να διεξαχθεί την 1η Αυγούστου και, εάν ο Λιούις Χάμιλτον πάρει τη νίκη, θα σημειώσει νέο ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μία πίστα, αφού θα έχει θριαμβεύσει για ένατη φορά στο Hungaroring. Αυτή τη στιγμή ο Βρετανός μοιράζεται το σχετικό ρεκόρ των οκτώ νικών με τον Μίκαελ Σουμάχερ, με τον Γερμανό να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην πίστα του Μανί-Κουρ στη Γαλλία.
10. Περισσότερες pole positions σε μια πίστα
Τωρινό ρεκόρ: 8 (Αϊρτον Σένα, Μίκαελ Σουμάχερ, Λιούις Χάμιλτον)
Άλλο ένα ρεκόρ που σχετίζεται με πίστες, το οποίο μπορεί να καταρρίψει φέτος ο Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει πάρει οκτώ φορές την πρώτη θέση στην εκκίνηση στην πίστα του Άλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη (μολονότι, περιέργως, έχει πανηγυρίσει μόλις δύο νίκες εκεί). Εάν ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής πάρει την ένατη pole position της καριέρας του στον αγώνα, ο οποίος φέτος θα διεξαχθεί τον Νοέμβριο, θα κάνει δικό του το ρεκόρ των οκτώ pole σε μια πίστα, το οποίο αυτή τη στιγμή μοιράζεται με δύο θρύλους της Φόρμουλα Ένα, τον Μίκαελ Σουμάχερ (σ.σ. στη Σουζούκα) και τον Αϊρτον Σένα (στην Ίμολα, όπου έχασε και τη ζωή του το 1994).
Aκολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Η ιστορία της εξέλιξης του λογότυπου της Nissan
Super League: Τρίτη σερί νίκη ο ΠΑΣ επί του Παναθηναϊκού σε διάστημα 17 ημερών!
Super League: «Όρθιος» και στο Περιστέρι ο Αστέρας Τρίπολης, 1-1 με τον Ατρόμητο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr