Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναφέρει τα ακόλουθα:
– Ενώ η ΕΑΒ είχε απαξιωθεί και μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης χαλασμένων αεροσκαφών από το 2015 ως το 2019, με άμεσες αποφάσεις και σε συνθήκες πλήρους διαφάνειας η Κυβέρνηση αποφάσισε να θέσει την εταιρεία σε πλήρη λειτουργία, με προσλήψεις επιπλέον προσωπικού, ώστε να μπορεί σήμερα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις για την υλοποίηση της αναβάθμισης 83 μαχητικών αεροσκαφών F16 στην εκδοχή Viper, εντός των χρονοδιαγραμμάτων και των ποιοτικών απαιτήσεων της κατασκευάστριας εταιρείας, την απεμπλοκή του προγράμματος αναβάθμισης των P-3 “Orion” του ΠΝ και τη συντήρηση των αεροσκαφών C-130, για τα οποία δεν υπήρχε έως πρότινος ούτε καν Σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS), με αποτέλεσμα αυτά να παραμένουν καθηλωμένα χωρίς καμμία προοπτική.
– Στις 19 Οκτωβρίου 2022 ανακοινώθηκε επισήμως από το ΥΠΕΘΑ η υπογραφή δώδεκα συνολικά συμβάσεων μεταξύ ελληνικών εταιρειών αμυντικού υλικού με τους γαλλικούς Ομίλους “NAVAL GROUP”, “THALES” και “MBDA” για το πρόγραμμα των φρεγατών FDI Belh@rra HN. Ήδη στη ΔΕΘ ανακοινώθηκε πως η συμμετοχή επιχειρήσεων της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας στο πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων φρεγατών του ΠΝ θα ανέλθει στο 15-18%. Όπως έχει ανακοινώσει ο Όμιλος “NAVAL GROUP”, έχουν αξιολογηθεί πενήντα ελληνικές επιχειρήσεις, με κάποιες από τις οποίες έχουν υπογραφεί συμβάσεις για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) συστημάτων.
– Τα δύο ελληνικά ναυπηγεία, μετά από χρόνια απαξίωσης, έχουν ήδη εισέλθει στο δρόμο της εξυγίανσης με ορατή την προοπτική να αναλάβουν ναυπηγικό έργο τόσο από το πρόγραμμα πρόσκτησης κορβετών (που είναι σε τελική φάση διαπραγματεύσεων), όσο και από το πρόγραμμα ΕΜΖ των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ.
– Η συμμετοχή της Ελλάδας στα διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα στον αμυντικό τομέα μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας EDF (European Defence Fund) βρίσκεται μέσα στις πέντε υψηλότερες θέσεις επί του συνόλου των χωρών που συμμετέχουν. Μόνο από το τελευταίο πρόγραμμα του 2022, οι ελληνικές εταιρείες θα ενισχυθούν με 45 εκατ. ευρώ μέσω χρηματοδοτήσεων από τα προγράμματα του EDF.
Και έπεται συνέχεια.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο ισχυρισμός πως «από εξοπλιστικά ύψους 14 δισ. δεν θα επωφεληθεί η εγχώρια αμυντική βιομηχανία ούτε κατά ένα ευρώ» είναι όχι μόνο ψευδής αλλά και εξωφρενικός. Με δεδομένη την απόλυτη αδράνεια της κυβερνητικής του θητείας, το ενδιαφέρον του κ. Τσίπρα για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία είναι όψιμο και υποκριτικό. Όσο για την αναγγελία περί «επαναδιαπραγμάτευσης» των συμβάσεων, η προηγούμενη οδυνηρή εμπειρία της χώρας από το αποτέλεσμα της τελευταίας μείζονος επαναδιαπραγμάτευσης που είχε κάνει αυτός και η Κυβέρνησή του, μόνο μεγάλη ανησυχία μπορεί να προκαλέσει.
Στην ΕΑΒ ο Αλ. Τσίπρας: Ζήτησε τη στήριξη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Συνομιλίες με εργαζόμενους
Επίσκεψη στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία πραγματοποιεί ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Αλέξης Τσίπρας. Στο επίκεντρο της συνάντησης βρίσκεται ο ρόλος της στην αμυντική βιομηχανία. Ο κ. Τσίπρας, ο οποίος έχει συναντήσεις με τη διοίκηση και τους εργαζόμενους της ΕΑΒ, επισήμανε ότι δεν υπάρχει ενίσχυση της πολεμικής βιομηχανίας, ένα φαινόμενο παράδοξο όπως ανέφερε.
Ο κ. Τσίπρας είπε «να δούμε τι σχεδιασμό έχετε, θα μιλήσουμε με τους εργαζόμενους» αναφέρθηκε στην επίσκεψη που πραγματοποίησε το 2011 στην ΕΑΒ και είπε πως «ήταν δύσκολα χρόνια αλλά το γεγονός ότι διατηρήθηκε ο δημόσιος χαρακτήρας της εταιρείας ήταν πολύ σημαντικός. Το κρίσιμο είναι να δούμε τι δυσκολίες έχουμε μπροστά μας»