Αυτή την εβδομάδα οι διανομείς μάς έκαναν τη χάρη και κινήθηκαν με φειδώ στην ποσότητα των ταινιών που κάνουν πρεμιέρα. Η ισπανική «Ελιά» ξεχωρίζει χάρη στο πάντα επίκαιρο θέμα της, ενώ η Κέιτ Γουίνσλετ δεν περνά απαρατήρητη στη «Μοδίστρα», μια ταινία που ακροβατεί αρμονικά στην κωμωδία και το δράμα εκδίκησης.
Η ΕΛΙΑ ***
(EL OLIVO)
ΙΣΠΑΝΙΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΙΣΙΑΡ ΜΠΟΛΕΪΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΑΝΝΑ ΚΑΣΤΙΓΙΟ, ΧΑΒΙΕ ΓΚΟΥΤΙΕΡΕΖ
Η υπεραιωνόβια ελιά του παππού της Αλμα ξεριζώνεται για 30.000 ευρώ και μεταφέρεται στο αίθριο μιας εταιρίας στη Γερμανία. Το γεγονός θα ρίξει τον παππού στην κατάθλιψη και η Αλμα, η οποία έχει συνδέσει και αυτή μεγάλο μέρος της ζωής της με την ελιά, καταστρώνει μετά από χρόνια ένα σχέδιο για να την πάρει πίσω. Παρά την αντίδραση του πατέρα της, θα καταφέρει να ξαναδεί την ελιά στο νέο της περιβάλλον, αλλά εκεί θα συνειδητοποιήσει ότι ο αγώνας της είναι μάταιος.
Χωρίς περιττούς συναισθηματισμούς και με χιουμοριστικά ψήγματα για να ισορροπεί το εγχείρημα, η «Ελιά» είναι μια παθιασμένη καταγραφή της εποχής μας όπου η παράδοση, οι ρίζες, οι μνήμες, το παρελθόν σφαγιάζονται μισοτιμής με μηδαμινό ουσιαστικά αντίκρισμα. Η Μπολέιν καταθέτει βέβαια την πίστη της στη νέα γενιά, στα παιδιά που βρίσκονται ένα βήμα πριν εισέλθουν στην αδηφάγα αγορά εργασίας. Μοιράζεται την ελπίδα της ότι οι ρίζες και οι μνήμες δεν χάνονται ακόμη και όταν προελαύνει η μπουλντόζα που ισοπεδώνει με τη δαγκάνα της ό,τι βρει στο δρόμο της.
Σπουδαία δουλειά στην «Ελιά» έχει κάνει η πρωτοεμφανιζόμενη Αννα Καστίγιο στο ρόλο της Αλμα. Η ταινία είναι σχεδόν προσαρμοσμένη πάνω της και εκείνη ανταποκρίνεται με πάθος, αποφασιστικότητα και σπινθηροβόλο βλέμμα. Εχοντας προπάντων καλά βιωμένη μέσα της την έννοια της ρίζας και της συνέχειας των πραγμάτων. Εξαιρετικός ο Χαβιέ Γκουτιέρεζ, σε μια από τις πιο «γειωμένες» ερμηνείες της φετινής χρονιάς, ενώ δίπλα τους ο Μανουέλ Κουσάλα, στο ρόλο του παππού της Αλμα, είναι ιδανικός ως ο άνθρωπος της γης, που τα χέρια του έχουν σχηματισθεί από το χώμα και τη λάσπη.
Το εύστοχο σενάριο υπογράφει ο μόνιμος συνεργάτης του Κεν Λόουτς, Πολ Λάβερτι.
https://www.youtube.com/watch?v=HtyVkAHassQ
Η ΑΠΟΙΚΙΑ **
(COLONIA)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΦΛΟΡΙΑΝ ΓΚΑΛΕΝΜΠΕΡΓΚΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕΜΑ ΓΟΥΟΤΣΟΝ, ΝΤΑΝΙΕΛ ΜΠΡΙΛ
Ενας Γερμανός φοιτητής απάγεται από το καθεστώς Πινοσέτ που μόλις έχει καταλύσει τη δημοκρατία στη Χιλή και μετά τα βασανιστήρια οδηγείται σε μια απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Εκεί βρίσκεται αιχμάλωτος μιας θρησκευτικής οργάνωσης με πολύ αυστηρούς και απάνθρωπους κανόνες διαβίωσης. Η σύντροφός του, Λίνα, θα τον εντοπίσει και θα εισέλθει κι αυτή στην οργάνωση προκειμένου να τον απελευθερώσει.
Οσα αφηγείται η «Αποικία» βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα και με αυτή τη σκέψη στο μυαλό, το σοκ από όσα συμβαίνουν αποκτά άλλο βάρος. Ομως, όσο απωθητικά είναι τα βασανιστήρια και ο αυταρχικός τρόπος επιβολής της ζωής στην αποικία, άλλο τόσο απωθητική είναι η ίδια η ταινία στην οποία δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια δραματοποίησης των γεγονότων. Ολα μοιάζουν διεκπεραιωτικά και δεν αφήνουν κανένα σημάδι στο θεατή κι ας περιγράφουν τραγικά γεγονότα.
Η ΜΟΔΙΣΤΡΑ ***
(THE DRESSMAKER)
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΖΟΣΛΙΝ ΜΟΥΡΧΑΟΥΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΕΪΤ ΓΟΥΙΝΣΛΕΤ, ΤΖΟΥΝΤΙ ΝΤΕΪΒΙΣ
Η Τίλι, μια ταλαντούχα σχεδιάστρια ρούχων στη δεκαετία του ’50, επιστρέφει ένα βράδυ στη γενέτειρά της για να βρει τη μητέρα της μισότρελη και παρατημένη από φίλους και συγγενείς. Η ίδια δεν τρέφει και τα καλύτερα αισθήματα για τους κατοίκους του άγονου χωριού της, καθώς, όταν ήταν μικρή, την είχαν κατηγορήσει άδικα για το θάνατο ενός συμμαθητή της. Η προσπάθειά της να αποκαταστήσει την αλήθεια θα βρει σύμμαχο στο μοναδικό αυτόπτη μάρτυρα που όμως κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά, ενώ παράλληλα η γνωριμία της με τον Τέντι δεν θα έχει το αίσιο τέλος που και οι δυο θα ήθελαν.
Μια ενδιαφέρουσα ιστορία εκδίκησης αφηγείται εδώ η Τζόσλιν Μούρχαους και την τροφοδοτεί συνεχώς με κωμικά ως γκροτέσκα στοιχεία, αποφεύγοντας επιτυχώς να γίνει μονοσήμαντη και κενή περιεχομένου. Τα διάφορα επεισόδια με τα οποία διανθίζεται η πλοκή ενσωματώνονται πολύ ταιριαστά με το κυρίως θέμα της ιστορίας, ενώ η σκηνοθέτιδα φροντίζει να χτίσει επαρκείς χαρακτήρες γύρω από την κεντρική της ηρωίδα. Εκείνη με τη σειρά της κερδίζει με ευκολία την προσοχή μας, καθώς έχει κατακτήσει εδώ και χρόνια το εκτόπισμα μιας σταρ που γνωρίζει πώς να διαχειρισθεί τα εκφραστικά της μέσα.
Κάθε εμφάνισή της μπροστά στο φακό έλκει το ενδιαφέρον μας και ρίχνει άνετα τη σκιά της στους συμπρωταγωνιστές της, είτε είναι νεόκοποι γόηδες του Χόλιγουντ (Λίαμ Χέμσγουορθ) είτε εγνωσμένης αξίας ηθοποιοί όπως η Τζούντι Ντέιβις.
ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ
ΤΟΥ ΚΛΟΒΙΣ ΚΟΡΝΙΓΙΑΚ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΟΒΙΣ ΚΟΡΝΙΓΙΑΚ, ΜΕΛΑΝΙ ΜΠΕΡΝΙΕ
Από τη μια μεριά της μεσοτοιχίας ένας δημιουργός γρίφων, αφοσιωμένος στη δουλειά του, λιγομίλητος και μισάνθρωπος, ο οποίος δεν μπορεί να δουλέψει παρά μόνο με απόλυτη ηρεμία. Από την άλλη μεριά, μια νεαρή πιανίστρια η οποία μόλις έχει εγκατασταθεί στο καινούργιο της διαμέρισμα. Προετοιμάζεται για ένα σημαντικό διαγωνισμό και πρέπει να κάνει πολλές πρόβες. Ανάμεσά τους μια λεπτή μεσοτοιχία που δημιουργεί μια υποχρεωτική, ηχητική και τυφλή συγκατοίκηση. Επειτα από πολλές προσπάθειες να βλάψει ο ένας τον άλλον, θα συμφωνήσουν για το ποιες ώρες θα χρησιμοποιούν τον ηχητικό τους χώρο.
ΧΕΛΩΝΟΝΙΝΤΖΑΚΙΑ ΙΙ
ΤΟΥ ΝΤΕΪΒ ΓΚΡΙΝ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΓΚΑΝ ΦΟΞ, ΠΙΤ ΠΛΟΖΕΚ
Ο Σενσέι Σρέντερ πραγματοποιεί μια ασύλληπτη απόδραση κατά τη μεταφορά του σε νέα φυλακή υψίστης ασφαλείας. Μια πύλη ανοίγει και ο διαβόητος κακοποιός μεταφέρεται σε άλλη διάσταση και σύντομα επιστρέφει με το πιο δαιμόνιο σχέδιο κατάκτησης της πόλης. Συνεργάτης του ο Κρανγκ, ένα εξωγήινο, υπερ-φιλόδοξο πλάσμα και τσιράκια του δύο μικροαπατεώνες που γρήγορα μεταμορφώνονται σε μεταλλαγμένα ζώα. Τα Χελωνονιντζάκια με τις ιδιαίτερες προσωπικότητες θα συνεργαστούν για μία ακόμη φορά με τη σέξι δημοσιογράφο Εϊπριλ, το διάσημο πια εικονολήπτη Βερν Φένγουικ και έναν απρόσμενο νέο φίλο, τον Κέισι Τζόουνς, τον τιμωρό με τη μάσκα του χόκεϊ, προκειμένου να σώσουν την πόλη και να αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ