Στις 5 Φεβρουαρίου η Γιουνάιτεντ πανηγύριζε την πρόκριση στους «4» του Κυπέλλου Πρωταθλητριών καθώς στην ρεβάνς του 2-1, το ματς στο Βελιγράδι απέναντι τον Ερυθρό Αστέρα έληξε ισόπαλο 3-3.
Το ερχόμενο Σάββατο η ομάδα αντιμετώπιζε την Γουλβς, έναν από τους βασικούς αντιπάλους της στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.
Έτσι, προκειμένου να επιστρέψει όσο πιο σύντομα γινόταν στο Μάντσεστερ αποφασίστηκε την επομένη 6 Φεβρουαρίου να ταξιδέψει η αποστολή και μερικοί δημοσιογράφοι με ένα αεροσκάφος των βρετανικών αερογραμμών της BEA, ένα δικινητήριο τύπου Elizabeth.
Από το Βελιγράδι στο Μάντσεστερ η πτήση θα γινόταν με διακοπή κάποιων λεπτών στο Μόναχο για ανεφοδιασμό. Ο έφτασαν στο Μόναχο ο καιρός χάλασε, η ομίχλη ήταν έντονη και η χιονόπτωση ισχυρή.
«Μόλις άνοιξε η πόρτα του αεροπλάνου για να κατέβουμε, μέσα στην καμπίνα όρμησε ένας αέρας, τόσο παγωμένος, λες και προερχόταν από τις στέπες της Σιβηρίας», έχει αναφέρει ο δημοσιογράφος Φρανκ Τέιλορ, της εφημερίδας του Μάντσεστερ Chronicle.
Ο ανεφοδιασμός κράτησε 40 λεπτά και όταν η αποστολή επέστρεψε στο αεροπλάνο, οι τροχοί και τα φτερά του είχαν ήδη καλυφθεί από το χιόνι.
Στις 2:19 ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για απογείωση, όταν όμως το αεροπλάνο άρχισε να κινείται στο διάδρομο όλοι άκουσαν τον θόρυβο που έκαναν οι μηχανές. Οι πιλότοι σταμάτησαν το αεροσκάφος και διαπιστώθηκε υπερτροφοδοσία καυσίμων. Στις 2:34 έγινε η δεύτερη προσπάθεια απογείωσης, όμως σταμάτησε και πάλι λόγω του παράξενου θορύβου.
Ένας συνοδός λέει στο πλήρωμα να κατέβουν μέχρι να διορθωθεί το πρόβλημα που υπήρχε.
Στις 2:56 ο πύργος ελέγχου δίνει ξανά άδεια να απογειωθεί το αεροσκάφος και στις 3:02 τους τονίζει ότι έχουν μόνο δυο λεπτά για την απογείωση.
Το αεροπλάνο στη νέα του προσπάθεια να σηκωθεί, μέσα σε χιονοθύελλα, άρχιζε να χάνει ταχύτητα και να πλησιάζει τον φράχτη στο τέλος του διαδρόμου, με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε αυτόν και το δεξί του φτερό να γίνεται κομμάτια πάνω σε ένα σπίτι, το οποίο βρισκόταν μετά το τέλος του φράχτη και του αεροδρομίου και έπιασε αμέσως φωτιά.
Από θαύμα η γυναίκα με τα παιδιά της που ζούσαν εκεί βγήκαν έξω και δεν δεν έπαθαν τίποτα. Το αεροπλάνο έχοντας χάσει το ένα του φτερό, άρχιζε να στριφογυρίζει στο χιονισμένο έδαφος, πέφτοντας πάνω σε ένα δέντρο και στην συνέχεια σε ένα ξύλινο υπόστεγο. Στιγμιαία γίνεται μια τεράστια έκρηξη και τυλίγεται στις φλόγες . Το τέλος έφτασε.
Το μοιραίο δυστύχημα συνέβη στις 15:04 τοπική ώρα . Τα συνεργεία διάσωσης ανέσυραν νεκρούς επτά ποδοσφαιριστές (Τζεφ Μπεντ, Ρότζερ Μπερν, Έντι Κόλμαν, Μαρκ Τζόουνς, Ντέιβιντ Πεγκ, Τόμι Τέιλορ και Λίαμ Γουίλαν), επτά δημοσιογράφους, τέσσερα στελέχη της ομάδας, δύο μέλη του πληρώματος και δύο φιλάθλους. Ο Ντάνκαν Έντουαρντς, ο πιο σπουδαίος παίκτης της ομάδας, πέθανε λίγες ημέρες αργότερα από τα βαριά του τραύματα σε νοσοκομείο του Μονάχου.
Στο νοσοκομείο μεταφέρθηκε με πολύ βαριά τραύματα στο στήθος και ο προπονητής Ματ Μπάσμπι, με τους γιατρούς να μην του δίνουν πολλές πιθανότητες. Ωστόσο, ο ίδιος θα καταφέρει να βγει νικητής .
Οι έρευνες των γερμανικών αρχών, έθεσαν τον πιλότο Τζέιμς Θέιν, ως υπαίτιο, επειδή δεν ολοκλήρωσε τη διαδικασία αποπαγοποίησης των φτερών του αεροπλάνου. Η British Airways τον απέλυσε, αλλά μετά από δεκαετή δικαστική διαμάχη, δικαιώθηκε.
Οι Τσάρλτον, Βάιολετ, Μόργκανς, Φούλκς και Γκρεγκ συνέχισαν να αγωνίζονται στην Γιουνάιτεντ, η οποία προώθησε παιδιά από τις ακαδημίες στην πρώτη ομάδα και κατάφερε να φτάσει στον τελικό του Κυπέλλου Αγγλίας την ίδια χρονιά, όπου έχασε με 2-0 από την Μπόλτον. Στη συνείδηση του κόσμου όμως αυτοί ήταν οι νικητές
Η νέα ομάδα που έφτιαξε ο Ματ Μπάσμπι, μπόρεσε το 1967 να κατακτήσει το πρώτο Κύπελλο Πρωταθλητριών για την Αγγλία, συντρίβοντας την Μπενφίκα με 4-1.
Ειδήσεις