«Το Adagio είναι ένας κύκλος για τη δύναμη της μουσικής που μας βάζει σε μία διαδικασία ψυχικής αναζήτησης» ανέφερε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Θανάσης Αποστολόπουλος. «Η προσπάθεια, φέτος, πέρα από τις μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα, ήταν να κάνουμε μία δήλωση ? όσο μπορεί η τέχνη να κάνει δηλώσεις – γύρω από το δράμα των προσφύγων» πρόσθεσε.
Το πασχαλινό οδοιπορικό στους δρόμους του Θείου αλλά και του ανθρώπινου Πάθους, αρχίζει με τη «Μνήμη» και το σύνολο παλαιάς μουσικής Ex Silentio (23/4) – μια συναυλία με έργα συνθετών της Διασποράς, που δημιούργησαν σε ξένους τόπους. Επόμενος σταθμός (24/4), η «Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν» του Μίκη Θεοδωράκη (μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων: Δημήτρης Μαραμής), ένας φόρος τιμής του μεγάλου συνθέτη σε όσους μαρτύρησαν στο διαβόητο ναζιστικό στρατόπεδο εξόντωσης. Η Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου ερμηνεύει «Μαουτχάουζεν» αλλά και τη «Ραψωδία για βαρύτονο και ορχήστρα εγχόρδων» (σολίστ: Τάσος Αποστόλου, συμμετέχει η Χορωδία Αρμονία Ατενέα) καθώς και την «Κασσιανή».