Οι ερωτικές σκηνές φέρνουν τους ηθοποιούς στη θέση του αδύναμου και μπορούν να γίνουν -και έχουν γίνει στο παρελθόν- βορά στα χέρια σκηνοθετών που έχουν την εξουσία στα χέρια τους», λέει η σκηνοθέτις Φιλίπα Λόουθορπ, που σκηνοθέτησε τη Νάιτλι στην τελευταία της ταινία με τίτλο «Misbehaviour». Από την άλλη πλευρά, η καταγγελία της Εβαν Ρέιτσελ Γουντ για τον Μέριλιν Μάνσον, με τον οποίο διατηρούσε σχέση για λίγα χρόνια, από το 2007, όταν εκείνη ήταν 19 ετών κι εκείνος 38, προκάλεσε την ίδια στιγμή μεγάλες αντιδράσεις. Παρά τη διάψευση από τον ίδιο, η δισκογραφική του εταιρία δήλωσε ότι σταματά την προώθηση των δίσκων του, ενώ ακόμα πέντε γυναίκες βρήκαν το θάρρος να επιβεβαιώσουν τη Γουντ και να μιλήσουν δημόσια για όσα αυτές πέρασαν μαζί του. Απειλές, εκβιασμοί, ψυχολογική και σωματική βία, βιασμός ήταν μερικά μόνο από τα μέσα που, σύμφωνα με τη Γουντ, ο Μάνσον χρησιμοποιούσε για να έχει θέση ισχύος στη σχέση τους.
Δεν είναι τυχαίο που η Κίρα Νάιτλι είναι εκείνη που δηλώνει δημόσια την άρνησή της να συνεργαστεί με άνδρες σκηνοθέτες σε ερωτικές σκηνές.
Πίσω στο 2007, όταν γύριζε την «Εξιλέωση», η ίδια είχε πει ότι ο σκηνοθέτης Τζο Ράιτ, που έδινε κατευθύνσεις για μια ερωτική σκηνή με τον συμπρωταγωνιστή της, Τζέιμς ΜακΑβόι, φώναζε προσβλητικές ατάκες προς εκείνη, δήθεν για να δώσει περισσότερη αληθοφάνεια στη σκηνή. «Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί σήμερα. Θα είχαμε από πριν χορογραφήσει τη σκηνή με κάθε λεπτομέρεια έτσι, ώστε ο ηθοποιός να μην έχει καμιά απορία για το τι πρέπει να κάνει. Θα είχαμε από πριν συζητήσει με τους συμμετέχοντες ηθοποιούς τις λεπτομέρειες της σκηνής για να νιώθουν άνετα και ασφαλείς», λέει στον «Guardian» η Βανέσα Κόφι, που η δουλειά της έχει τίτλο «intimacy coordinator» και αποτελεί τον ενδιάμεσο του σκηνοθέτη με τους ηθοποιούς όταν το σενάριο απαιτεί ερωτική σκηνή. «Αρχικά, οι σκηνοθέτες δεν μας έβλεπαν με καλό μάτι, αλλά, όταν κατάλαβαν ότι είμαστε εκεί με σκοπό να συμβάλουμε στο να γυριστούν όμορφες ερωτικές σκηνές με τους ηθοποιούς να αισθάνονται τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, μας αποδέχθηκαν», προσθέτει η Βανέσα Κόφι.
Οταν η Σάρον Στόουν έκανε την πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο το 1984, τα πράγματα ασφαλώς ήταν πολύ διαφορετικά. Για τις ανάγκες της ταινίας «Αγεφύρωτες σχέσεις», εμφανίστηκε τόπλες και στο γύρισμα ακόμα θυμάται έναν συμπρωταγωνιστή της να φωνάζει προς όλο το συνεργείο: «Δεν μπορώ να δω το στήθος της». «Βέβαια», προσθέτει η Βανέσα Κόφι, «το τοξικό περιβάλλον στα γυρίσματα δεν οφείλεται πάντα σε άνδρες» και μας θυμίζει την αποχώρηση της πρωταγωνίστριας Ρουθ Ουίλσον, το 2018, από την τηλεοπτική σειρά «The affair» με σκηνοθέτιδα τη Σάρα Τριμ.
Ο λόγος της αποχώρησης ήταν οι συνεχείς γυμνές σκηνές που η Ουίλσον έπρεπε, λόγω σεναρίου, να γυρίσει, αλλά και τα απρεπέστατα σχόλια της σκηνοθέτιδος προς τις γυναίκες ηθοποιούς της σειράς «που θύμιζαν κουβέντες που θα έβγαιναν από το στόμα ενός άνδρα σκηνοθέτη τη δεκαετία του ’50». Η Ουίλσον είχε εκφράσει νωρίτερα την ανησυχία της για τα γεγονότα και τη χαρακτήρισαν «δύσκολη»…
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr