«Ολα τα ζητήματα που αντικειμενικά ορίζουν σήμερα τα διαφορετικά πολιτικά στρατόπεδα και χαράσσουν τις διαχωριστικές γραμμές έχουν τη δική τους ξεχωριστή σημασία. Το ζήτημα των υποκλοπών, όμως, πέρα από τον θυμό που δημιουργεί στον πολίτη, δεν προσφέρει λύση σε σχέση με το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι άλλο από την κατάσταση της οικονομίας και την αντιμετώπιση της ακρίβειας σε ενέργεια και βασικά αγαθά. Και εκεί δεν κάνουμε πολλά πράγματα» άκουσε ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ σε μία από τις συσκέψεις της περασμένης εβδομάδας, από στενό του συνεργάτη τον οποίο και εμπιστεύεται.
Καμπανάκι
Ηταν ο ίδιος ο κ. Τσίπρας άλλωστε, που περίπου δύο μήνες πριν, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου και είχε ζητήσει από τα στελέχη του να παράξουν έργο ώστε να αποκτήσει ο ΣΥΡΙΖΑ λόγο και σχέδιο για την οικονομία και να μην αφήνει μόνη της την κυβέρνηση να παίζει… μπάλα, μένοντας μόνο στην καταστροφολογία.
Ηταν τότε που ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει από τα στελέχη του, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στο πεδίο των υποκλοπών, στο εξής «να παίξουν μπάλα στο γήπεδο του αντιπάλου» και να αποδομούν με κάθε ευκαιρία την κυβερνητική γραμμή για την καλή πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κ. Τσίπρα -όπως έχει εντοπιστεί από την ομάδα των επιστημόνων και των στελεχών που μελετούν τις μετρήσεις- είναι ότι ο κόσμος πιστεύει πως η ελληνική οικονομία παίρνει ψήφο εμπιστοσύνης και την ίδια στιγμή είναι σε θέση να επιστρέφει μέρισμα στους πολίτες χωρίς κίνδυνο, λόγω του «Μητσοτάκης effect».
«Είναι βέβαιο ότι η οικονομική κατάσταση της κοινωνικής πλειοψηφίας θα παίξει λοιπόν καθοριστικό ρόλο στις ερχόμενες εκλογές» ακούει και ξανακούει ο κ. Τσίπρας από τους συνεργάτες του, αλλά αντίδοτο στο σίγουρο χαρτί του Κυριάκου Μητσοτάκη, δεν έχει καταφέρει να βρει, παρά το ότι οι επόμενες εκλογές απέχουν πλέον μόλις λίγους μήνες.
Χαλήτ Χαμπίπογλου: Ανέλαβε δράση ο γνωστός… άγνωστος συνεργάτης του τουρκικού ΥΠΕΞ
Στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, ο κ. Τσίπρας άκουσε από συνεργάτες του ότι από τη μελέτη των μετρήσεων δεν προκύπτει σενάριο πολιτικής ανατροπής. Στα μέσα της εβδομάδας που πέρασε άκουσε ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν καταφέρει να δει στα μάτια την κυβέρνηση στον τομέα της οικονομίας, τότε το πιθανότερο είναι η Ν.Δ. να αυξάνει το ποσοστό της στις δημοσκοπήσεις πηγαίνοντας προς τις κάλπες. Πολλώ δε μάλλον όταν στον ΣΥΡΙΖΑ αναμένουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πιεζόμενος και από την υπόθεση των υποκλοπών, θα επενδύσει το μεγαλύτερο κομμάτι της προεκλογικής του στρατηγικής στην οικονομία και στα εθνικά θέματα όπου έχει μεγάλο προβάδισμα από τον Αλέξη Τσίπρα, με κινήσεις που θα στοχεύουν στην ουσιαστική ελάφρυνση των βαρών της μεσαίας τάξης.
Απέτυχε η… καταστροφολογία
Στον ΣΥΡΙΖΑ βλέπουν ότι η μέχρι στιγμής τακτική της καταστροφολογίας δεν «πιάνει». Η πλειονότητα των πολιτών δεν χρεώνει στον Κυριάκο Μητσοτάκη την κρίση της ακρίβειας, δεν αποδέχεται τα περί καθήλωσης των μισθών και ενίσχυσης των ολιγοπωλίων, ακούν αλλά δεν βλέπουν στεγαστική κρίση. Αντιστοίχως, βλέπουν ότι δεν αποκτά οπαδούς ούτε η καταγγελία κινήσεων όπως το market pass ως «προεκλογικό δώρο» αλλά ούτε η κριτική περί «επιδοματικής πολιτικής». Οι πολίτες αντιλαμβάνονται πολύ πιο εύκολα από ό,τι νομίζουν στον τελευταίο όροφο της Κουμουνδούρου, ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να δώσει λύσεις έκτακτου χαρακτήρα σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης. «Αυτοί που μας κατηγορούσαν για επιδόματα, τώρα έγιναν μετρ του είδους» είπε με μία δόση απόγνωσης ο Αλέξης Τσίπρας σε μία αποστροφή του λόγου του, στην παρουσίαση του βιβλίου του Ευκλείδη Τσακαλώτου.
Επίθεση αλά 2019 στα γκάλοπ
Σε αυτό το κλίμα, φαίνεται ότι η -σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες που δεν έχουν διαψευστεί από την Κουμουνδούρου- έναρξη συνεργασίας του ΣΥΡΙΖΑ με τον Δημήτρη Μαύρο και την MRB, δηλαδή με τον πρόεδρο του ΣΕΔΕΑ, του συνδέσμου των εταιριών δημοσκοπήσεων, δεν θα αλλάξει την απόφαση του Αλέξη Τσίπρα ο ΣΥΡΙΖΑ να επιτεθεί ξανά στις εταιρίες δημοσκοπήσεων, αμφισβητώντας τις προθέσεις και τα στοιχεία τους, όπως έκανε πριν από τις ευρωεκλογές, τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις εθνικές εκλογές του 2019. Στο μέσον της εβδομάδας, ΜΜΕ που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ εμφάνισαν συντονισμένα ένα κοινό, σχεδόν copy paste άρθρο, με αναφορά στο γεγονός ότι ο πρώην καγκελάριος της Αυστρίας Κουρτς αναγκάστηκε να παραιτηθεί από τη θέση του, όταν αποκαλύφθηκε ότι πλήρωνε εταιρίες δημοσκοπήσεων για να τον εμφανίζουν πρώτο στις μετρήσεις τους.
Οι… σύντροφοι του ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να υπαινιχθούν ότι δήθεν το ίδιο κάνει στην Ελλάδα και ο πρωθυπουργός, γι’ αυτό και είναι πρώτος σε όλες τις μετρήσεις. Στη γραμμή δηλαδή του Πολάκη, ο οποίος λέει και ξαναλέει δημοσίως ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μπροστά με 4 και 5 μονάδες διαφορά» αλλά δεν λέει από ποια μέτρηση προκύπτει κάτι τέτοιο. Η επίθεση στο Μαξίμου και την εταιρία Marc είναι ο προπομπός μίας εκστρατείας αμφισβήτησης των δημοσκοπήσεων που έρχεται.
Και αυτό γιατί οι… σκληροί της Κουμουνδούρου έχουν πείσει τον Αλέξη Τσίπρα ότι αν εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη βασικό σενάριο η επερχόμενη νίκη της Ν.Δ. στην πρώτη Κυριακή των εκλογών, τότε η ήττα του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που σήμερα φέρεται να προβλέπει ο κ. Μαύρος.
Ειδήσεις σήμερα