Εχοντας ζήσει για αρκετά χρόνια στον πολιτισμό, ο Ταρζάν επιστρέφει αυτή τη βδομάδα δριμύτερος σε νέες, διαφορετικές περιπέτειες. Παράλληλα, ο Τομ Χανκς βρίσκεται στην έρημο να ψάχνει έναν άφαντο βασιλιά, ενώ η Γαλλίδα σκηνοθέτις Κατρίν Κορσινί φέρνει στη μεγάλη οθόνη τον έρωτα δύο γυναικών.
«Ο Θρύλος του Ταρζάν» ***
(«The Legend of Tarzan»)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Γέιτς
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Σάµιουελ Λ. Τζάκσον, Μάργκο
Ενας από τους πιο δημοφιλείς ήρωες των παιδικών µας χρόνων, ο Ταρζάν, που δημιουργήθηκε από τον αμερικανικό συγγραφέα Εντγκαρ Ράις Μπάροουζ, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη σε 3D περιπέτεια, 17 χρόνια μετά την ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney, που είχε κυκλοφορήσει το 1999. Τη σκηνοθεσία της ταινίας υπογράφει ο Ντέιβιντ Γέιτς, σκηνοθέτης των τελευταίων ταινιών του διάσημου μάγου «Χάρι Πότερ». Ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ταρζάν ενσαρκώνει ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, γνωστός και ως Ερικ από τη σειρά του HBO, «True Blood».
Στο πλευρό του την Τζέιν υποδύεται η σέξι Μάργκοτ Ρόμπι, την οποία γνωρίσαμε μέσα από την ταινία «Ο Λύκος της Wall Street», δίπλα στον Λεονάρντο ντι Κάπριο.
Στην ταινία πρωταγωνιστούν, επίσης, ο δις βραβευμένος με Οσκαρ, από τις ταινίες «Inglourious Basterds» και «Django Unchained» Κριστόφ Γουόλτζ. Και οι υποψήφιοι για Οσκαρ Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, γνωστός από τις ταινίες «Pulp Fiction» και «Captain America», ο Τζίμον Χούνσου («Blood Diamond», «Gladiator») και Τζον Χερτ («The Elephant Man», ταινίες «Harry Potter»).
Πάνε χρόνια από τότε που ο κάποτε γνωστός ως Ταρζάν άφησε πίσω του την αφρικανική ζούγκλα για την κοσμοπολίτικη ζωή του Τζον Κλέιτον Γ’, λόρδου του Γκέιστοουκ, µε την πολυαγαπημένη του σύζυγο Τζέιν στο πλευρό του. Οταν τον προσκαλούν να επιστρέψει στο Κονγκό, ως έφορος της κυβέρνησης, δεν γνωρίζει ότι είναι πιόνι σε μια σκοτεινή υπόθεση απληστίας και εκδίκησης, σχεδιασμένη από τον Βέλγο στρατηγό Λεόν Ροµ. Αυτοί όμως που κρύβονται πίσω από την τρομερή σκευωρία δεν έχουν ιδέα τι πρόκειται να επακολουθήσει. Η σκηνοθεσία είναι του Ντέιβιντ Γέιτς, σκηνοθέτη των τελευταίων τεσσάρων ταινιών «Χάρι Πότερ». Τελικά, όπως φαίνεται και από αυτή την ταινία, μερικοί ήρωες μπορούν να είναι διαχρονικοί, να νικούν το χρόνο και να εξακολουθούν να κερδίζουν και τις νεότερες γενιές.
ΕΝΑ ΟΛΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΣΙΛΙΑ **
(Α HOLOGRAM FOR THE KING)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΟΜ ΤΙΚΒΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ, ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΜΠΛΑΚ
Τι δουλειά έχει ο Τομ Χανκς στην έρημο να ψάχνει για WiFi, καλό ουίσκι και έναν άφαντο βασιλιά; Ο δημοφιλής ηθοποιός υποδύεται τον Αλαν Κλέι, που φτάνει στα Αραβικά Εμιράτα προκειμένου να κλείσει μια δουλειά με τους Aραβες και να σώσει με αυτόν τον τρόπο την επαγγελματική του υπόσταση που κινδυνεύει άμεσα. Ομως τα ραντεβού του συνεχώς αναβάλλονται, οι συνεργάτες του έχουν δεμένα χέρια χωρίς WiFi στην έρημο κι εκείνος μένει να ανακαλεί από το παρελθόν ευτυχισμένες στιγμές δίπλα στην κόρη του.
Οι προϋποθέσεις είναι με το μέρος του Τομ Τίκβερ, καθώς διαθέτει έναν ικανό πρωταγωνιστή, μεταφέρει τη δράση σε εξωτικά μέρη-μαγνήτη και έχει ως αφορμή έναν άνθρωπο σε κρίση υπό το βάρος της κατάρρευσης. Το αποτέλεσμα όμως δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, καθώς από την αφήγηση του Τίκβερ απουσιάζουν οι μεγάλες στιγμές που θα σε παρασύρουν στο εσωτερικό ταξίδι του ήρω;a του. Η πετυχημένη απόπειρα να «ανυψώσει» αισθητικά και συναισθηματικά το φινάλε δεν είναι αρκετή για να γείρει τη ζυγαριά υπέρ του.
Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ ***
(LA BELLE SAISON)
ΓΑΛΛΙΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΑΤΡΙΝ ΚΟΡΣΙΝΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΕΣΙΛ ΝΤΕ ΦΡΑΝΣ, ΙΖΙΑ ΙΓΚΕΛΙΝ
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 το γυναικείο κίνημα έχει φουντώσει και τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα του Παρισιού δονούνται από συνθήματα χειραφέτησης. Η Ντελφίν, που μεγάλωσε σε χωριό, καταφτάνει στην πρωτεύουσα προς αναζήτηση καλύτερης τύχης και γνωρίζει την Καρόλ. Παρά τους αρχικούς δισταγμούς της δεύτερης, τα δύο κορίτσια θα γίνουν ζευγάρι. Oταν όμως η Ντελφίν γυρίσει στο πατρικό της, η Καρόλ θα την ακολουθήσει κι εκεί θα διαπιστώσουν ότι οι κοινωνικές συμβάσεις είναι ισχυρότερες από την επιθυμία και τον έρωτα.
Η Κατρίν Κορσινί βάζει στο επίκεντρο δύο νέα κορίτσια, γεμάτα πάθος και αυθορμητισμό, που ζουν μια πολύ έντονη ερωτική σχέση, για να σχολιάσει ουσιαστικά το πώς ένα τέτοιο οικοδόμημα μπορεί να ραγίσει από το βάρος των συμβάσεων. Ενδιαμέσως μας δίνει με σαφήνεια το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται, τόσο στο Παρίσι, όπου οι μνήμες του Μάη του ’68 είναι πολύ έντονες, όσο και στην περιφέρεια, όπου ο αντίκτυπος από εκείνα τα γεγονότα μοιάζει να μην έφτασε ποτέ. Ακόμη και η Ντελφίν, που στην πρωτεύουσα διεκδικεί αυτό που θέλει, μπροστά στην οικογένεια και το «τι θα πει ο κόσμος» λυγίζει.
Η Κορσινί υπογράφει μια «μικρή» ταινία, αλλά δείχνει σαφέστατα ότι ξέρει πώς να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη πέντε-έξι καλές ιδέες που να δένονται αρμονικά και να έχουν αλληλουχία, ρυθμό και ουσία. Πολύ εύστοχο και το κάστινγκ, καθώς οι δύο πρωταγωνίστριες σωστά μοιάζουν με κορίτσια της διπλανής πόρτας και όχι σε αψεγάδιαστα μοντέλα επεξεργασμένα στο photoshop.
ΚΑΘΑΡΣΗ: ΕΤΟΣ ΕΚΛΟΓΩΝ **
ΤΟΥ ΤΖΕΪΜΣ ΝΤΕΜΟΝΑΚΟ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΡΑΝΚ ΓΚΡΙΛΟ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΜΙΤΣΕΛ
Οι ΗΠΑ κυβερνώνται από ψυχοπαθείς φασίστες που έχουν καθιερώσει μία νύχτα το χρόνο όπου οι πολίτες μπορούν να σκοτώνουν και να λεηλατούν χωρίς καμία συνέπεια. Στόχος είναι η «κάθαρση», δηλαδή ο αφανισμός των μη εχόντων, έτσι ώστε ο λογαριασμός για την περίθαλψη και την ασφάλιση να ελαχιστοποιείται.
Ο Λίο Μπερνς έχει αναλάβει την προστασία της Τσάρλι, μιας γερουσιαστή που υπόσχεται να δώσει τέλος σε αυτό το «έθιμο», και φυσικά η αποστολή του δεν είναι καθόλου εύκολη καθώς η γερουσιαστής είναι στόχος της κυβέρνησης που θέλει να τη βγάλει από τη μέση.
Βίαιη και αιματηρή ιστορία, όπου τα πάντα είναι δοσμένα σε ακραία και καρτουνίστικη μορφή για να τονισθεί ο παραλογισμός του απολυταρχισμού και της απαξίωσης της ανθρώπινης υπόστασης.
SWEET SIXTEEN (1955)
ΤΟΥ ΜΑΡΚ ΑΛΕΓΚΡΕ ΜΕ ΤOYΣ ΜΠΡΙΖΙΤ ΜΠΑΡΝΤΟ, ΖΑΝ ΜΑΡΕ
Στο Ωδείο της Βιέννης, οι μαθήτριες έχουν μάτια μονάχα για τον όμορφο δάσκαλο της μουσικής, τον τενόρο Ερικ Βάλτερ. Οι μαθήτριες που φοιτούν στο ξακουστό ωδείο τραγουδάνε, χορεύουν και διδάσκονται υποκριτική, υπό την κηδεμονία του μαέστρου Ερικ. Για τα κορίτσια στα πρόθυρα της εφηβείας, ο Ερικ είναι ένα αντικείμενο λατρείας. Δύο όμορφες μαθήτριες, η Σοφί και η Ελίσα, θα ανταγωνιστούν για την αγάπη του ίδιου άντρα.
Μια από τις πρώτες και πιο προκλητικές ερμηνείες της Μπριζίτ Μπαρντό, σε μια άνιση όμως ταινία.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ