Η κατηγορία, μάλιστα, που συγκεντρώνει συνήθως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αυτή του Όσκαρ καλύτερης ταινίας, περιλαμβάνει τα αναμενόμενα φιλμ, εκτός από μία μικρή έκπληξη. Εκτός διεκδίκησης είναι το «Being the Ricardos» για τη ζωή της τηλεοπτικής κωμικού Λουσίλ Μπολ με τη Νικόλ Κίντμαν, τη θέση του οποίου πήρε το τρίωρο «Drive my car» του Ιάπωνα Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, ταινία με μεγάλη υποστήριξη στην προοσκαρική κούρσα.
Περιττό να πούμε ότι «Η εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον είναι το μεγάλο φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Απέσπασε δώδεκα υποψηφιότητες συνολικά, με την Τζέιν Κάμπιον να είναι η μόνη γυναίκα πλέον με δύο υποψηφιότητες για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, ενώ η ίδια διεκδικεί και το Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου.
Επιπλέον, τέσσερις πρωταγωνιστές του είναι υποψήφιοι για τα ερμηνευτικά Όσκαρ , ο Τζόνι Γκρίνγουντ των Radiohead είναι για δεύτερη φορά υποψήφιος για το Όσκαρ μουσικής και η ταινία είναι μέσα στη διεκδίκηση των βραβείων μοντάζ, ήχου, φωτογραφίας και καλλιτεχνικής διεύθυνσης.
Το «Belfast» του Κένεθ Μπράνα και το «West side story» απειλούν, αν πιστέψουμε τις στοιχηματικές εταιρίες, αλλά φαντάζει δύσκολο αυτήν τη στιγμή να χαθεί το Όσκαρ από την ταινία του Netflix, που εδώ και καιρό φαινόταν ότι είναι το μεγάλο φαβορί. Το «Dune» με δέκα υποψηφιότητες ακολουθεί σε δυναμική, αλλά και εδώ είναι δύσκολη η περίπτωση, όταν, μάλιστα, ο δημιουργός του, Ντενί Βιλνέβ, έμεινε εκτός διεκδίκησης του Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας. Ο Μπεν Αφλεκ, βέβαια, το είχε καταφέρει το 2013 με το «Argo», αλλά αυτή είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.
Ας δούμε όμως τις υποψήφιες ταινίες μία προς μία.
«Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιν Κάμπιον
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Τζέσι Πλίμονς, Κίρστεν Ντανστ, Κόντι Σμιτ- ΜακΦι
Ταμίλα Κουλίεβα στο ΤΥΠΟΣ TV: «Ολα μου ήρθαν γενναιόδωρα στην καριέρα μου»
» Υπόθεση: Ενας ραντσέρης στη Μοντάνα του 1925 παντρεύεται μια χήρα, η οποία έχει ένα αγόρι που σπουδάζει. Ο αδελφός του όμως δεν φαίνεται να εγκρίνει ιδιαίτερα αυτόν τον γάμο και φροντίζει να κάνει την καθημερινότητα της νύφης του πιο δύσκολη απ’ ό,τι ήδη είναι. Ομως, το δέσιμό του με τον γιο της είναι αναπόφευκτο.
» Ετυμηγορία: Είναι το μεγάλο φαβορί και η επικράτησή του δεν θα προκαλέσει έκπληξη σε κανέναν. Αντιθέτως, φαίνεται ότι, αν το χάσει, θα είναι μεγάλη ανατροπή.
«BELFAST»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κένεθ Μπράνα
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τζέιμι Ντόρναν, Κατρίνα Μπάλφι, Τζούντι Ντεντς
» Υπόθεση: Στο Μπέλφαστ, στα τέλη της δεκαετίας του ’60, οι προτεστάντες είναι στα οδοφράγματα με τους καθολικούς και στη μέση είναι η γειτονιά του πιτσιρικά Μπάντι, ο οποίος συνεχίζει να θέλει να περνάει τον καιρό του με τους φίλους του, τον παππού και τη γιαγιά του, να αναζητά την αγκαλιά του πατέρα του, ο οποίος λείπει συνήθως για δουλειές, και να ψάχνει μία ευκαιρία να προσεγγίσει την όμορφη συμμαθήτριά του.
» Ετυμηγορία: Η ταινία αρέσει πολύ, ιδιαίτερα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και απέσπασε επτά υποψηφιότητες, οι οποίες τιμούν με έναν τρόπο τον δημιουργό της, Κένεθ Μπράνα. Εχει τα φόντα να πάρει κάποια βραβεία, αλλά δεν είναι και η «μεγάλη» ταινία που θα θυμόμαστε από αυτήν τη χρονιά.
«WEST SIDE STORY»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Σπίλμπεργκ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ανσελ Εγκορτ, Αριάνα Ντε Μπόσι, Ρέιτσελ Ζίγκλερ
» Υπόθεση: Το ριμέικ του κορυφαίου μιούζικαλ όπου δύο αντίπαλες συμμορίες στη Νέα Υόρκη συγκρούονται για την τελική επικράτηση στους δρόμους. Στο επίκεντρο ο έρωτας δύο νέων από «αντίπαλα στρατόπεδα».
» Ετυμηγορία: Μεγάλο ρίσκο το συγκεκριμένο ριμέικ, αλλά, αν έχεις το διαμέτρημα του Σπίλμπεργκ, το τολμάς. Το αποτέλεσμα όμως δεν δικαίωσε τον μεγάλο σκηνοθέτη, καθώς η κατασκευή της ταινίας ήταν άψογη, αλλά η καρδιά της απουσιάζει.
«DUNE»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντενί Βιλνέβ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τιμοτέ Σαλαμέ, Όσκαρ Αϊζακ, Τζος Μπρολίν
» Υπόθεση: Στο πολύ μακρινό μέλλον, ο νεαρός Πολ Ατρείδης είναι ο εκλεκτός που προορίζεται μια μέρα να διαδεχθεί τον πατέρα του στον θρόνο του Οίκου των Ατρειδών.
» Ετυμηγορία: Ο Ντενί Βιλνέβ υπέγραψε μεγάλη ταινία, ένα μπλοκμπάστερ που δεν αρκείται στο θαύμα των ψηφιακών εφέ, αλλά έχει ως πρώτα συστατικά του τη σκόνη της ερήμου και τον θολό ορίζοντα από τις ανεμοθύελλες. Θα έπρεπε να τιμηθεί με υποψηφιότητα για το Όσκαρ σκηνοθεσίας. Αυτό δεν έγινε, οπότε οι πιθανότητες του «Dune» να πάρει το μεγάλο βραβείο μειώθηκαν αισθητά.
«DRIVE MY CAR»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ριουσούκε Χαμαγκούτσι
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Χιντετόσι Νισιτζίμα, Τόκο Μιούρα
» Υπόθεση: Ο θεατρικός σκηνοθέτης Γιουσούκε Καφούκου μένει χήρος και δύο χρόνια αργότερα αποδέχεται να σκηνοθετήσει τον «Θείο Βάνια» στη Χιροσίμα. Εκεί θα αναπτύξει μια «εξομολογητική» σχέση με τη νεαρή οδηγό που του έχει παράσχει το θέατρο για τις μετακινήσεις του.
» Ετυμηγορία: Το «Drive my car» πιθανότατα θα αποσπάσει το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας, αλλά δύσκολα κάτι ακόμα από τις άλλες τρεις κατηγορίες (καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, διασκευασμένο σενάριο) στις οποίες είναι υποψήφιο. Αρέσει όμως και αυτή η ταινία πολύ, οπότε τίποτα δεν είναι απίθανο. Θυμηθείτε και τη σαρωτική νίκη των «Παράσιτων» πριν από δύο χρόνια.
«ΠΙΤΣΑ ΓΛΥΚΟΡΙΖΑ»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Τόμας Αντερσον
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Αλάνα Χάιμ, Κούπερ Χόφμαν
» Υπόθεση: Στο Σαν Φερνάντο της δεκαετίας του ’70, ο 15χρονος Γκάρι φλερτάρει με την 25χρονη Αλάνα και παρόλο που εκείνη «μπλοκάρει» με τη διαφορά ηλικίας, η σχέση που θα αναπτύξουν με το πέρασμα των χρόνων θα περάσει από πολλές διακυμάνσεις, με διαρκώς παρούσα την ερωτική υποψία.
» Ετυμηγορία: Η πιο προσβάσιμη, ίσως, ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον δεν είναι και η καλύτερή του και η Ακαδημία δείχνει να τον προτιμά στις πιο εγκεφαλικές απόπειρές του.
«ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΨΥΧΩΝ»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Μπράντλεϊ Κούπερ, Κέιτ Μπλάνσετ
» Υπόθεση: Ο τυχοδιώκτης Στάντον μαθαίνει τα μυστικά των μέντιουμ σε ένα τσίρκο που ακολουθεί και προσπαθεί να κάνει τη μεγάλη αρπαχτή στη Νέα Υόρκη εξαπατώντας έναν μεγαλοεπιχειρηματία σε συνεργασία με μια ψυχίατρο που ξέρει πολλά από τα μυστικά των πελατών της.
» Ετυμηγορία: Ο Ντελ Τόρο δοκιμάζει τις δυνάμεις του στο φιλμ νουάρ, κερδίζει τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ , αλλά στο box office ατύχησε. Ο ίδιος δεν είναι καν υποψήφιος για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, ενώ οι τρεις από τις τέσσερις υποψηφιότητες αφορούν σε τεχνικά βραβεία.
«ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ανταμ Μακ Κέι
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τζένιφερ Λόρενς
» Υπόθεση: Δύο επιστήμονες διαπιστώνουν ότι ένας κομήτης θα συγκρουστεί άμεσα με τη Γη, αλλά στην προσπάθειά τους να ενημερώσουν τον Λευκό Οίκο και τα ΜΜΕ αντιμετωπίζονται χωρίς τη σοβαρότητα που ορίζουν οι περιστάσεις.
» Ετυμηγορία: Η πολυσυζητημένη ταινία είναι η δεύτερη υποψηφιότητα του Netflix στη συγκεκριμένη κατηγορία μετά την «Εξουσία του σκύλου». Οι γνώμες κοινού και κριτικών διχάστηκαν και το μαύρο, σατιρικό της χιούμορ είναι μάλλον πιο «ντιρέκτ» από όσο θα επιθυμούσαν τα μέλη της Ακαδημίας.
«CODA»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σιάν Χέντερ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Εμίλια Τζόουνς, Τρόι Κότσουρ
» Υπόθεση: Η κόρη της κωφάλαλης οικογένειας των Ρόσι θα προσπαθήσει να κυνηγήσει το όνειρό της να ασχοληθεί με το τραγούδι αφήνοντας πίσω την αγαπημένη της οικογένεια.
» Ετυμηγορία: Τρεις υποψηφιότητες για το ριμέικ του γαλλικού «Οικογένεια Μπελιέ», αλλά θα είναι θαύμα αν κατακτήσει το Οσκαρ καλύτερης ταινίας. Εχει τα φόντα για κάτι μεγάλο, αλλά πολλές από τις συνυποψήφιες ταινίες της την ξεπερνούν σε εκτόπισμα.
«Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ»
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Γουίλ Σμιθ, Ανζανου Ελις
» Υπόθεση: Εξοπλισμένος με ένα ξεκάθαρο όραμα και ένα παράτολμο σχέδιο 78 σελίδων, ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς είναι αποφασισμένος να γράψει ιστορία μαζί με τις κόρες του, Βένους και Σερένα. Με σκληρές προπονήσεις στα εγκαταλελειμμένα γήπεδα τένις της Καλιφόρνια, τα δύο κορίτσια αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα εμπόδια και ξεπερνούν κάθε προσδοκία.
» Ετυμηγορία: Tο πρωταγωνιστικό δίδυμο φαίνεται πως κουβαλά την ταινία στους ώμους του στην προοσκαρική κούρσα και το αποτέλεσμα είναι έξι υποψηφιότητες. Η «Μέθοδος των Γουίλιαμς» είναι κάτι παραπάνω από ένα αθλητικό δράμα και σίγουρα ξεπερνά τα κλισέ του είδους. Θα κάνει πρεμιέρα στη χώρα μας στις 17 Φεβρουαρίου.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Η άμυνα της χώρας είναι ο υπέρτατος σκοπός για τη Νέα Δημοκρατία
- Συντάξεις: Αυτοί είναι οι πίνακες με τις προσαυξήσεις και τα αναδρομικά για συνταξιούχους με δύο (παράλληλα) Tαμεία
- Κυψέλη – Σοκαριστικές απολογίες: «Δεν ήθελα να ξέρω», είπε η μητέρα του δολοφονημένου μικρού Αντρέα
- Πρωτοφανής δήλωση από τον Γιώργο Τσίπρα στη Βουλή: Η άμυνα της χώρας δεν είναι αυτοσκοπός!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr