Θα μπορούσες να τον αποκαλέσεις και «φαινόμενο». Ο Μιχάλης Ρακιντζής είναι ένας καλλιτέχνης που, αν και έχει στο ενεργητικό του 16 χρυσούς και πλατινένιους δίσκους, δεν στάθηκε ποτέ στη μεγάλη του επιτυχία, ούτε και εγκλωβίστηκε σε πολιτικά παιχνίδια.
Συνέντευξη στον Κώστας Χρήστου
Αποτελεί μέχρι και σήμερα, έναν από τους πιο ολοκληρωμένους καλλιτέχνες που έχει να παρουσιάσει το ελληνικό πεντάγραμμο, με μελωδίες που μας «ανέθρεψαν» και με συνεργασίες που έφτασαν μέχρι την Μπόνι Τάιλερ και τον Ίαν Γκίλαν.
Ο Μιχάλης Ρακιντζής μίλησε στον Ελεύθερο Τύπο, σχολιάζοντας την πορεία του στη μουσική βιομηχανία αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα σήμερα.
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που τα τραγούδια σου μπήκαν για πρώτη φορα στις ζωές μας. Ποιο είναι το συναίσθημα του να βλέπεις ότι ο κόσμος σε ακούει μέχρι σήμερα;
Μόνο πολύ όμορφα συναισθήματα μπορεί να έχει ένας καλλιτέχνης όταν διαπιστώνει ότι τα δικά του συναισθήματα, διάθεση δημιουργικότητας αποτελούν σημείο αναφοράς και για τόσους πολλούς άλλους. Γι’αυτό πολύ συχνά επαναλαμβάνομαι λέγοντας ότι ο καλλιτέχνης με τον κόσμο που εμπιστεύεται και αγαπά τη μουσική του, είναι συγγενικές ψυχές. Είναι σημαντικό όταν ο χρόνος αδυνατεί να φθείρει αυτή τη σχέση .
Ποιο πιστεύεις ότι είναι αυτό το στοιχείο που κάνει τον κόσμο να σε αγαπάει μέχρι σήμερα;
Νομίζω η ειλικρίνεια μου και η διάφανη διάθεσή μου να μην υπάρχει τίποτα επιτηδευμένο στους στίχους μου. Ποτέ δεν έγραψα ένα κομμάτι με πρόθεση να γίνει επιτυχία, για την ακρίβεια η πρόθεσή μου ήταν πάντα απλώς να ειμαι εξομολογητικός και να επεξεργάζομαι τα συναισθήματά μου μέσα απο τα τραγούδια μου. Νομίζω ότι απλά με προσπέρασε η ειλικρίνειά μου.
Όταν ξεκινούσες για πρώτη φορά με τους Scraptown την δεκαετία του 80, περίμενες ποτέ ότι θα φτάσεις τόσο ψηλά;
Η διάθεση που είχαν οι μουσικοί τη δεκαετία του 80 ήταν να παράγουν καλή μουσική. Οι περισσότεροι,ευτυχώς, δεν έπεσαν θύματα του «φαίνεσθαι» αλλά του «είναι» και γι’αυτό και εκείνα τα χρόνια παρήχθησαν τα καλύτερα μουσικά κομμάτια όλων των εποχών παγκοσμίως.Οι μουσικοί είχαν ανταγωνισμό για το ποιος θα γράψει το καλύτερο κομμάτι και όχι για το πιο χρώμα βαφή θα προσθέσει λίγο στο image τους. Δεν απαξιώ σαφώς την ανάγκη των ανθρώπων να διαχειρίζονται την εικόνα τους αλλά όταν αυτό αποτελεί αυτοσκοπό , μόνο αμφίβολα αποτελέσματα μπορεί να έχει. Ως εκ τούτου, δεν περίμενα ότι αργότερα η ζωή θα με δικαίωνε.Έγραφα μουσική γιατί είχα πάντα μια άδολη σχέση με τη μουσική.
Είχα διαβάσει σε ένα κείμενο ότι ήσουν από τους πρώτους Έλληνες καλλιτέχνες που χρησιμοποίησε υπολογιστή για να κάνει σύνθεση. Αληθεύει;
Αληθεύει,αν και είναι λίγο παρεξηγημένος ο όρος «συνθέτει με υπολογιστή». Νομίζει κανείς ότι εσύ δεν κάνεις τίποτα και τα κάνει όλα ο υπολογιστής! Μα δεν είναι έτσι. Ο υπολογιστής είναι το μέσο για να βάλει σε μια τάξη όλες τις ιδέες σου.
Έχεις πραγματοποιήσει εκατοντάδες συναυλίες μέχρι σήμερα. Υπάρχει κάποια που ξεχώρισες και θα θυμάσαι για πάντα;
Η κάθε μια συναυλία είναι διαφορετική άπω τη άλλη και απο όλες έχω και θυμηθώ και μια ευχάριστη ανάμνηση.
Είσαι ένας άνθρωπος που έχει κυκλοφορήσει αγγλόφωνους δίσκους και έχει στο δυναμικό του συνεργασίες με Μπόνι Τάιλερ και Ίαν Γκίλαν. Πώς και δεν έμεινες μόνιμα στο εξωτερικό να κυνηγήσεις εκεί την δισκογραφική επιτυχία;
Καμία επιτυχία δεν μπορεί να γίνει μέσω αλληλογραφίας.Εκείνη την εποχή είχε ήδη αρχίσει να αποδίδει καρπούς η προσπάθειά μου και σαφώς κανείς δεν μπορεί να πάρει μια τόσο δύσκολη απόφαση. Αυτό έπρεπε να γίνει όσο διέμενα στην Αγγλία για τις σπουδές μου. Δεν έχω όμως κανένα παράπονο απο τα όμορφα που μου επιφύλασσε η ζωή. Οι συνεργασίες που ανέφερες είναι ένα απο αυτά.
Είσαι πλέον σπό τους «παλιούς» του ελληνικού πενταγράμμου. Είσαι ευχαριστημένος με το επίπεδο της ελληνικής μουσικής σήμερα;
Θα γίνω πολύ γκρινιάρης αν σου πω ότι δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος; Δεν βλέπω πουθενά τη διάθεση της διαφορετικότητας, είναι όλα τόσο αναμενόμενα, τόσο πολύ ίδια…
Πιστεύεις ότι υπάρχει ελπίδα για να ζωντανέψει ξανά η δισκογραφία; Βιώσαμε περιόδους που το cd είχε φτάσει τα 20 ευρώ…
Στο εξωτερικό η δισκογραφία παραμένει ακόμα ζωντανή. Μήπως θα έπρεπε να αναρωτηθούμε γιατί δεν ισχύει το ίδιο και εδώ; Χρειάζεται στροφή 180 μοιρών επειγόντως, για αρχή.
Έχουν περάσει 14 χρόνια από την εμφάνιση σου στην Eurovision. Αν μπορούσες να γυρίσεις τον χρόνο πίσω, θα πήγαινες ξανά στον διαγωνισμό;
Με τις υποθετικές ερωτήσεις δεν τα πάω πολύ καλά. Αν με ρωτάς αν θα ήθελα να αλλάξω το route της ιστορίας , αρκεί να σου πω ότι το SAGAPO στις συναυλίες μου τείνει να ξεπεράσει και άλλα πολύ αγαπημένα κομμάτια. Εξαρτάται λοιπόν απο πια οπτική ματιά το βλέπει κανείς.
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι πετυχημένος μουσικός στην Ελλάδα του 2016;
Πάντα υπάρχει χώρος για τους πραγματικά ξεχωριστούς.
Μιχάλη βλέπεις τηλεόραση; Ενημερώνεσαι ή σε κουράζουν οι ειδήσεις;
Βλέπω αποκλειστικά και μόνο ειδήσεις.
Τι πιστεύεις ότι πήγε στραβά με αυτή τη χώρα και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε;
Έλλειψη αξιοκρατίας,έλλειψη σωστού προγραμματισμού, έλλειψη διορατικότητας,έλλειψη προσόντων,έλλειψη…,έλλειψη,,έλλειψη. Κάναμε focus στον μικρόκοσμό μας αγνοώντας τις εξελίξεις στον υπόλοιπο κόσμο σαν να μην αποτελούμε κομμάτι του. Και αυτό πήραμε. δεν είμαστε πια κομμάτι του.
Την Παρασκευή θα σε δούμε στον Άγιο Κοσμά. Τι άλλο θα δούμε από σένα στο άμεσο μέλλον; Κάποια νέα δισκογραφική δουλειά ίσως;
Οι άνθρωποι που έρχονται στις συναυλίες μου πάντα διαπιστώνουν ότι καμία δεν μοιάζει με την προηγούμενη. Τα κομμάτια όλα έχουν φτιαχτεί απο την αρχή,με μια dance διάθεση για το συγκεκριμένο καλοκαιρινό event. Όλες οι αγαπημένες μελωδίες θα είναι εκεί , αλλά με μια πιο φουτουριστική προσέγγιση. Είμαι σίγουρος ότι θα σας ξαφνιάσει ευχάριστα.Και ναι, είναι σε προετοιμασία η καινούργια μου δουλειά!
* Ο Μιχάλης Ρακιντζής θα βρίσκεται την Παρασκευή, 3 Ιουνίου, στον Άγιο Κοσμά (Λ. Ποσειδώνος) στο GALAZIO CLUB, για μία μοναδική καλοκαιρινή συναυλία με αγαπημένες επιτυχίες.
ΓΑΛΑΖΙΟ:
Λ.ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ / ΕΛΛΗΝΙΚΟ
2η ΣΤΑΣΗ ΤΡΑΜ “ΑΓ.ΚΟΣΜΑΣ”
ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΚΑΡΤ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 210 8224134