«Η συγνώμη, είναι μια ελάχιστη ένδειξη του βάρους που μπορεί να κουβαλάει οποιοσδήποτε, εδώ και πολλά χρόνια, συμμετέχοντας στο κεντρικό πολιτικό σύστημα, απέναντι σε μία πραγματικότητα που δεν τιμά ούτε την Ελλάδα ούτε πολύ περισσότερο μια προσπάθεια που γίνεται εμφατικά και συστηματικά τα τελευταία 3-3,5 χρόνια», επισήμανε ο κ. Τσιάρας, στο πλαίσιο της τελευταίας ημέρας επεξεργασίας του νομοσχεδίου ”Αναδιάταξη περιφερειών και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, οργάνωση της τηλεματικής συνεδρίασης, μετατροπή μεταβατικών εδρών και ίδρυση δικαστικών γραφείων τηλεματικής” από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Οι διαδικασίες ελέγχου και απόδοσης ευθυνών πρέπει να φτάσουν μέχρι τέρμα είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Άγγελος Τόλκας, τόνισε ωστόσο ότι δεν πρέπει να προτρέξουμε αλλά να σταθούμε όλοι με τον σεβασμό που χρειάζεται σε αυτές τις κρίσιμες και δύσκολες ώρες, στους ανθρώπους που πρώτα απ’ όλα το έχουν ανάγκη. «Δεν είναι στιγμή αυτή, αντιπολίτευσης. Είναι στιγμή μεγάλης συναίσθησης και συμπαράστασης» επισήμανε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Απαίτηση όλων είναι αυτή η τραγωδία να έχει κάθαρση και «να αποδοθεί δικαιοσύνη με ονοματεπώνυμο» τόνισε ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής, Μάξιμος Χαρακόπουλος, ζητώντας παράλληλα να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το «πώς επελέγη και πώς τοποθετήθηκε στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας ο εν λόγω μοιραίος σταθμάρχης».
Πρόταση για άμεση αποκατάσταση της ασφάλειας στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες «τιμώντας έτσι, αντί λόγων και φθηνών αντιπαραθέσεων τη μνήμη των νεκρών» κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χάρης Καστανίδης. Όπως είπε, η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει δύο πρωτοβουλίες: (1ον) για τη σύσταση διακομματικής επιτροπής (με τη συμμετοχή του ΟΣΕ και της ΡΑΣ) η οποία θα εντοπίσει ποιες είναι οι ανάγκες άμεσης επέμβασης στις υποδομές των σιδηροδρόμων, και ποια είναι τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να υπάρξει απόλυτη ασφάλεια στην διακίνηση των επιβατών και (2ον) ό,τι εντοπιστεί ως αναγκαίο για προμήθειες και εκτέλεση έργων, θα περάσουν με σύντομες διαδικασίες στην αποκλειστική ευθύνη της Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. «Κανένας μασκαράς, κρατικός ή πολιτικός, αξιωματούχος δεν θα χειριστεί προμήθεια ή έργο σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των αναγκαίων εργασιών υποδομών» πρότεινε ο κ. Καστανίδης, με τον υπουργό Δικαιοσύνης Κ. Τσιάρα να θεωρεί ότι η πρόταση Καστανίδη είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Αντώνιος Μυλωνάκης είπε ότι το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν έγκλημα και ότι οι ευθύνες είναι μεν διαχρονικές, όμως, «όπως και στο Μάτι, που έπεσε η καυτή πατάτα στα χέρια του Τσίπρα, διότι και στο Μάτι υπήρχαν οι διαχρονικές ευθύνες, και χάσανε την ζωή τους 104 συνάνθρωποί μας, έτσι και εδώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το έργο αυτό». «Τέσσερα χρόνια ήταν κυβέρνηση η ΝΔ. Τέσσερα χρόνια είναι ο ίδιος υπουργός της κυβέρνησης. Οι ίδιοι οι γενικοί γραμματείς. Κανένας δεν πήρε μυρωδιά; Όχι. Πήραν όλοι μυρωδιά αλλά στον κόσμο των συμφερόντων, του δε βαριέσαι, του θα το κάνουμε αύριο, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε» προσέθεσε ο κ. Μυλωνάκης.
Η βουλευτής του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη είπε ότι τη στιγμή που ο πρωθυπουργός επαγγέλθηκε μια ψεύτικη νέα άνοιξη με υποτιθέμενες εκλογές, σκοτώθηκε η πραγματική άνοιξη της χώρας, τα παιδιά μας, στα Τέμπη. «Μια γενιά νέων ανθρώπων, νέων παιδιών, που τους έχετε σκοτώσει τα όνειρα, τώρα σκοτώνετε και τις ζωές τους. Είναι η φυσική κατάληξη των πολιτικών σας» είπε η κυρία Απατζίδη.
Ο εισηγητής της ΝΔ στο νομοσχέδιο, Σταύρος Κελέτσης τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει πλήρης διαλεύκανση και της ποινικής διάστασης, και των ποινικών ευθυνών που τυχόν υπάρχουν, σε όλα τα επίπεδα, γι’ αυτό το ατύχημα.
Ειδήσεις σήμερα
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης ομολόγησε το μοιραίο λάθος του!