THE ANGRY BIRDS: Η ΤΑΙΝΙΑ ***
(THE ANGRY BIRDS MOVIE)
ΗΠΑ, 2016
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΛΕΪ ΚΕΪΤΙΣ, ΦΕΡΓΚΑΛ ΡΑΪΛΙ
Αφού έγιναν μανία στα smartphones όλου του κόσμου, τα Angry Birds εφορμούν τώρα στη μεγάλη οθόνη σε μια φανταχτερή παραγωγή γεμάτη χρώμα, ενέργεια και ζωντάνια. Κάπου στη μέση εμφανίζονται και εκατοντάδες πράσινα γουρούνια που με δόλο κλέβουν τα αβγά των πουλιών και τα μεταφέρουν στη δική τους Χώρα με σκοπό – τι άλλο; Να τα φάνε. Αυτό φυσικά δεν θα περάσει έτσι από τα πουλιά, που με αρχηγό το πιο τσαντισμένο από όλα, τον Ρεντ, ο οποίος προσπαθεί να παρακολουθεί με συνέπεια σεμινάρια διαχείρισης θυμού, θα κάνουν τα εντυπωσιακά και καταστροφικά τους άλματα στη Χώρα των γουρουνιών για να ανακτήσουν ό,τι τους ανήκει. Στο πλάι τους και ο μυθικός σούπερ αετός που, παρά την όχι και τόσο καλή φυσική του κατάσταση, θα βάλει το χεράκι του στην επιδρομή των πουλιών στα γουρούνια.
Αν και το «Angry Birds» δικαιώνει την προσμονή καθώς είναι από τα καλύτερα καρτούν της χρονιάς, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ότι το εγχείρημα πάσχει σεναριακά. Οι καλές ιδέες είναι μετρημένες στα δάχτυλα με αποτέλεσμα η ταινία να γυρίζει γύρω από τον εαυτό της και να πέφτει στη λούμπα της επανάληψης. Είναι ένα ψηφιακό θέαμα για όλη την οικογένεια αλλά κάποια στιγμή οι ενήλικες θα πιάσετε τον εαυτό σας να ρίχνει ματιές στο ρολόι καθώς η πλοκή δεν κρύβει εκπλήξεις. Οι χαρακτήρες είναι εύστοχα γραμμένοι και οι αντιδράσεις τους σε όσα συμβαίνουν χρωματίζουν όμορφα την προσπάθεια. Ομως το μεγαλύτερο βάρος έπεσε στον πρωταγωνιστή Ρεντ με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα πουλιά να μοιάζουν ανύπαρκτα στην εξέλιξη της ταινίας.
Πέρα από την έλλειψη καλών ιδεών, το «Angry Birds» είναι ένα πάρτι χρωμάτων και καλοδουλεμένων σκηνών που θα χαρίσει ξέγνοιαστες στιγμές στους μικρούς σινεφίλ και ίσως κάποιες στιγμές ταύτισης στους μεγαλύτερους.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ **
(CHRONIC)
ΜΕΞΙΚΟ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΙΣΕΛ ΦΡΑΝΚΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΙΜ ΡΟΘ, ΣΑΡΑ ΣΑΔΕΡΛΑΝΤ
Ενας αποκλειστικός νοσοκόμος δένεται περισσότερο από το συνηθισμένο με τους ασθενείς που φροντίζει κάνοντας ό,τι περνάει από το χέρι του για να τους εξυπηρετήσει αλλά και να ελαφρύνει τις τελευταίες τους μέρες στη ζωή. Από τα χέρια του περνούν μια φορέας του HIV που αργοσβήνει, ένας αρχιτέκτονας με εγκεφαλικό που αδυνατεί να εξυπηρετηθεί μόνος του, μια γυναίκα που κάνει χημειοθεραπείες αν και ξέρει ότι έχει σχεδόν χάσει τη μάχη. Σε όλους αυτούς ο Ντέιβιντ θα φερθεί με ευγένεια, θάρρος, επαγγελματισμό και συμπόνια κι ας κατηγορείται λανθασμένα από συγγενείς ασθενούς για σεξουαλική παρενόχληση. Παράλληλα, έχει να δώσει και τις δικές του, προσωπικές μάχες καθώς η οικογένειά του έχει διαλυθεί και ο ίδιος προσπαθεί να ενώσει τα κομμάτια μετά από χρόνια απουσίας.
Ο Τιμ Ροθ δίνει εδώ μια σπάνια, εσωτερική ερμηνεία σε πλήρη αντίθεση με εκείνη που επίσης απολαύσαμε στην τελευταία ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο, «Οι μισητοί οκτώ». Οχι ότι πέσαμε από τα σύννεφα, καθώς ο Βρετανός φέρει πάντα τη στόφα του καταρτισμένου ηθοποιού σε ό,τι κι αν κάνει, αλλά βλέποντάς τον απορείς για τους λόγους που δεν ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων πρωταγωνιστών από την υπογραφή των οποίων κρέμονται οι παραγωγοί.
Κατά τα άλλα, το «Chronic» βραβεύτηκε πέρυσι στις Κάννες για το σενάριό του αλλά και αυτό είναι άξιο απορίας.
ΜΙΚΡΑ
ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ **
ΤΟΥ ΑΤΟΜ ΕΓΚΟΓΙΑΝ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΠΛΑΜΕΡ, ΜΑΡΤΙΝ ΛΑΝΤΑΟΥ
Ενας ηλικιωμένος Εβραίος που επέζησε από το Αουσβιτς χάνει τη σύζυγό του και, όπως είχε υποσχεθεί στον φίλο του, θα μπει στην αναζήτηση του ναζί που είχε οδηγήσει στο θάνατο την οικογένειά του στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Τα συχνά κενά μνήμης που έχει δυσκολεύουν την αποστολή του. Καλογυρισμένο μεν αλλά χωρίς εκπλήξεις και εξάρσεις, το «Γράμμα από το παρελθόν» παίζει με το θέμα της ταυτότητας και δεν μπορεί να κάνει την ανατροπή ακόμη κι αν όλα στο τέλος αντιστρέφονται.
FREE TO RUN ***
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΠΙΕΡ ΜΟΡΑΘ
Επαρκής και εμπεριστατωμένη η καταγραφή του «κινήματος» του τζόκινγκ στους δρόμους από τη δύσκολη για τις γυναίκες δεκαετία του ‘60 έως την πλήρη εμπορευματοποίηση των ημερών μας. Με κεντρικά πρόσωπα και γεγονότα-σταθμούς στην πορεία του «φαινομένου», παίρνουμε μια καλή γεύση για το ιστορικό του αθλήματος. Οσοι πιστοί…
THIS IS NOT A COUP ***
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μπαίνει στο στόχαστρο καθώς η εκβιαστική της πολιτική έχει οδηγήσει συγκεκριμένες κυβερνήσεις στο καναβάτσο και τους λαούς συγκεκριμένων χωρών σε λιτότητα διαρκείας. Εκτός από τη δική μας περίπτωση, εξετάζονται επίσης εκείνες της Ιρλανδίας και της Κύπρου.
33.333: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ***
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΜΕΝΙΟΥ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Είναι μετρημένοι όσοι κατάφεραν να διαβάσουν την «Οδύσσεια» του Νίκου Καζαντζάκη παρόλο που το ογκώδες έργο του θεωρείται εφάμιλλο άλλων μεγάλων έργων της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας. Ο Μένιος Καραγιάννης φέρνει μπροστά στο φακό του μελετητές του έργου του κορυφαίου Κρητικού οι οποίοι, με εύληπτο τρόπο, μας μεταδίδουν τη σπίθα του μεγάλου συγγραφέα έτσι όπως ξεπηδά από το συγκεκριμένο βιβλίο.
ΤΟ ΜΕΣΑ ΦΩΣ
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΨΥΛΛΑΚΗ
Βραβευμένη ταινία με πρωταγωνιστή τον ιδρυτή του Μουσείου Λυχνοστάτης στη Χερσόνησο Κρήτης, Γιώργο Μαρκάκη, ο οποίος «μας ξεναγεί στην κιβωτό των αναμνήσεών του».
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ
ΤΟΥ ΜΑΤ ΜΠΡΑΟΥΝ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΤΕΒ ΠΑΤΕΛ, ΤΖΕΡΕΜΙ ΑΪΡΟΝΣ
Ενας ταλαντούχος στα μαθηματικά Ινδός καλείται στο κολέγιο του Κέμπριτζ από ένα διαπρεπή καθηγητή για να αποδείξει τις ικανότητές του.