Μετά το «Σώμα» και την «Ελιά» των προηγούμενων εβδομάδων, δυο ακόμη ισπανικές ταινίες κάνουν πρεμιέρα απόψε στις αίθουσες. Ιδιαίτερα το «Truman», που έχει αποσπάσει πέντε βραβεία Γκόγια, είναι από τις καλύτερες προτάσεις των τελευταίων ημερών.
TRUMAN ***
(ΙΣΠΑΝΙΑ, 2015)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΣΕΣΚ ΓΚΑΪ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΡΙΚΑΡΝΤΟ ΝΤΑΡΙΝ, ΧΑΒΙΕ ΚΑΜΑΡΑ
Ο Χούλιαν μαθαίνει ότι ο καρκίνος έχει κάνει μετάσταση και αποφασίζει να μην υποβληθεί σε χημειοθεραπείες θεωρώντας ότι δεν θα υπάρξει κανένα όφελος. Μετά από χρόνια απουσίας στον Καναδά, ο κολλητός του φίλος Τομάς τον επισκέπτεται στη Μαδρίτη για λίγες μέρες και οι δυο τους προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος ζώντας μαζί, βγαίνοντας για ποτά τα βράδια και ταξιδεύοντας αυθημερόν στο Αμστερνταμ για να συναντήσουν τον γιο του Χούλιαν που σπουδάζει στην πόλη. Ανάμεσα στα άλλα, ο Χούλιαν πρέπει να βρει καινούργιο ιδιοκτήτη για τον σκύλο του Τρούμαν κι έτσι οι δυο φίλοι θα γνωρίσουν μια σειρά από ενδιαφερομένους προσπαθώντας να αποφασίσουν ποιος είναι ο πιο κατάλληλος να υιοθετήσει τον αγαπημένο σύντροφο του Χούλιαν.
Την καταγραφή των τελευταίων ημερών μιας φιλίας που πλησιάζει προς το άδοξο τέλος της καταγράφει ο Σεσκ Γκάι και παρά το γεγονός ότι αποφεύγει σε ολόκληρη την ταινία να μας δείξει τη σκοτεινή πλευρά της αρρώστιας επιλέγοντας να την τυλίξει σε φωτεινό φόντο, το «Truman» διακρίνεται για την τρυφερότητα και τη γλυκύτητα που εκπέμπει αλλά και τη σιωπηλή παραδοχή του αναπόφευκτου. Ο Χούλιαν είναι ένας ψύχραιμος μεσήλικας που περνάει αμέσως στην τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων του πριν εγκαταλείψει αυτό τον κόσμο. Βεβαίως και υπάρχουν στιγμές που λυγίζει και μαζί του κι εμείς, ιδιαίτερα στη συνάντηση με τον γιο του στο Αμστερνταμ, αλλά μέχρι και ο διακανονισμός της ταφής του μοιάζει για εκείνον σαν μια τακτοποίηση στην εφορία. Ακόμα και στον έμπειρο υπάλληλο που τον εξυπηρετεί στο γραφείο κηδειών, προκαλεί αμηχανία. Αυτόν τον στωικό άνδρα ανέλαβε να ενσαρκώσει ο σπουδαίος Ρικάρντο Νταρίν που παίζει στα δάχτυλα τους ρόλους των ανθρώπων της διπλανής πόρτας που παράλληλα έχουν το θάρρος της υπέρβασης.
Μαζί του ο Χαβιέ Καμαρά, στον ρόλο του Τομάς, ισορροπεί τη ζυγαριά του πρωταγωνιστικού διδύμου. Στέκεται, όπως είναι φυσικό, ένα βήμα πίσω από τον Χούλιαν αλλά και ο δικός του προσγειωμένος τρόπος ερμηνείας κρατά γερά το εγχείρημα στη βάση του, μη αφήνοντάς το να ξεφύγει σε μελό ευκολίες.
WARCRAFT: Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΟΣΜΩΝ **
(ΗΠΑ, 2016)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΝΤΑΝΚΑΝ ΤΖΟΟΥΝΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΡΑΒΙΣ ΦΙΜΕΛ, ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΚΟΥΠΕΡ
Ορκ εναντίον ανθρώπων και παρόλο που αν δεν γνωρίζετε την ύπαρξη του ομώνυμου video game, αυτό που αναμένετε να δείτε είναι πόλεμος και βία μέχρις εσχάτων, ο γιος του Ντέιβιντ Μπόουι κάνει την απόπειρα να σας διαψεύσει. Οχι ότι τα καταφέρνει ιδιαίτερα καθώς η ταινία έχει εξ ορισμού συγκεκριμένο χαρακτήρα, αλλά πέρα από το να μετράτε πτώματα, ενδεχομένως να βρείτε τον εαυτό σας να αναρωτιέται για τα κίνητρα μιας κομβικής προδοσίας στην εξέλιξη της ιστορίας.
Η ταινία προβάλλεται σε τρισδιάστατη εκδοχή αλλά χωρίς αυτό να δικαιολογείται ιδιαίτερα, ενώ τα άφθονα ψηφιακά εφέ διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο χωρίς όμως να κερδίζουν βραβείο πρωτοτυπίας.
ΜΕ ΑΠΟΚΡΥΨΗ **
(EL DESCONOCIDO)
ΙΣΠΑΝΙΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΝΤΑΝΙ ΝΤΕ ΛΑ ΤΟΡΕ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΛΟΥΙΣ ΤΟΣΑΡ, ΧΑΒΙΕ ΓΚΟΥΤΙΕΡΕΖ
Ανώτατο στέλεχος τράπεζας που διαχειρίζεται μεγάλα κεφάλαια επενδύοντάς τα σε «αμφιλεγόμενα» funds, ο Κάρλος παγιδεύεται ένα πρωινό στο αυτοκίνητό του, με τα παιδιά του που τα πηγαίνει στο σχολείο. Ενας άγνωστος που του μιλάει στο κινητό του τηλέφωνο με απόκρυψη, έχει τοποθετήσει εκρηκτικό μηχανισμό και απαιτεί από εκείνον να του μεταβιβάσει άμεσα σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ για να μην ενεργοποιήσει τη βόμβα. Ακολουθεί μια αγωνιώδης πορεία στο κέντρο της πόλης όπου ο Κάρλος έρχεται αντιμέτωπος και με την αστυνομία καθώς ο άγνωστος στο τηλέφωνο μιλάει σοβαρά και απειλεί ανά πάσα στιγμή να βάλει αιματηρό τέλος στην περιπέτεια. Η μία έκπληξη θα διαδεχθεί την άλλη μέχρι που το αυτοκίνητο φτάνει στο λιμάνι.
Μια χαρά τα καταφέρνει ο Ντάνι Ντε Λα Τόρε να μας κρατήσει σε αγωνία για την κατάληξη αυτής της περιπέτειας φροντίζοντας να κρατάει το νήμα της εμπλουτίζοντάς την με ενδιαφέρουσες ιδέες.
Το πρόβλημά του όμως εμφανίζεται στο φινάλε της ταινίας όπου οι λύσεις που επιλέγει τον εκθέτουν και διαλύουν τις καλές εντυπώσεις που είχε αφήσει νωρίτερα.
Ο πρωταγωνιστής Λούις Τοσάρ ανταποκρίνεται επαρκέστατα στις ανάγκες του ρόλου του. Η ταινία στηρίζεται σχεδόν στο σύνολό της πάνω του κι εκείνος δείχνει να χειρίζεται εύκολα τις διακυμάνσεις του συναισθηματικού κόσμου του ήρωά του.
ΟΙΔΙΠΟΔΕΙΟ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ **
ΤΗΣ ΖΙΛΙ ΝΤΕΛΠΙ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΖΙΛΙ ΝΤΕΛΠΙ, ΝΤΑΝΙ ΜΠΟΥΝ
Καθώς βρίσκεται σε διακοπές στα νότια της Γαλλίας, η Βιολέτ συναντά τον ξέγνοιαστο Ζαν-Ρενέ. Παρότι τελείως διαφορετικοί, υπάρχει χημεία ανάμεσά τους και όταν το καλοκαίρι τελειώνει ο Ζαν-Ρενέ μετακομίζει στο Παρίσι. Αλλά εκεί δεν είναι όλα ιδανικά, μιας κι εμφανίζεται ο Λολό, ο 19χρονος γιος της Βιολέτ, ο οποίος αφοσιώνεται στο να ξεφορτωθεί τον φίλο της μητέρας του με κάθε κόστος.
Κομεντί χωρίς ιδιαίτερο αποτύπωμα. Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο Γιώργος Χωραφάς σε ρόλο Ελληνα εραστή.
Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ 2
ΤΟΥ ΤΖΟΝ Μ. ΤΣΟΥ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΖΕΣΙ ΑΪΖΕΝΜΠΕΡΓΚ, ΓΟΥΝΤΙ ΧΑΡΕΛΣΟΝ
Ενα χρόνο μετά τη νίκη τους επί του FBI, οι θαυματοποιοί ξαναμαζεύονται για μια εμφάνιση που θα αποκαλύψει τις ανήθικες πρακτικές ενός μεγαλοπαράγοντα της τεχνολογίας. Ο άνθρωπος πίσω από το κόλπο εξαφάνισής τους δεν είναι άλλος από τον Γουόλτερ Μέιμπρι, ένα τεχνολογικό «τζίνι» που απειλεί την ομάδα να αναλάβει την πλέον απίθανη ληστεία της. Η μόνη τους ελπίδα είναι να καταφέρουν κάτι το απίστευτο, ώστε να καθαρίσουν το όνομά τους και να αποκαλύψουν τον εγκέφαλο πίσω από όλα.
ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ 2
ΤΟΥ ΤΖΕΪΜΣ ΓΟΥΑΝ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΕΡΑ ΦΑΡΜΙΝΓΚΑ, ΠΑΤΡΙΚ ΟΥΙΛΣΟΝ
Οι διεθνούς φήμης ερευνητές μεταφυσικών γεγονότων, Εντ και Λορέιν Γουόρεν, επιστρέφουν µε μια νέα τρομακτική υπόθεση. Αφού κατάφεραν να βοηθήσουν μια οικογένεια να καταπολεμήσει μια πανίσχυρη δαιμονική παρουσία που στοίχειωνε την οικία τους, ετοιμάζονται να λύσουν το μυστήριο ενός τρομακτικού πνεύματος. Οι δύο δαιμονολόγοι μεταβαίνουν στο βόρειο Λονδίνο, αναλαμβάνοντας την πιο τρομακτική ίσως υπόθεση της καριέρας τους: να βοηθήσουν μια ανύπανδρη μητέρα που μεγαλώνει μόνη της τα τέσσερα παιδιά της να απαλλαγεί από τα κακά πνεύματα που στοιχειώνουν το σπίτι της.
Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ (1974)
ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΪ ΒΑΪΝΤΑ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΤΑΝΙΕΛ ΟΛΜΠΡΙΝΣΚΙ, ΑΝΤΡΕΪ ΣΕΒΕΡΙΝ
Στα πρώιμα χρόνια της Βιομηχανικής Επανάστασης, στις αρχές του 19ου αιώνα, τρεις νέοι δημιουργούν ένα εργοστάσιο και στην πορεία, καθώς πλουτίζουν, ολισθαίνουν στον κυνισμό, στα ψέματα και την ηθική κατάπτωση.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ